Wat te doen tijdens een dipje?

KarolineLawo

XPdite Sponsor
Hallo

Ik kan me voorstellen dat je tijdens een emigratieproces en de eerst maanden in Australië wel eens denkt: waar ben ik aan begonnen? Ik zie het niet meer zitten,...
Stel dat ons visa aanvraag langer duurt dan verwacht, of de kinderen schreeuwen in het vliegtuig de hele boel bij mekaar omdat ze toch niet willen vliegen,... Zijn maar voorbeelden hoor. Is dus ( nog) niet echt gebeurd!
Heeft er iemand tips om die dipjes snel boven te komen?

Alvast bedankt! Ben er zeker van dat hier veel creatieve tips zullen volgen!
 
Zonder dalen geen pieken. Er is geen quick fix voor wat je vraagt. Het is een inatelling die je hebt. Bij sommigen mensen helpt een muziekje, leuke video of een goed boek. Anderen kunnen relativeren.
 
Tja, het grootste deel is denk ik inderdaad relativeringsvermogen. Er zullen vast dips zijn, maar die zouden er in Nederland ook zijn, denk ik dan.
Wat misschien helpt is nu opschrijven waarom je zou willen gaan. Of als je daar bent opschrijven wat er zo fijn is. Als je het daar dan even niet meer ziet zitten dan kun je dat teruglezen en denken: oja, dat was het.

zoiets?
 
Dat is een super goed idee. Ik had inderdaad ook gedacht om dan aan de positieve dingen te denken, maar opschrijven is beter idee.mss achter op een foto van Australië!
Dacht dat jullie ook positieve dingen konden laten weten, daarom beetje deze post, maar dat is eigenlijk voor iedereen anders hè!
Ik wil me gewoon zoveel mogelijk voorbereiden, omdat ik nu anders niet meer kan doen dan sparen. Wil er meer mee bezig zijn. Jullie begrijpen dat vast wel!

Groetjes en bedankt allemaal!
 
Als hedt even tegen zit, gewoon hier even je hart luchten. Dat hebben we allemaal minimaal 1 keer gedaan :) Zoek voor de grap maar eens op het topic "godverdomme"
 
Hallo

, of de kinderen schreeuwen in het vliegtuig de hele boel bij mekaar omdat ze toch niet willen vliegen,... Zijn maar voorbeelden hoor.

Kinderen die het vliegtuig bij elkaar schreeuwen kan ook tijdens een gewone vliegvakantie gebeuren. Is ons afgelopen jaar ook overkomen in ieder geval.
Wij gingen afgelopen zomer naar Australie om (schoon)ouders op te zoeken en toen was onze reis ook een hel. De jongens(7 en 4)waren te eigenwijs om te gaan slapen, daardoor dus oververmoeid en prikkelbaar en veel ruzie. Ik ben nog nooit zo blij geweest om het vliegtuig uit te kunnen.
Ik denk dat onze vliegtuigburen ons maar al te graag uit het vliegtuig hadden gegooid. Als blikken konden doden, dan had ik dit bericht niet geschreven.

Groetjes..
 
Hey Sacha

Dat is ook een heel goed idee! Bedankt. Ik ben er zeker van dat het zal helpen om mijn hart hier dan te luchten en de vele reacties te lezen!
Ik ga ook eens zoeken op verdomme, dan weet ik ook wat anderen hebben tegengezeten en daar leren we ook weer van hè?

Wij zijn altijd met de camper op vakantie geweest, dus waren nogal op ons eigen tijdens vakantie en hebben dus nooit van die blikken gekregen!
Ben dus eens benieuwd...

Groetjes
 
Hoi,

Wij hadden vorig jaar geen last van "kinderblues" in het vliegtuig, gelukkig maar. Onze koters waren toen 2 en 0.

Als je aankomt met een vette jetlag, zou het zomaar kunnen dat je de dingen somberder ziet. Je ritme is verstoord, je bent moe, prikkelbaar etc. Een goed idee is, om de eerste paar dagen alvast goed geregeld te hebben. Een slaapplek om bij te komen, ga lekker eten in een restaurant, beetje de toerist uithangen, misschien dicht bij de airport waar je landt, zodat je snel na het landen al je rust kunt pakken. Twee dagen later zie je alles heel anders! Sprekend uit ruime ervaring.

Sparen zijn wij ook mee bezig. Het gaat nooit hard genoeg maar ik wil me er ook niet door laten afschrikken. Wij gaan dus binnenkort (als de blauwe envelop betaald is) onze eerste officiele stap maken. Heb er met-de-dag meer zin in!

HG
Cor
 
Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om even uit te rusten en de nieuwe omgeving rustig op te nemen. Wij waren eigenlijk nogal gefocust om zo snel mogelijk te gaan solliciteren, maar het is misschien waardevoller om enkele dagen bij te komen om daarna met meer energie erin te vliegen.

Bedankt en succes met sparen!
 
Karolien ik noem emigreren ook weleens emogreren, iedereen maakt wel op de e.a manier tegenslag mee en uiteindelijk komen we er allemaal,wij riepen dan altijd met zijn allen heel hard :focussuuuuuuuh.
Meaning, help je zelf weer te herinneren waar je voor gaat,je gaat iets ondernemen waar heel veel mensen alleen maar van blijven dromen en het nooit doen, na bijna 3 jaar Oz kan ik je wel vertellen, het is nog meer de moeite waard dan ik ooit had durven dromen, we zijn net permanent geworden en hopelijk ben ik nu van de nachtmerries af dat ik terug moet naar NL, :grin:

Wat we ook hier hebben geleerd is handig verhuizen, we zijn al 3x verhuisd :shock: :shock:
Dus ook als je eenmaal hier bent duurt het nog even voordat je gesetteld bent,daar heb ik lang de lol van in kunnen zien, maar ben het nu ook glashard zat, voordeel : wat ga ik straks genieten van mijn eigen huis, joehoeeee.

Stay cool!
 
Als hedt even tegen zit, gewoon hier even je hart luchten. Dat hebben we allemaal minimaal 1 keer gedaan :) Zoek voor de grap maar eens op het topic "godverdomme"


Now we are talking.......
Heb je een dipje of pijn , dan moet je op het "godverdomme topic" zijn....

http://forum.xpdite.net/topic/11041-godverdomme/page_st_340

Gooi het er maar uit, je krijgt steunende reacties waardoor je weer energie krijgt om door te gaan tot het eind.

Never give up, get up and keep going till you reach your dream / goal.
Giving up is for &%#%&* , we are winners.


Jack :evil:
 
:grin:

Karoline, surf op die coole roze plank eens naar "godverdomme" topic en Gooi het eruit.

:up: :up:

Jack :evil:
 
Ha!

Emogreren!
:grin:

Leuk gevonden!
Maar de emoties zijn al een paar jaar lang bezig geweest huis te houden.
Nu is het gewoon tijd om de beuk erin te gooien!
Wou dat ik er al zat...
 
Voor de kids cadeautjes meenemen in het vliegtuig, zodat je ze af en toe kan afleiden. En de schermpjes in het vliegtuig zijn altijd een uitkomst!
Australie is hartstikke leuk met kinderen, en superfijn om hier moeder te zijn. Er zijn hier veel speelgroepen. Een tip om naar de Nederlandse speelgroep te gaan in je staat waar je heengaat. Goed om de taal bij te houden en een netwerk op te bouwen. Dit netwerk wordt later je zeg maar familie in Australie. Als je dan die dip hebt ga je gewoon lekker even kletsen in je moedertaal. En dips had ik meer in Nederland dan hier..hahaha...het is hier nou eenmaal lekkerder weer!!!
Ik heb een programma op www.dutchtvonline.com , kijk daar ook even naar. Misschien ook leuk om je daarmee voor te bereiden?
Ook ga ik misschien een DVD maken over tips aan mensen die denken aan emigreren. Geinteresseerd?
Groetjes Carole
 
Hallo Carole,
Mooi dat je deze site hebt gevonden.
Groets
Jan (ik stuurde je een email deze week)
 


OFX
Back
Top