wat voor een visum zou het beste zijn

N

nico linda

Hallo,

Wij zijn Nico, Linda en Pepijn ons zoontje van 5 maanden. Wij zouden medio 2006 willen emigreren naar Australie. Als voorkeur Victoria omgeving Melbourne. Graag zouden wij willen weten wat voor ons de beste visum zou zijn om aan te vragen. Linda maakt de meeste kans op een skill visum omdat zij Kapster is. Nico zou eventueel ook kunnen op skill visum vanwege het beroep Juwelier. Echter Nico is al zo'n 5 jaar uit het vak....

Is het zo dat bij aanvraag van een visum voor ons drieen er 1 iemand daadwerkelijk een visum aanvraagt of moeten we alle 2 een visum aanvragen? Wij zijn (nog) niet getrouwd.... staat wel gepland... mei 2005 op Fraser Island! Als jullie tips of goede ideeen hebben dan horen we dit graag.

Alvast bedankt,

groeten van ons.

Edit: Moved to Skilled Visa
 
Ik heb jullie bericht verplaats naar Skilled visa. Voor zover ik weet komen jullie alleen in aanmerking voor dit soort visa. Ik weet weinig van de Skilled visa af, maar er zijn genoeg mensen die jullie hiermee kunnen helpen.

Veel succes.
 
nico linda said:
Hallo,
Is het zo dat bij aanvraag van een visum voor ons drieen er 1 iemand daadwerkelijk een visum aanvraagt of moeten we alle 2 een visum aanvragen? Wij zijn (nog) niet getrouwd.... staat wel gepland... mei 2005 op Fraser Island! Als jullie tips of goede ideeen hebben dan horen we dit graag.

Alvast bedankt,

groeten van ons.

Hoi, en welkom op het forum!

Even heel snel(weinig tijd): je hoeft maar 1 visum(Skilled independent) aan te vragen. Nico kan dan mee als de facto spouse. Hiervoor moet je wel bewijzen dat je al minstens 1 jaar samenwoont etc. En dat jullie trouwen kun je ook melden, is weer extra bewijs van een genuine relationship :)
Als jullie nog bezig zijn met het visum als jullie trouwen, kun je dan DIMIA laten weten dat je getrouwd ben.

Als jullie het nog niet hadden gevonden: zoek Booklet 6 op, op de www.immi.gov.au site. (onder booklets en forms of zo)
Dat is je begin punt :)

Succes, en veel plezier op het forum!!

groetjes
Simone
 
Hoi Linda en Nico,

Het juiste visum is niet altijd even voor de hand liggend. Je moet goed je opties nagaan. Bijvoorbeeld

- ken je iemand in Australie die je mogelijk wil sponseren (familie misschien)
- heb je in het verleden in Australie gewoond (of je ouders misschien)
- hoe oud ben je
- zijn er mogelijke complicaties (ziektes, crimineel verleden)
- heb je in Australie gestudeerd / een opleiding gevold

Je kunt een on-line assessment uitvoeren op een website van een migration agent (weet iemand een goede).

Probeer je niet blind te staren op een specieke visumsoort voordat je je goed hebt georienteerd.
 
Jeroen_1 said:
Hoi Linda en Nico,

Het juiste visum is niet altijd even voor de hand liggend. Je moet goed je opties nagaan. Bijvoorbeeld

- ken je iemand in Australie die je mogelijk wil sponseren (familie misschien)
- heb je in het verleden in Australie gewoond (of je ouders misschien)
- hoe oud ben je
- zijn er mogelijke complicaties (ziektes, crimineel verleden)
- heb je in Australie gestudeerd / een opleiding gevold

Je kunt een on-line assessment uitvoeren op een website van een migration agent (weet iemand een goede).

Probeer je niet blind te staren op een specieke visumsoort voordat je je goed hebt georienteerd.
Jeroen, je hebt helemaal gelijk!

Omdat ik die het beste ken, heb ik het altijd over skilled independent, maar er zijn nog meer skilled visums.(sponsored, employer nominated(ook skilled toch?), binnenkort regional...
En een business visum en resident return visum.

Excuses, want het is idd niet slim om iemand een kant op te wijzen terwijl er misschien meer mogelijkheden zijn!

:)
 
Back
Top