Wat voor huis?

Annemiek

XPdite Sponsor
Weet je waar ik nou eigenlijk best benieuwd naar ben?? In wat voor huis wonen jullie? En dan vooral de mensen in Australie. De huizen zijn daar zo anders als hier in NL. Ben erg benieuwd of er nog mensen zijn die in een echte Queenslander wonen bijvorbeeld. ijn er trouwens nog meer van dat soort typische huizen?

Als ik weer in een ongeduldige bui ben en tijd heb op mijn werk, ga ik altijd naar www.realestate.co.uk om even lekker naar huizen te kijken, ook al moet ik nog zeker tot januari wachten totdat we echt kunnen kijken. Geweldig dat de meeste huizen bungalows zijn. Heerlijk geen trappen. Ik woon momenteel in een flat waar je echt ontzetten veel trappen moet lopen dus kan er daar helemaal naar uitkijken.
Ook de grote tuinen vind ik geweldig. Nu heb ik helemaal geen tuin en in Nederland bij mijn ouders hadden we altijd een 'normale' tuin. Genoeg plek voor wat tuinmeubelen en een barbeque maar dan houdt het ook op. Kan niet wachten tot ik mijn kruiden- en groente tuintjes aan kan leggen!!!
Wat is een echte Queenslander trouwens? Daar ben ik wel benieuwd naar.

hhouse4.jpg

half%20bne%20queenslander.jpg

new_queenslander_s.jpg

Photo33.jpg

Zo... eventjes wat mooie plaatjes van Queenslanders weg gezet. Een Queenslander is een huis op palen met een veranda rondom. Ik geloof dat een echte oude Queenslander ook van hout is. Echt verstand heb ik er niet van hoor :) Dacht ook dat een echte oude Queenslander bijna niet te betalen is, maar ze zijn zo enorm mooi!
Vooral die grote veranda's :wow3:

Jaaaaa, zo een wil ik ook!! Maar idd, ze zijn onbetaalbaar, omdat ze zo gewilt zijn  :cry: Maar ach, er zijn ook genoeg andere mooie huisjes!! Toch?!??

Ja, ik denk dat ik vast wel een leuk huisje kan vinden, ook al is het niet zo groot als de huizen op deze foto's. Vind het gewoon al leuk om een huis te kopen, want ik heb nog nooit eerder mijn eigen huis gehad. Altijd flats gehuurd.

Ik ben zo bij Mark ingetrokken. dit is zijn eerste huis en dat is ook koop. We wonen op 2 hoog in een flat van 6 lagen hoog en 6 apartementen breed. Echt groot is het gelukkig niet en we zitten op de hoek! Balkon op het zuiden en dicht bij het centrum. We zitten hier nu echt ideaal, maar ik ben wel benieuwd in wat voor huis onze Aussies wonen, omdat de huizen daar juist zo enorm anders zijn als hier.

Op dit moment woon ik in een huis met 5 slaapkamers op het platteland. Heb daarvoor in een eensgezinswoning gewoont en daarvoor in een 2-slaperkamer flatje. Dus ik ben alles wel gewent :) Maar zo groot als we nu wonen hoeft voor mij niet meer. Een gezellig knus huisje is goed genoeg voor mij :) Alleen wel met mogelijkheden voor uitbreiding :)  :up:

Grtz Tanne

Wij wonen in een townhouse, wat zofeel wil zeggen als een rijtjeshuis. Het is niet zo heel duur om in een townhouse of appartement te wonen. Maar voor een vijrstaand huis betaal je wel wat meer. Ik ben erg blij met ons bakstenen townhouseje. Je kunt ook op onze website kijken voor foto's mocht je geinteresseerd zijn....

Wij wonen in een "nep" queenslander (geen originele dus, maar een nieuwerwetse) hij is helaas, helaas niet zo groot als een van bovenstaande foto's. Maar is van hout, geschilderd in de 'heritage' kleuren, staat op (een hoop) palen en we hebben een redelijk grote veranda. Leuk een queenslander......maar waanzinnig veel onderhoud :-(
Aan een nieuwe versie is trouwens nog best goed te komen hoor, once again...hoe verder je vanaf de stad zit hoe goedkoper het wordt :)

De tweede & derde foto in het rijtje van Annemiek zijn type huizen die je toch best veel ziet hier in de suburbs (vind zelf die blauwe wel heel mooi, zit ook goed in de verse verf!), het 1e huis is een plaatje :) heel mooi.

het laatste huis in het rijtje zie je hier voornamelijk als je de suburbs uit bent en je komt in het landelijke gebied. Vaak kun je hier nog wat voor een goed prijs oppikken, vergeet alleen niet dat er grote kans is dat je op tank water komt te zitten.

Groetjes
Syl

Hmmmm... Ik heb altijd geleerd dat tankwater geen drinkwater is, dus dan moet je constant gaan sjouwen met flessen. Of is het water in Oz sowieso niet drinkbaar uit de kraan? Nog nooit over gedacht eigenlijk ;)

Je kunt het water wel drinken. Maar het is niet altijd lekker. Ik moet zeggen dat ik er langzaam aan begin te wennen. Je kunt een filter kopen. Maar het hangt er ook vanaf waar je woont. Bij de prof thuis vond ik het kraanwater echt smerig, maar hier thuis, prima te drinken. Lekker is anders hoor...

Jaaaa ! Daar is ze weer ! Met de tip van de dag! Ik vul altijd een PET fles met kraanwater en dan hup.. de koelkast in..dan smaakt het water een stuk beter! :up:

yep, deden wij ook altijd maar we hebben nu alweer een paar jaar een filter (zo eentje die naast je gewone kraan geinstalleerd wordt) en dat gaat als een speer! Je kunt trouwens ook van die hele mooie aardenwerken filters voor op je aanrecht kopen dat smaakt ook prima.

Enneh...aan die chloor lucht wen je vanzelf :) (na een paar jaar :evil:)

Tankwater is in principe ook drinkbaar (mits goed gefilterd), wij hebben trouwens wel gewoon tapwater.

Groetjes
Syl

Ach jaa... Zo schijnt het kraanwater in Frankrijk ook niet echt drinkbaar te zijn, maar daar is niets van waar. Je kunt het heel goed drinken, maar het smaakt iets anders. Mijn ouders hebben ook een watertank op de boot, maar dat water is niet drinkbaar. Het zou drinkbaar kunnen worden als ze de tank laten schoonmaken en behandelen met weet-ik-veel-wat. Als je er dan bepaalde tabletten in doet moet het lukken geloof ik, maar dat kost ze teveel geld. En besides... op iedere steiger is wel minimaal een kraan te vinden.
Maar goed... das ook weer wel een beetje Off Topic... :)

Back