wat voor IETLS score nodig voor spouse visum?

Ja, dat klopt. Als je eenmaal je PR hebt, dan is dat definitief. Zou ook wat moois zijn als je nooit zeker zou zijn van je status. Ga je 25 jaar later scheiden, moet je opeens het land uit. Dat zou toch niemand accepteren?
Ik heb twee jaar geleden citizenship aangevraagd. Als echtgenote van een Australier kon dat zonder m'n Nederlandse nationaliteit te verliezen. En dat vond ik wel handig. Enige nadeel is dat je moet stemmen. :lol:

Groetjes,
Rixta

Hoi Chantal, ik las ergens anders op dit forum dat jij eerst op een 6 maanden (toeristen?) visum naar Oz bent gegaan? Klopt dit? Ik zit er nu aan te denken om op een toeristenvisum van 6 maanden te gaan, en dan in Oz een tweede WHV aan te vragen, en daarna dan een spouse visum (pffff)... maar zo'n 6 maanden visum, is dat makkelijk? Gewoon online aanvragen? Geen requests voor medicals etc.? Geen 'no further stay' conditions? Want als ik het op deze manier doe komen we makkelijk aan de 1 jaar samenwonen requirement. Alvast bedankt!

Hoi Chantal, ik las ergens anders op dit forum dat jij eerst op een 6 maanden (toeristen?) visum naar Oz bent gegaan? Klopt dit? Ik zit er nu aan te denken om op een toeristenvisum van 6 maanden te gaan, en dan in Oz een tweede WHV aan te vragen, en daarna dan een spouse visum (pffff)... maar zo'n 6 maanden visum, is dat makkelijk? Gewoon online aanvragen? Geen requests voor medicals etc.? Geen 'no further stay' conditions? Want als ik het op deze manier doe komen we makkelijk aan de 1 jaar samenwonen requirement. Alvast bedankt!

Dat klopt. Maar ik ben niet op een partner visum naar Australie gekomen, ik ben op een skilled visum VE176 gekomen. In afwachting van dit viusm mag je op een toeristen visum in Aus verblijven je moet dan wel het land uit net voor je visum wordt toegewezen. Alles is overigens gedaan met medeweten van de immigratiedienst.

Kijk uit wat je doet want als jij met je papier winkel voor een partnervisum aan de grens aangehouden wordt en ook al kom je op een geldig WHV of toeristen vium dan zou je wel eens grotere problemen op de hals kunnen halen. Zou zelf lekker op je 2e WHV gaan, mag je tenminste werken en kan je kijken of je relatie lekker gaat. Aan het einde van je WHV kan je dan gewoon een partner visum aanvraag doen. Die 12 maanden is immers niet echt een must zo lang jullie maar met voldoende bewijs komen dat jullie relatie echt is en dat jullie serieus een setje zijn. Wij hebben immers met 10 weken samen zijn een visum gekregen, hadden een lange afstandsrelatie van 1,5 jaar ten tijde van de aanvraag.

Groetjes,
Chantal

ok, maar ik zal zowiezo geen papieren voor m'n spouse visum bij me hebben, want dat ga ik pas over een jaar vragen. Wel de papieren voor een WHV. Reden dat ik eerst op een toeristenvisum wil is dat ik alvast een ticket wil kopen om in Jan naar Oz te gaan. En een tweede WHV aanvraag kan nog wel eens lang duren. de site zegt 3 weken, maar ik ken ook mensen bij wie het 6 weken of langer geduurd heeft. Ik wil niet een ticket hebben en geen visum. Ik ga er nog even over nadenken..

Ik wil niet een ticket hebben en geen visum. Ik ga er nog even over nadenken..
Als je op een 6 maanden toeristenvisum gata moet je wel een return ticket kopen.

Tenminste ik had dit probleem toen ik op schiphol stond, mocht bijna niet mee omdat ik een enkeltje had geboekt op een 6 maanden visum. Toen ik aangaf en het bewijs toonde dat ik in afwachting van een PR was en dat ik de plannen had om naar NZ ging en het saldo op mijn rekening toonde was alles in orde.

Mijn tip; lees alles eens goed door. Je wilt niet voor verassingen komen te staan en daarmee de kansen op een visum vergooien.

ik koop een wijzigbaar ticket... van Jan-Juli, dat ik dan in Oz wil wijzigen, ik moet zowiezo een wijzigbaar ticket kopen, omdat ik in December naar NL ga (en tickets gaan nu nog maar tot september). Zo kan ik ook iets langer in oz blijven. Bv. 3 maanden toeristen visum, dan WHV, en dan is het ook niet zo verdacht dat ik na December weer terug naar OZ ga omdat ik dan nog 3 maanden over heb op m'n WHV.

Back