Wat zijn de mogelijkheden ivm opstarten business?

nesje

New Member
IK heb jullie hulp hier nodig. Ik ga proberen de situatie zo duidelijk mogelijk te schetsen en hoop dat iemand me kan helpen.

Er is een Belgisch bedrijf dat een bepaald IT prodiukt verkoopt. Dit produkt verkopen ze in heel Europa en ook in Amerika.
Ze hebben al wel een onafhankelijke verdeler in Australië die verschillende van hun produkten in hun gamma heeft, maar die met dat ene produkt niks doet.

Ik zelf heb met dit produkt ervaring en nu hebben ze me aangeboden dat ik hun produkt in Australië mag verkopen. Ik zou dus een eigen business moeten opstarten, maar hoef geen kapitaal te inversteren en ze willen me op alle manieren helpen.

Nu is mijn vraag :
Hoe kan ik dit verwezelijken?
Ikzelf kan volgens mij geen business visum aanvragen, daar ik nog geen 2 jaar in de sector werk + niet het gevraagde kapitaal heb.

Als zij het bedrijf daar zouden opstarten, moet dan iemand van hen zelf gaan of kunnen ze mij sturen?

Ik hoop dat het iets of wat duidelijk is wat ik bedoel en dat iemand me hiermee kan helpen.
 
Jeetje, wat spannend zeg! En sorry, ik heb geen idee, heb me daar helemaal niet in verdiept. Hoop dat iemand anders je kan helpen. Zou wel een hele mooie manier zijn om alsnog daar te komen!

Succes!
Annemarie
 
Inderdaad Annemarie, zou een mooie manier zijn, maar betwijfel of het op deze manier zal lukken. Ik hoop dat iemand het antwoord weet...
 
Hoi Nesje,

Wij hebben ook gekeken wat de mogelijkheden voor ons waren om op een business visa binnen te komen. Zie het volgende wat wij van een visum bureau als antwoord hebben gekregen en eisen waar je aan moet voldoen:

Business Owner Visa
Sponsored business Owner (Tijdelijk) Subclass 163
Business Owner (Tijdelijk)
Subclass 160

2 van de laatste 4 fiscale jaren een jaarlijkse omzet van AUS$ 300.000,-

4 jaar management ervaring

Een eigen vermogen van AUS$ 250.000,- welke binnen twee jaar naar Australië wordt overgezet.

Niet ouder dan 55 jaar

2 van de laatste 4 fiscale jaren een eigen vermogen in het bedrijf van AUS$ 200.000,-

2 van de laatste 4 fiscale jaren een jaarlijkse omzet van AUS$ 500.000,-

Een eigen vermogen van AUS$ 500.000,- welke binnen twee jaar naar Australië wordt overgezet.

Niet ouder dan 45 jaar

Vocational Engels
Sponsored Business Owner (permanent) Subclass 892
Busines Owner (Permanent) Subclass 890

In het bezit zijn van een Sponsored Business Owner (tijdelijk) of een Business Owner (tijdelijk) visum.

2 jaar eigenaar (gedeeltelijk) van een Australisch bedrijf

Bedrijf moet in het bezit zijn van een Australian Business nummer

Voldoen aan 2 van de 3 eisen:

1 full-time medewerker minimaal 12 maanden in dienst hebben.

Een eigen vermogen van AUS$ 250.000,- in het laatste jaar

Een eigen vermogen van AUS$ 75.000,- in het bedrijf in het laatste jaar.

Een omzet in het laatste jaar hebben behaald van AUS$ 200.000,-

In het bezit zijn van een Sponsored Business Owner (tijdelijk) of een Business Owner (tijdelijk) visum

2 jaar eigenaar (gedeeltelijk) van een Australisch bedrijf

Bedrijf moet in het bezit zijn van een Australian Business nummer

Een eigen vermogen van AUS$ 100.000,- in het bedrijf in het laatste jaar.

Een omzet in het laatste jaar hebben behaald van AUS$ 300.000,-

Het laatste jaar twee full-time medewerkers in dienst hebben gehad.

Een eigen vermogen van AUS$ 250.000,- in het laatste jaar.


Verschikkelijk veel eisen, bijna onmogelijk vind ik zelf!

Wij willen in OZ ook weer voor onszelf beginnen....maar het beste is proberen een permanent visum te krijgen en dan in Oz. wat opstarten.
Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan gezien jullie situatie.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!:up:

Groeten Steven
 
hey steven,

bedankt voor de info.
Het is wat ik zelf al dacht...
eens binnen op een visum, dan een bedrijf opstarten, dat dacht ik zelf ook al.

Nu dus weer wachten op de SOL. Schandalig trouwens dat ze ons gewoon aan het lijntje houden, maar niks aan te doen hé... :|
 
Ik denk dat dat als het een bestaand bedrijf is in Australie en ze kunnen aantonen dat ze niet zonder jou kunnen, dat je misschien wel in aanmerking komt voor een sponser. Maar dat zou je uit moeten zoeken, weet dat ook niet zeker!

Echt een tegenvaller dat er niet een nieuwe Sol verschenen is..terwijl dit eigenlijk wel "gezegd" was!
Voor ons maakt het nu niks uit, wij komen in aanmerking nu voor een 175 visum en willen snel een aanvraag doen voordat er wel weer dingen veranderen.

Reken maar dat er een hoop mensen teleurgesteld zijn en waren gisteren.

Houd moed!! vandaag of morgen komt er vast iets positiefs uit
afro.gif


Groeten Steven
 
ja die SOL, weeral wachten zeker, niks aan te doen :|

ivm bedrijf :
- ze hebben nog geen bedrijf ginder, anders zou het makkelijk zijn
- weet ook niet of het mogelijk is voor hen om ginder een bedrijf op te richten en mij als werknemer te sturen ipv iemand van hen zelf

wachten, wachten, wachten,...en laat geduld nu niet meteen mijn sterkste eigenschap zijn :lol:
 
Nesje...de business visa is inderdaad voor die groep mensen die al een established bedrijf hebben of een aanzienlijk belang in een Australisch bedrijf. Als new business startup is inderdaad praktisch de enige mogelijkheid een skilled migration.

Maar ik heb de laatste tijd veel gelezen en ik heb een zwaar vermoeden dat je als pre-primary teacher echt wel safe zit hoor. Ik denk dat jouw uitdaging eerder zit in het goed matchen van jouw qualifications. En als je ook nog eens de financiele middelen hebt om een Australische opleiding te doen,dan rest je alleen nog het vinden van een baan. Ik denk dat dat laatste nog een grotere uitdaging wordt dan of je op de Sol staat of niet. Dus maak je geen zorgen..over een paar jaar zitten jullie in Australia! Vooral als je wil en je daden in harmonie zijn met elkaar. :)

fijne dag,
marcia
 
Hey Marcia,

Bedankt voor fijne woorden.

Wat bedoel, wat en waar heb je dingen gelezen ivm pre-primary schoolteachers? Ben curieus wat je bedoelt.

Zal inderdaad voor mij studeren worden, maar hoop toch dat mijn beroep op SOL staat, dat maakt het aanvragen van een PR nadien vééééééééééééél makkelijker.

grtjes
 
Nesje,

Als zij in Oz een bedrijf willen opstarten, dan kunnen ze jou en je familie toch binnenhalen via een ENS?
Dan zijn zij gewoon jullie sponsor...
Dat zou echt te gek zijn!

Succes met uitzoeken! :up:

Marie
 
hey Marie,

Ik weet niet of dit dus kan, dat zij daar zomaar een bedrijf opstarten zonder er zelf aanwezig te zijn.

Heb al gedacht bij rob te informeren, omdat ik er zelf niet uit geraak, maar hij heeft het al zo druk en weet niet of ik hem hier mee kan lastigvallen.

Zou in idere geval wel een oplossing kunnen zijn. Maar ik bedenk me ook wel dat moest het niet lukken met het produkt, we moeten terugkomen en geen andere manier hebben om te blijven.

Dus is studeren toch de veiligste manier, om zo mijn diploma gelijk te stellen, dat moest het met het produkt niet lukken ik kan tetugvallen op mijn beroep...

Zou dus erg graag weten of mijn beroep op de SOL staat, dan kunnen we verder met plannen, maar dat is voor iedereen zo natuurlijk
 
Zou gewoon het verhaal op de mail naar Rob zetten. Dan kan hij zelf bepalen wanneer hij antwoord geeft en kan hij je misschien ook wel verder helpen.

Heel veel succes!
 
Ik zou vooral ook kijken met welke optie je uiteindelijk de meeste kansen hebt, maar zeker ook de meeste zekerheid.
Succes!!
 
Hoi Nesje,

Ik heb net het ENS verhaal nog eens doorgenomen, maar dat zal niks voor je zijn.
Het bedrijf wat je dan nomineerd moet aan heel veel eisen voldoen, en oa een gevestigd Australisch bedrijf zijn.
Helaas. :oops:

Gewoon maar wachten op de SOL. Misschien zijn ze heel hard aan het denken hoe ze heel veel mensen blij kunnen maken. :smile:

Marie
 
ik heb vandaag op Pomsinoz site toch wel een erg verontrustend artikel gelezen ivm student visa en de nieuwe SOL. De moed zakt er van in mijn schoenen...

Zie onderstaand artikel :

The Great Australian Honey Trap

Many students feel they are now just caught on a web of misinformation and deceit by the Australian Government. Regrettably I'm afraid I cannot blame them for feeling this way. However I am still astounded by comments from politicians and government departmental officers that “oh we never promised them they could get residency here”.

Many journalists echo this comment to me and ask me “well why should students expect residency?” Let me explain why foreign students are so upset.

Prior to 2001 international students who completed qualifications in Australia could never apply for a permanent residency visa under the skilled migration categories. There was a set immigration requirement that everyone needed the minimum 6 months of professional experience. Since there was no visa available to them to stay in Australia after their courses to gain this experience, foreign students nearly all went offshore to get work. Life being as it is, once they did get good jobs offshore (got married had kids, etc) most did not bother to apply for residency in Australia.

This recent work experience requirement was basic requirement to be successful in the residency applications.

With strong competition from other countries migration programs, the government realised Australia was missing out on what these talented young people who studied in Australia had to offer a growing economy. After all most students had fitted well into the local community, they didn't commit crimes (well mostly), they were well educated and best of all, they had money to spend.

In 2001 the immigration department set the honey trap for foreign students. Australia offered a unique exemption from having to prove any work experience in their entire lives as long as they finished a course here. Back then this was set at only a one year program. No one else in the world was able to get this special exemption from the recent work experience requirement.

With the bait set, students flocked to the idea of being able to remain in Australia after completing a one year course. Soon this information was published on virtually every web site of any industry associated with international students, Australian universities, education agents, migration agents etc, etc. Students were receiving information on what courses would lead to a successful permanent residency application. This was no back door operation, the government themselves were producing the information needed so students could make informed choices.

However after 6 years this immigration lure became so effective for the education sector the Australian government realised they could even make more money out of foreign students by increasing the one year study requirement to two years. By doubling the minimum time requirement, more than double the amount of money a foreign student would pump into the economy.

In 2007 when this was announced by DIAC, there was a howl of protest from foreign students. Many felt they were being used as “cash cows” for the Australian economy. The government responded by proclaiming that one year was not sufficient and that students needed to spend at least two years studying here so they could meld in better with us locals. Mind you, no locals to my knowledge ever came forward and supported DIAC’s theory. However the protests were ignored and the two years was begrudgingly accepted. In reality, the poor students had no choice.

This lure of no work experience required, just come here and study and you can apply for PR, made the education industry such a huge phenomenon that it is today.

Senior universities academics portray a sophisticated outlook often stating “students don't really come here for residency, they come for the quality of Australian education”. Whilst I love the principle of higher education, academics in this instance have become detached from reality after spending too long in the cosy world lecture theatres and the company of learned colleagues instead of the jungle of capitalism. When you run a business you know why people are spending their money.

Decoupling the link?

The immigration minister and others have recently stated they now wish to decouple this link between study in Australia and permanent residency. That’s a fine and honourable ideal and any government is entitled to change policies but it should be done with a suitable transitional period so students and business can adjust to new future realities.

The Australian education industry and all businesses grown to service international students have been happily riding this express train of growth and prosperity for the last nine years. The government’s been the driving locomotive with the throttle wide open pulling the blast whistle for the whole world to take notice. However now the driver of this express machine seems intent to decouple the carriages with no attempt to slow or stop at the next station to let the passengers disembark.

Anticipating the worst, hundreds of students have already jumped heading home to tend their wounds, businesses are securing their valuables, and the poor international students left onboard, can only pray.

If there is a god out there, have mercy on their souls.

Kind regards

Karl Konrad
MARN: 9904238
 
Heb dan toch maar naar Rob gemaild met de vraag over het opstarten van, een business en zijn antwoord was wel redelijk positief.

Ik zou dus bij de firma in dienst kunnen treden en zij zouden mij dan sponsoren om hun vestiging in Australië op te zetten. Het zou dan in eerste instantie om een tijdelijk ‘Business-Long Stay’ visum (457-visum) gaan met op termijn de mogelijkheid om voor een permanent visum in aanmerking te komen.

Ik heb hem nu gevraagd waar ik de nodige info hiervoor kan vinden en wat het engagement voor de firma zou inhouden, zodat ik met een doordacht voorstel naar hen toe kan gaan.

Ik hoop dat ik de nodige info vind en dat ze het zien zitten. Wordt dus vervolgd....
 
Hoop voor het beste Nesje :up:
Wat fijn toch dat je van Rob weer wat info hebt gekregen, en helemaal fijn dat het niet echt negatief is natuurlijk.
Met jou doorzettings vermogen en creativiteit kom je er wel. maar wanneer, das de vraag
 


OFX
Back
Top