wat zou jij willen wijzigen?

littlelady

New Member
Hoi,

In september worden er wijzigingen gedaan voor het skilled visum, maar wat zou jij aan het emigratiesysteem willen wijzigen?
Als het kon zou ik willen dat mensen die ooit een working holiday visum hebben gehad en een jaar in Australie zijn geweest hiervoor punten kregen.  :up:

groetjes Irene

Daar ben ik het helemaal mee eens  :up:
Je hebt ervaring met het land de taal en weet wat je te wachten staat!
Wij hebben ons geintereseerd in een second WHV maar dan moet je drie maanden legaal
aan eengesloten bij de zelfde werkgever hebben gewerkt,
Hier ben ik het dus niet mee eens
maar als je backpacker bent pak je wat ze bieden en dat is geen 3mnd geweest bij ons,
(nou wisten wij dit ook niet van te voren t'was 5jr geleden namelijk)
Nu dus op voor een skilled visum...
wat het uiteindelijk toch allemaal een stuk makkelijker maakt.

groetjes Cin

Ik zou vooral de tijd die het wachten nu kost willen wijzigen. Ik vind 8 maanden echt lang en daar zou van mij verandering in mogen komen.

De wachttijd vind ik zelf niet heel erg, maar vooral de ONDUIDELIJKHEDEN, vooral als je je geen buro kunt permiteren. En slechte communicatiemogelijkheden of ceurse...
Het is erg begrijpelijk dat de wachttijden ieder zenuwachtig maken, maar van de andere kant geeft het ook de tijd om langzaam te wennen en afscheid te nemen. (voor mij persoonlijk) Er zijn mensen hier op Xpdite die hun huis in de verkoop doen terwijl ze de uitslag van hun visum nog niet hebben. Daar zou ik zelf een beetje mee uitkijken, stel... dat je je visum niet krijgt zit je ook nog es zonder huis... Maar dat is ieder zijn eigen beslissing natuurlijk!

Ik vind de wachttijd ook niet zo erg, op zichzelf staand. Alleen als je je visum sneller krijgt, heb je gewoon sneller duidelijkheid en kun je alsnog beslissen pas wat later te vertrekken. Ik vind het gewoon lastig dat ik nu nog niet op kan zeggen op mijn werk en dergelijke en vind het vervelend dat ik me nergens op kan richten, omdat ik gewoon niet weet wanneer ik weg kan gaan.

Ik vind die onzekerheid ook vervelend. Dat heeft dus toch met de wel met de wachttijd te maken.

Wij verkopen ook ons huis voordat we het visum daadwerkelijk hebben. We gaan er op een WHV heen, dus zitten sowieso een jaar in Oz. Mocht het nou toch niet doorgaan, dan komen we terug en zoeken wel weer wat nieuws. Mijn baas heeft gezegd dat ik van harte welkom ben om terug te komen als we na een jaar weer terug komen.

Ik zou ook het wachten wel wat willen verkorten en de regels voor ongetrouwden mogen ook wel wat soepeler. Je wilt niet weten wat wij  allemaal hebben moeten aanleveren! Zijn niet getrouwd, geen reg. partnerschap en ook niet financieel partner. Hebben de meest rare dingen mee gestuurd om maar te bewijzen dat wij bij elkaar horen en bij elkaar willen blijven.

Het systeem wat ze hebben vind ik best goed, je zorgt ervoor dat wat je binnenkrijgt goed onder de loep is gelegd
De wachttijd da's minder.
Alhoewel het wachten je ook wel weer een onbedoelde tijd van nadenken geeft of de goede keuze wel is gemaakt.
Maar eerlijk is eerlijk liever vandaag mijn visum dan morgen en we moeten nog een maand of vier.

Kees

Wij zijn er nu al 2.5 jaar mee bezig... Dat lange wachten laat wel zien dat je heeeel graag wil ;) Mensen die het dat lange wachten niet waard vinden, zullen er dan waarschijnlijk niet mee doorgaan.

Ik heb net mijn permanente spouse visum gekregen en ben daar superblij mee!

Ik vind het systeem voor spouse visums te streng - ik weet dat het is om te voorkomen dat er relaties worden verzonnen om veen visum te krijgen, maar ik ben ruim drie jaar druk geweest met het verzamelen van allerlei bewijsmateriaal dat wij toch echt een relatie hebben en achteraf denk ik dat is toch te zot voor woorden. Als ze verplicht zouden stellen dat je samen met partner een interview ondergaat, dan zou een goede psycholoog er genoeg aan moeten hebben om vast te stellen dat het een echte relatie is en meteen een permanent visum verstrekken. Dat voorkomt veel onzekerheid in de eerste twee jaar hier, en geeft de nieuwkomer ook betere kansen op de arbeidsmarkt (ik kwam voo veel banen niet in aanmerking vanwege mijn tijdelijke visum).

Het liefst had ik een skilled visum aangevraagd, maar ondanks goede opleiding, beroep op SOL-lijst, 15 jaar werkervaring kwam ik punten tekort - te oud!!!!!!!! Dat vind ik niet goed aan het skilled systeem - de leeftijd speelt een veel te zware rol.

Ak, heb jij voor je Spouse visum ook een IELTS test moeten doen? Ik vraag het om dat ik het niet zeker weet. Maar ik vind die eisen eerlijk gezegd helemaal niet te streng. Skilled zou echt niet makkelijker geweest zijn.

[quote author=Lin link=topic=7235.msg94139#msg94139 date=1183092253]
Ak, heb jij voor je Spouse visum ook een IELTS test moeten doen? Ik vraag het om dat ik het niet zeker weet. Maar ik vind die eisen eerlijk gezegd helemaal niet te streng. Skilled zou echt niet makkelijker geweest zijn.
[/quote]
Nee, voor het spouse visum (voor de duidelijkheid: dat is het visum dat je aanvraagt als je een ozzie partner hebt) hoef je geen IELTS test te doen. Als je als spouse meelift op het skilled visum van je partner moet het wel.

Hey Annemiek,
Ook Liam en ik hebben ons in duizend en een bochten moeten wringen om aan te tonen dat we toch echt wel een genuine koppel zijn. AL mijn e-mails had ik zowiezo bewaard die ik van Liam had gekregen, alle kaarten, briefjes ook erg persoonlijk allemaal, maar toch opgestuurd om het maximale eruit te kunnen halen. Wij hebben elkaar nl leren kennen in Oz, samen 9 maanden rondgetrokken en in een klein busje gewoond, en na een jaar elke maand op en neer te hebben gevlogen voor korte weekendjes na elkaar wonen we sinds nov 06 samen in ierland. Gelukkig is dat voor hun genoeg bewijs geweest (samen met nog veel meer papierwerk ivm bewijs) want we hebben sinds de aanvraag in okt 06 de aanraag voor medicals en VOG al gehad en opgestuurd, dus kneem aan als ze ons niet serieus nemen ze dat al eerder hadden laten weten. (alhoewel.. begin nu te twijfelen, want je weet t eigenlijk maar nooit met DIAC?DIMIA?DIMA) hahaha

Ook al hadden we besloten om voor de visumaanvraag maar even snel te trouwen, had dat volgens mij niets uitgemaakt, omdat je volgens mij ook weer minimaal zo lang getrouwd moet zijn toch?

Mariekske, erg is dat he? Het mafste vond ik toch wel de verklaring die we beiden moesten schrijven om te verklaren hoe onze relatie is onstaan, hoe deze gegroeid is en hoe wij de toekomst samen zien! Daar kun je toch van alles van maken!? Wel vond ik het erg leuk om te lezen in Marks verklaring dat hij vond dat ik zijn leven een stuk leuker had gemaakt en dat hij ons nog heel lang samen ziet ;) Het was iets van die strekking :)

Weet je wat mij net te binnen schiet? Volgens mij zijn de regels voor een spouse visum en een skilled heel anders omtrent het aantonen van de relatie... Ik weet helemaal niet of die 12 maanden regel wel geldt aangezien je bij de skilled visum aanvraag toch moet ondertekenen voor het feit dat je de 1e twee jaar helemaal geen support zult ontvangen van de australische overheid.

volgens mij ligt de nadruk op een ander punt bij het skilled visum nl. meer op de skills ipv de relatie... Misschien zit ik er helemaal naast, maar dat is wel idee wat ik heb...

hmmm... Geen idee eigenlijk. Je moet bij allebei de visa bewijzen dat je een relatie hebt die al een tijdje aan de gang is, maar of je bij beide visa andere bewijzen hiervoor aan moet leveren weet ik niet.

Back