Waterfilters

kruisje

Member
Graag zou ik hier willen vragen aan alle Aussie-forumleden of dat er in Australie ook (kraan)waterfilters te vinden zijn. Hier in B/NL heb je bv. het merk: BRITA, waarvan hier natuurlijk de cartouches/filters te verkrijgen zijn.
Omdat we zo tevreden zijn van deze waterfilter (lekker en gezond water, geen gezeul met flessen, economisch en ecologisch, ...), en omdat we dit principe graag in OZ willen verderzetten: wie heeft in deze ervaring, heeft zijn filter van hieruit mee, of kent een aussie alternatief voor BRITA?

Alvast bedankt!
 
Hi, wij hebben die ook (ook erg enthousiast!) en ik weet bijna 100% zeker dat ik ze gezien heb toen we in Australië waren, geen zorg dus.

Groet,
Annemarie
 
Hi, wij hebben die ook (ook erg enthousiast!) en ik weet bijna 100% zeker dat ik ze gezien heb toen we in Australië waren, geen zorg dus.

Groet,
Annemarie

Oef, ben je zeker? Wat fijn dat te horen zeg!!

Groetjes enne... bijna weg jullie!??? EXCITING man man toch! Doe da goed he!!!!!
 
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ze in Nederland nooit gebruikt heb, maar ik heb ze in Australië dan wel weer gebruikt haha. Ik weet dat mijn tante een speciaal ingebouwd systeem had, omdat het water daar ook echt niet lekker was wat uit de kraan kwam. Maar ik heb ook een soort van sapkan idee gebruikt bij vrienden waar een filter in zat.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, aangezien ik eigenlijk niet weet of ik het over hetzelfde heb
wink.gif
 
Hi Kruisje,

Ze verkopen ook Brita in Australië. Wij hebben zo'n Brita filter wat je op het aanrecht zet en het water ook koelt. Er gaat vier liter water in. Dit is de link van Brita in Australië: Brita Overal kun je hier de filters kopen. Hopelijk hep je hier wat aan.

Groetjes,
Sacha
 
Wij hebben ook zo'n ding voor op het aanrecht. Hij koelt niet (purifies and soften, maar maakt dat het water uit de kraan te drinken is (want dat is het normaal niet). Die van ons heet Pure Water Systems en kostte $129 inclusief de eerste filter.
Nou nog een voor onder de douche... zou dat niet fijn zijn???
Patries
 
Hoi Kruisje,

Ik gebruikte voorheen ook altijd Brita hier, ook in de handige drink bottles, maar sinds er fluoride aan het water van QLD is toegevoegd, doen we dat mooi niet meer. Vind je fluoride goed, dan kan je je Brita-filter blijven gebruiken, vind je het niet goed, dan is de enige oplossing een Reverse Osmosis filter system, en dat laat je inbouwen in je keuken, kost ongevee $500. Wij hebben ook nog een whole-of-house filter, dat filtert van alles (maar dus geen fluoride) uit, en dat is fijn als je het moeilijk hebt met chloor (asthma, hart en meer). In Nederland wordt er allang geen fluoride meer aan het water toegevoegd, maar hier dus wel.

Groetjes,

Irene :)
 
Dus dan moet ik me de vraag stellen: voegt men in South Australia/Adelaide fluoride toe aan het leidingwater?
Tot dusver is mijn keuze gemaakt: Brita best meenemen...
Thanks folks!
 
Hoi again Kruisje :)

Queenland was als laatste gefluorideerd in Australië en nu is het is dus overal.

Je Brita filter hoef je niet mee te nemen, die kan je hier bij elke K-mart etc. kopen, maar het filtert dus geen fluoride uit.

Hoop dat het duidelijk is!

Groetjes!

Ireen :)
 
Jasses, daar ben ik na 2 jaar nog altijd niet aangewend. Ik moet wel zeggen dat het werkelijk per wijk enorm kan schelen. Het kraanwater in Yanchep en bijvoorbeeld Kings Park is echt veel lekkerder, dan wat er bij mij uit de kraan komt. Dat is gewoon vies.
 
Water uit de kraan... Chan en ik kunnen het nog steeds niet drinken.... 1 of 2 glazen gaat nog wel, maar als we flesjes gevuld met kraanwater gaan drinken krijgen we behoorlijke last van kramp in onze darmen.... Dus voor ons alleen gebottled water... Als we straks een eigen huis hebben, toch maar eens kijken of er een filter is die er voor kan zorgen dat we er geen last van hebben.

Heeft niemand anders daar last van?
 
Je kunt ook een PuraTap laten installeren, dit is een apart kraantje naast je gewone kraan met een filter. Puratap
 
Water uit de kraan... Chan en ik kunnen het nog steeds niet drinken.... 1 of 2 glazen gaat nog wel, maar als we flesjes gevuld met kraanwater gaan drinken krijgen we behoorlijke last van kramp in onze darmen.... Dus voor ons alleen gebottled water... Als we straks een eigen huis hebben, toch maar eens kijken of er een filter is die er voor kan zorgen dat we er geen last van hebben.

Heeft niemand anders daar last van?
Nee..............je bent gewoon een watje Leon :p
Gelukig hebben ze op de Motorplex wel lekkere Cappucino :up:
Moesten we morgen maar weer eens ff gaan doen.

Bart
 
Dank je Bart.... :roll: Ben gewoon een hele gevoelige jongen....

Yep, ik begin de Cappucino van de Motorplex al een beetje te missen.... ;)

Die powerboats doen we volgend jaar wel..

Leon
 
Dat is wel minder om te horen dat er overal fluoride in het water zit, geef mij maar water zonder fluoride.
 
Hoi allemaal!

Wij :drinking: drinken ook gewoon water uit de kraan, hier is er niets mis mee!
 
Back
Top