We gaan emigreren!!

Amber

Member
Hallo allemaal, zoals een aantal van jullie al weten ben ik al een poosje bezig om naar Australie te gaan, maar door allerlei omstandigheden heeft het een tijdje geduurd of het überhaupt wel zeker was.
Nu, ik ben geweest!! Afgelopen november voor 13 dagen, inclusief vliegen en het was in 1 woord fantastisch! Ik voelde mij er volledig thuis en ik wil heel graag zsm weer terug. Zoals het nu lijkt ga ik deze zomer voor 3 weken terug en dan hoop ik einde van het jaar een misschien voorlopige of anders definitieve stap te zetten samen met mijn twee kinderen en hond..
Maar ik zit met een aantal vragen. De belangerijkste vraag is hoe lang duurt het ongeveer voordat een spouse visum erdoor is? En is het mogelijk om eerst op een toeristen visum te gaan als de spouse visum nog in aanvraag is?
Een andere vraag is, hoe krijg ik met mijn Australische vriend een geregistreerd partnerschap? Eigenlijk weet ik gewoon niet waar we moeten beginnen lol :p
Dan zit ik nog met mijn hond, het is een Amerikaanse akita en nu had mij vriend iets gelezen over dat dit nu ook een verboden ras in Australië is, maar ik kan er nergens iets over vinden. Hij is nu nog een puppy maar tegen de tijd dat we die kant op gaan zal hij 1 jaar zijn en het zou vreselijk zijn als hij niet mee kan. Weet iemand iets over dit ras en hoe de Australische authoriteiten erover denken?
Ik hoop dat iemand mij wat verder wegwijs kan maken en ondertussen zal ik dit forum weer eens grondig doorzoeken.

See ya! :)

Amber
 
Fijn dat het goed bevallen is.

Wat betreftje hond: Als ik zoek op list of banned dogs in Australia zie ik hem er niet gelijk tussen staan. Maar zou anders even contact zoeken met Department of Agriculture (die gaan over import van dieren)

Succes
 
Klinkt goed!

Je hebt geen geregistreerd partnerschap nodig voor je visum voor het geval je dat daarom wilde doen... er is een recent draadje over iemand die een partnerschap aan het regelen is volgens mijn. Anne?

Succes ermee
 
Klinkt goed!

Je hebt geen geregistreerd partnerschap nodig voor je visum voor het geval je dat daarom wilde doen... er is een recent draadje over iemand die een partnerschap aan het regelen is volgens mijn. Anne?

Succes ermee
Ik dacht dat dat wel moest voor 309/100 visa..
 
Fijn dat het goed bevallen is.

Wat betreftje hond: Als ik zoek op list of banned dogs in Australia zie ik hem er niet gelijk tussen staan. Maar zou anders even contact zoeken met Department of Agriculture (die gaan over import van dieren)

Succes
Thanks zal ik zeker doen!
 
Fijn dat het goed bevallen is.

Wat betreftje hond: Als ik zoek op list of banned dogs in Australia zie ik hem er niet gelijk tussen staan. Maar zou anders even contact zoeken met Department of Agriculture (die gaan over import van dieren)

Succes

Ik kan me voorstellen dat dat ook per staat verschilt. In Queensland staat de Akita in elk geval niet op de lijst van de restricted dog breeds: https://www.qld.gov.au/families/government/pets/pages/restricted-dogs.html
 
Uhm en hoe doe je dat? Ik heb nog nooit eerder een serieuze relatie met een buitenlander gehad...

Inderdaad hoef je geen samenlevingscontract te hebben!
Je moet kunnen aantonen dat je minimaal 1 jaar een relatie hebt. Je hoeft niet per-se bij elkaar te wonen, maar je moet voldoende bewijs kunnen aanleveren waaruit blijkt dat jullie een duurzame relatie hebben.
Om wat voorbeelden te noemen:
- whatsapp/skype/email/telefoonrekening met nummer specificaties
- tickets waarbij jullie naar elkaar toegaan
- tickets van gezamelijke reizen
- foto's
- gezamenlijke rekening, of bewijs dat jullie gezamenlijk kosten hebben en dragen
- post dat aan jullie beiden is gericht
- uitnodigingen die gericht zijn aan jullie allebei
- verklaring van vrienden (statutory declarations) over jullie relatie. Daar is een speciaal formulier voor.
- andere zaken waaruit blijkt dat jullie reeds een jaar een duurzame relatie hebben

De doorlooptijd voor het visum is ca. 8-10 maanden vanaf het moment dat je de aanvraag indient. Reken dan ook nog wat extra tijd voor het verzamelen van de benodige documenten, bijvoorbeeld zoals hierboven, maar ook de officiele stukken die moeten worden verzameld.

De hond moet een vaccinatie traject in. De vaccinatie tegen rabies kost het meeste tijd omdat er tussen inenten en bloedproef een lange periode zit (ik meen drie maanden). Daarnaast zijn er specifieke aanvullende vaccinaties nodig. Op de website vindt je veel informatie en kan je stap voor stap zien wat er wanneer gedaan moet worden. Omdat het allemaal zeer nauwgezet moet gebeuren kan ik je aanraden om een dierenarts te vinden die dit al vaker gedaan heeft.
Wij hebben sit niet door onze eigen dierenarts laten doen, maar door een dierenarts in Hoofddorp die dit met grote regelmaat doet.

Volgens mij kan je wel met een toeristenvisum het land in als de aanvraag in behandeling is. Wel is het zo dat je bij het indienen en bij het toekennen van het visum in het buitenland moet zijn. M.a.w. als je toevallig in Aus bent op het moment dat het visum wordt toegekend, moet je eerst als toerist het land verlaten, en daarna op het nieuwe visum weer aankomen.

Er is een subforum over het 309/100 visum. Neus daar eens rond.
 
Inderdaad hoef je geen samenlevingscontract te hebben!
Je moet kunnen aantonen dat je minimaal 1 jaar een relatie hebt. Je hoeft niet per-se bij elkaar te wonen, maar je moet voldoende bewijs kunnen aanleveren waaruit blijkt dat jullie een duurzame relatie hebben.
Om wat voorbeelden te noemen:
- whatsapp/skype/email/telefoonrekening met nummer specificaties
- tickets waarbij jullie naar elkaar toegaan
- tickets van gezamelijke reizen
- foto's
- gezamenlijke rekening, of bewijs dat jullie gezamenlijk kosten hebben en dragen
- post dat aan jullie beiden is gericht
- uitnodigingen die gericht zijn aan jullie allebei
- verklaring van vrienden (statutory declarations) over jullie relatie. Daar is een speciaal formulier voor.
- andere zaken waaruit blijkt dat jullie reeds een jaar een duurzame relatie hebben

De doorlooptijd voor het visum is ca. 8-10 maanden vanaf het moment dat je de aanvraag indient. Reken dan ook nog wat extra tijd voor het verzamelen van de benodige documenten, bijvoorbeeld zoals hierboven, maar ook de officiele stukken die moeten worden verzameld.

De hond moet een vaccinatie traject in. De vaccinatie tegen rabies kost het meeste tijd omdat er tussen inenten en bloedproef een lange periode zit (ik meen drie maanden). Daarnaast zijn er specifieke aanvullende vaccinaties nodig. Op de website vindt je veel informatie en kan je stap voor stap zien wat er wanneer gedaan moet worden. Omdat het allemaal zeer nauwgezet moet gebeuren kan ik je aanraden om een dierenarts te vinden die dit al vaker gedaan heeft.
Wij hebben sit niet door onze eigen dierenarts laten doen, maar door een dierenarts in Hoofddorp die dit met grote regelmaat doet.

Volgens mij kan je wel met een toeristenvisum het land in als de aanvraag in behandeling is. Wel is het zo dat je bij het indienen en bij het toekennen van het visum in het buitenland moet zijn. M.a.w. als je toevallig in Aus bent op het moment dat het visum wordt toegekend, moet je eerst als toerist het land verlaten, en daarna op het nieuwe visum weer aankomen.

Er is een subforum over het 309/100 visum. Neus daar eens rond.
Jeetje dankje Frits, wat een boel nuttige informatie. Het gaat vast en zeker goedkomen :up:
 


OFX
Back
Top