We gaan er aan beginnen: alle hulp is welkom!!!

Ingepinge

New Member
Hallo allemaal,

Na enkele dagen op dit forum rondgekeken te hebben, zet ik dus nu ook mijn eerste stap naar de lange weg naar Australië.
Net als bij alle anderen , dromen we er ook al jaren van, maar ik durf nu doorzetten.
Zoveel redenen om te gaan, maar ook enkele zware redenen om te blijven: de kinderen, mijn alleenstaande moeder, zekerheid, ...
Waarschijnlijk allemaal zaken waar ieder van jullie ook mee geworsteld hebben.
Ik moet nog heel veel uitzoeken, dus ik hoop nog veel van jullie te leren.
Momenteel ben ik bezig met familie op te sporen in Australië. Indien er hier mensen zijn (die al in OZ wonen), die mij eventueel kunnen helpen met het vinden van deze familie, dan ben ik jullie zeer dankbaar... .
Heb ik het goed begrepen dat de meesten onder jullie vooral uit Nederland komen of zijn er ook redelijk wat Belgen op dit forum? Is er een verschil tussen deze 2 landen i.v.m. de gang van zaken?
Hopelijk hoor ik vlug iets van jullie?

Groetjes

Er zijn zeker wel "veel" Belgen op het forum te vinden. De procedure voor het bekomen van een visum is niet echt verschillend voor beide landen veronderstel ik. Veel succes met het opsporen van U familie en welkom op het forum trouwens.  :up:

Welkom op het forum! :up:

Zoals al aangegeven zijn er een behoorlijk aantal Belgen op het forum te vinden.

hallo welkom op het forum

Weet je waar je familie in Australie woont ? Welke Staat, misschien plaats , achternaam ? Dan zou je altijd op de www.whitepages.com.au kunnen kijken wie weet ?

gr

Melanie

[quote author=tademeje link=topic=6039.msg75687#msg75687 date=1164347492]
hallo welkom op het forum

Weet je waar je familie in Australie woont ? Welke Staat, misschien plaats , achternaam ? Dan zou je altijd op de www.whitepages.com.au kunnen kijken wie weet ?

gr

Melanie
[/quote]

Daar ben ik gaan kijken. Ik weet zijn naam en in die whitepages vind ik twee mensen met de juiste initialen. Van de andere namen vind ik niemand. Ik weet niet waar ze in AUstralië wonen, dus is het een beetje gokken. Bedankt voor de hulp.

Hello,

Wij zijn Belgen en verhuizen in januari naar Adelaide.
Je kan ons hele verhaal volgen op onze weblog.
http://a-new-life-downunder.blogspot.com/
Aarzel niet vragen te stellen als je die zou hebben.

Groet,
Tom & Co

Hoi Tom en co,

Tof voor jullie: ik ga zo dadelijk eens kijken op jullie site.
We hebben zojuist een babbel gehad met de schoonouders om ze te laten weten dat we nog altijd met deze plannen in ons hoofd zitten en er nu actief werk van willen maken.
Viel al bij al goed mee. Nu nog mijn moeder: ze weet er al wel iets van, maar niet dat het zo actueel is. Daar heb ik het het moeilijkst mee: mijn moeder is alleenstaand en heeft alleen mij.

XXX

Welkom op dit forum en suc6 met alle voorbereidingen.
Ook met het brengen van het nieuws aan je moeder. Dat is nooit gemakkelijk, maar als jullie er zelf volledig achter staan en er positief over zijn moet het geen probleem zijn.

Groeten,
Wilco

Hoi ,wij zijn ook Belgen en verhuizen (als er niets fout gaat ) naar Brisbane .
:up: groetjes en welkom op het forum

Katja

welkom hier op het forum, en veel sucses met alle voorbereidingen.
Je moet vooral aan je eigen belang denken en niet te veel aan andere mensen.

De groeten

Hein

Welkom op het forum en succes met de voorbereidingen en het opsporen van je familie!

Als je iemand zoekt met een dik telefoonboek van Brisbane... <------ ikke!

Welkom op het forum! Petje af hoor! Spannend. Wij zitten met dezelfde voor en tegens. Ouders denk ik grootste obstakel. Heel veel succes met je keuze! Super land! Super mensen en No Worries Mate!

[quote author=Ingepinge link=topic=6039.msg75743#msg75743 date=1164375898]
Hoi Tom en co,

Tof voor jullie: ik ga zo dadelijk eens kijken op jullie site.
We hebben zojuist een babbel gehad met de schoonouders om ze te laten weten dat we nog altijd met deze plannen in ons hoofd zitten en er nu actief werk van willen maken.
Viel al bij al goed mee. Nu nog mijn moeder: ze weet er al wel iets van, maar niet dat het zo actueel is. Daar heb ik het het moeilijkst mee: mijn moeder is alleenstaand en heeft alleen mij.

XXX
[/quote]

Hoi,

Is er misschien geen mogelijkheid om je moeder mee te nemen, als je toch enigskind bent wil ze misschien wel met je mee en vind zij het zelf ook een fantastisch avontuur.

Succes met je voor bereidingen.

Erwin

Ik geloof dat het nadien niet zo moeilijk is om als ouder binnen te geraken in AUstralië, wel.
Mss als ze een paar maal op bezoek is geweest dat ze het wel ziet zitten.
Straks gaan we babbelen.
Fingers crossed!!!

Back