we gaan er aan beginnen!

yokadoke

New Member
Spannend seg om dit allemaal te doen...
er komt echt wel superveel bij kijken. Gek toch dat je relatie beoordeeld wordt door iemand anders...
ik ben me mentaal al maar aan het voorbereiden op veel heen en weer geloop. Toen mijn man hier in Belgie kwam wonen, hebben we al wat kunnen proeven van de bureaucratie =s
Het plan is om nu gedurende een jaar alles rond te krijgen qua papierwerk.

Nu zit ik met wat dilemma's;
ik zou graag als verpleegkundige willen werken, maar las dat er blijklbaar moeilijk wordt gedaan over het Belgische diploma. Is er een verschil of je vanuit je thuisland de aanvraag doet of dat je dit vanuit Australie zelf doet?En kan ik hier in Belgie een extra cursus volgen zodat het diploma wel aanvaard wordt?Want de bridging course kost direct al wat en ik vrees na heel het verhuisgedoe dat er niet veel centen meer gaan overschieten..

Soit jullie zullen me hier regelmatig terug gaan horen vrees ik ;)
 
Ha Yokadoke,

Ik kan niet veel zeggen over je dilemma maar ik wens jullie veel succes bij het rond krijgen van het visum.
Momenteel ben ik ook druk om alles te verzamelen; best wel leuk om te doen want je weet waar je het voor doet! Is dat een jaar voor het verzamelen van al je stukken of inclusief het verkrijgen van een visum?

Onze streven is om het visum per eind Augustus aan te vragen en dan midden 2015 een enkele reis Sydney te boeken.
 
Veel succes met het verzamelen! Ik zou me niet teveel zorgen maken om je diploma. Ik weet niet hoe het is als verpleegster, maar ik heb een diploma bachelor in de orthopedagogie + certificaat creatieve therapie en maakte me er ook zorgen om. Maar heb nog geen enkel probleem gehad met werk vinden. Integendeel, opvoedsters zijn erg gewild, en dat denk ik ook voor verpleegkundigen? Je kan altijd eens een mail sturen naar NOOSREnquiries@education.gov.au met je vragen rond je diploma. Ik heb dat ook gedaan en ze hebben me goed geholpen. Succes ermee!
 
Of er banen zijn, zal er ook aan liggen waar je zou willen gaan wonen en werken natuurlijk. Vacatures kom je hier in Sydney wel tegen hoor.
Misschien kun je eens zoeken op www.nursingmidwiferyboard.gov.au en op andere sites wordt ook gesproken over de bridging courses. En op andere officiële sites is natuurlijk ook genoeg info te vinden. SUcces.
 
Bedankt voor jullie feedback much appreciated! Hoe noemt men opvoedkundigen in Australië by the way? Ik was voordien ook opvoedkundige, maar mijn man en ik geraken er maar nooit uit hoe men deze noemt... Carer komt er nog maar het dichtst bij? Soit....
Het zal zich allemaal hoop ik wel uitwijzen wanneer we ons ergens settelen. Blijkbaar moet ik me als verpleegkundige wel registreren en waarschijnlijk moet ik een brugopleiding volgen om te kunnen starten. Komt wel goed
Nu al enorme zin om al te vertrekken!!! Maar er moeten nog heel veel centjes gespaard worden en papieren in orde worden gebracht...
 
Hi,

Mbt je verpleegkundige registratie maakt het niet uit waar je het aanvraagt, maar hou er wel rekening mee dat je vertalingen en specifieke info moet hebben dus dat het makkelijker kan zijn wanneer je nog "thuis" bent. Het is een lang en duur proces. Als je een bridging course moet doen (wat zo goed als zeker is), kost dat tussen de $6,000 en $10,000 en die moet gedaan worden in Australie op specifieke plekken, duurt 3 maanden voltijd. De AHPRA kan je hierover meer vertellen al kan de communicatie met hen uitermate frustrerend zijn.

Een carer is een verzorger, meestal betekent dat een verzorger thuis van iemand met een bepaalde ziekte. Ik ken het concept opvoedkundige niet in Australie.

Succes ermee!
 
Last edited:
Back
Top