we gaan ervoor maar welke visum

cadeboubas

New Member
Hallo all :)

Even wat vragen hier, want ik ben super zenuwachtig hoe ik het allemaal moet aanpakken.

Mijnouders wil ons sponseren (uiteraard) als we naar Aussie willen komen, maar ik ben nog niet helemaal zeker wat nou de beste manier is om te gaan. Mijn vriendin is verpleegkundige en op zo'n lijst staat dat erg hoog in demand dus eigenlijk komt het hier opneer dat ze voor haar bijna de rode loper uitleggen om te komen.
maaaaar, moeten we nu een visum alleen voor mij aanvragen omdat ik een relative visum aanvraag en daarop aangeven dat ik een partner heb of zou het beter zijn om allebei apart een visum aan te vragen?

weet nog niet helemaal hoe deze forum werkt, maar was nog even vergeten te zeggen.

BEDANKT ALVAST EN BEN BENIEUWD NAAR JULLIE ANTWOORDEN.

GROETJES BAS

Mij lijkt het voldoende om 1 visum aan te vragen en de ander te laten "meeliften". Als je een skilled visum krijgt op basis van die verpleegkunde heb je de sponsering eigenlijk helemaal niet nodig, scheelt weer een hoop papierwerk!

allereerst bedankt voor je reactie! :up:

Is het niet raar om met mijn vriendin mee te liften terwijl mijn ouders,zus, oom en neef daar zitten?
Snap dat hele visum gedoe nog niet echt.
Is een family visum niet beter en dat zij met mij meelift?
Ik snap het nog niet helemaal dus misschien een rare vraag.

eigenlijk heb ik nog wel 1 vraagje, ik kan nergens vinden wat ongeveer om en nabij de tijd is die het
in beslag gaat nemen, we hebben 2 honden en daar moet een hoop voor geregeld worden, maar het is duidelijk dat ze erg snel mensen nodig hebben en ik ben chefkok dus daar hebben ze ook tekort van , dus vandaar
dat ik denk dat het misschien iets sneller gaat.

wederom hoop ik niet dat het domme vragen zijn.  :lol:

bedankt!

He Bas, domme vragen bestaan niet!
De visumprocedure van een Skilled staat officieel een jaar voor. Maar met de grote vraag naar mensen staat er nu een half jaar voor. Wij kregen aanvraag medicals met 5 maanden. Sta je op de MODL list (of je vrouw dan) dan staat er zo rond de 4 maanden voor. Maar nogmaals officieel 12 maanden!

Je kan ook gaan voor Skilled – Designated Area Sponsored (subclass 139) visa, dan kan je op een van jullie Skills gaan én je door familie laten sponsoren.

Als je even kijkt: http://www.immi.gov.au/migration/skilled/prepare_appln/subclass_tables/sc_139.htm

En heel belangrijk, ook nog even booklet 6 doorneemt, dat is de handleiding van het visum zeg maar:
http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf

Nou dan kom je toch al een heel eind!

En voor wat betreft het meenemen van jullie honden, gebruik de searchbutton hier op de site er is al heel veel over geschreven!

Groetjes Lin

Hoi,

En als je familie je sponsort moeten ze ook garant staan voor jullie. Genoeg verdienen enzo.

Liefs Eutrice

Dag Bas,

Zeker als je blijft twijfelen ook na reacties van de forum leden, maar sowieso: ga eens met een emigratie consultant praten. Mogelijk is het voldoende om naar een voorlichtingsbijeenkomst te gaan en aansluitend met een consultant te praten, of eventueel een wat officieler gesprek (kost een paar centen, maar krijg je ook goed en duidelijk advies).

M.vr.gr.
Perthpete

bedankt all,

grote verbazing waarom ik die booklets en die forms niet kan zien op mijn scherm?
staat een raar teken in de linker bovenhoek en verder blank, weet iemand wat ik voor programma nodig heb om dat te kunnen lezen?  :-(

Maar als ik het goed begrijp kunnen we beter voor een skilled visum gaan en niet voor een family visum?
en dan op mijn vriendin haar visum meeliften omdat zij hoger op die lijst sta dan ik?

Nog steeds in the dark.  misschien maar beter dat mij meisje dit regeld want ik wordt er zenuwachtig van.
straks begrijp ik het verkeerd en gaat het allemaal niet door.  :|

Niet zenuwachtig worden, dat is helemaal niet nodig. Voorlopig ben je hier nog, en met je vragen kan je eventueel ook nog de search knop gebruiken. Dan kom je ook al een hoop te weten. Succes en met die "domme vragen"van je zijn anderen misschien ook geholpen. (die durven het misschien niet te vragen of komen er niet op, zo helpen we elkaar! :up:)

Astrid  :fish:

Hallo.

Voor de booklets enz heb je Adobe reader nodig, die kan je gratis downloaden:

http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html

Komen jullie in aanmerking voor een family visa?  Misschien categorie "other family - remaining relative".  Lees goed de DIMIA site:
http://www.immi.gov.au/migration/family/index.htm

Je kunt ook voor een skilled visum gaan en extra punten (15) krijgen als je daar familie hebt die jullie kunnen sponsoren.    Lees  booklet 6 zoals Lin voorstelt, de verschillende visums worden daar beschreven.

Wij (mijn partner en ik) gaan voor een Skilled - Australian Sponsored (subclass 138) visum (mijn broer woont daar).  Mijn partner lift mee. 

Ik zou samen op een visum gaan anders hebben jullie dubbele kosten!

Suc6 en groetjes,
Susan

Back