we gaan ervoor!!!!!!!!!!!!!!!

tijtje

New Member
okee ook wij hebben de knoop doorgehakt en gaan proberen een visum te bemachtigen
we gaan voor de skill omdat mijn man schilder is en deze op de lijst staat voor 60 punten
de andere 60 punten moet hij die bij de ielts halen?of krijg je ergens anders ook nog punten voor?
Wat we eerst gaan doen is hard sparen en engelse les nemen want we hebben niet meer dan 4 jaar lts engels dus dat stelt niets voor
we zitten te denken aan een cursus bij de NTI weet iemand of dit dan voldoende is[tips zijn altijd welkom]
kan iemand mij ook vertellen als je inderdaad een geluksvogel bent en je hebt een visum hoe lang zón visum dan geldig is en moeten de kinderen ook iets hebben om Australie binnen te komen
zijn er ook personen naar australie geemigreerd zonder eerst zelf in australie geweest te zijn?en hoe makkelijk krijg je een woning want mijn man is een beetje bang dat hij op een flatje terecht komt dus hopelijk kunnen jullie hem geruststellen
zo dat zijn weer heel wat vragen he?tja sorry ik ben niet zo slim
groetjes van mij

oeps sorry in mijn enthousiasme zet ik mijn verhaal onder een heel verkeerde 'kop'
maar goed ik hoop dat ik hier ook andwoorden zal krijgen

Hoi tijtje,

Je krijgt ook nog punten voor leeftijd,Engels,Nederlands(of een andere taal die je vloeiend kent),werkervaring en wel of geen joboffer.
Je kinderen zijn dependants en liften dus mee maar eerst moet je wel beslissen voor welk visum je wilt gaan?
Hoogstwaarschijnlijk skilled independent?
Wij gaan zelf ook zonder er ooit geweest te zijn.Huurhuizen zijn nog genoeg topics om over te lezen,schijnt heel makkelijk te regelen te zijn via een makelaar en afhankelijk van waar je naar toe wilt heb je voor een redelijke prijs(ong.$200)per week,een leuk huis.

Sorry tijtje,ik lees net dat jullie idd voor skill gaan! :-D Weet je bij welke instantie je man z'n skill moet laten assessen?Zal wel TRA zijn.

Punten voor Nederlands krijg je alleen als je een opleiding op HBO-niveau of hoger in het Nederlands hebt gedaan(dus bij jullie helaas niet)
Voor de ielts krijg je bij een score van 6 of meer 20 pnt, bij 5 krijg je 15 punten.
voor leeftijd tussen 18-29 jr 30 pnt, 30-34 jr 25 pnt, 35-39 jr 20 pnt en 40-44 jr 15 pnt.
Kun je aantonen dat je 3 van de laatste 4jaar gewerkt hebt in je genomineerde beroep(bv schilder 60 pnt) dan krijg je 10 pnt.
Staat dit beroep op de MODL-lijst en je hebt een baanaanbod dan nog eens 20 pnt, zonder baanaanbod 15 pnt.
Dit zijn voor jullie de belangrijkste, nu rekenen of je inderdaad op de 120 pnt uitkomt!

Succes Wilbert

Op deze site http://www.acacia-au.com/skilled-migration-points-test.php kun je de points test doen, en zien of je genoeg punten hebt. Aan de linkerkant staat ook 'points table', hier kun je zien hoe ze punten geven.

Een skilled independant visum is meteen een permanent visum. Een door een staat gesponsord visum (SIR) is voor 3 (?) jaar en daarna onder bepaalde voorwaarden om te zetten naar een permanent visum. Een STNI is ook meteen een permanent visum.

De antwoorden op al je vragen staan op de DIMIA site, maar daar is jullie Engels misschien nog niet goed genoeg voor...?

Hey kijk eens in je paatselijke kranten dagbladen :) vaak worden er in buurt centra e.d engelse les gegeven. De kosten zijn heel redelijk vaak en nemen meer tijd voor je. heb er in ieder geval goeie dingen over gehoord :up:

veel succes en alle geluk :)

Alex/Nan

hoi clair

sorry maar omdat dit allemaal nieuw voor mij is snap ik niet wat jij bedoelt
assessen en tra wat is dat?[wat ben ik nog groen he?kan jij mij verder helpen?]
ik heb de puntentest gedaan en voorzover ik het engels een beetje begrijp kom ik op de 120 punten dus dat zouden er genoeg zijn
joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en de 200 dollar per week hoeveel is dat in eurootjes?

Zonder positief skills assessment kun je geen visum aan vragen tijtje.Dus dat zul je eerst moeten regelen,je man moet bewijzen dat hij net zo gekwalificeerd is als een Australische schilder dus alle bewijzen,diploma etc naar TRA en die schijnt ook nog eens de lastigste te zijn om te overtuigen!
Ik geloof dat $200 per week ongeveer 100 euro per week is.

[quote author=Wilbert67 link=topic=4401.msg55103#msg55103 date=1144446853]
Kun je aantonen dat je 3 van de laatste 4jaar gewerkt hebt in je genomineerde beroep(bv schilder 60 pnt) dan krijg je 10 pnt.

Succes Wilbert
[/quote]

Dit geldt alleen bij de TRA?

Een skills assessment is in feite een werkervaringsbeoordeling. Leuk woord voor galgje nietwaar?  Je hebt verschillende instanties waar je dat kunt laten doen. Voor die beoordeling heb je referentiebroeven nodig van de werkgevers waar je voor gewerkt heb. Moet natuurlijk wel de relevante werkervaring zijn die je kunt gebruiken voor je visum. Als je bijvoorbeeld een visum wilt voor schilder, dan hoef je de werkervaring die je hebt opgedaan in de supermarkt niet mee te sturen.

Wij moeten naar de Australian Computer Society (ACS), je hebt ook nog de Trades Recognition Australia (TRA). Hier laat je je werkervaring beoordelen als je een tradesperson bent.  Hoe leg je in het NL nou precies uit wat een tradesperson is... Dan heb je ook nog de IEAust en daar moet je heen als je een technisch beroep hebt gedaan en ingenieur bent. NOOSR is voor de leraren. Dan heb je ook nog Vetassess voor dierenartsen..... Er zijn er vast nog veel meer, maar dit is wat ik weet.

1 dollar is ongeveer 60 eurocent, dus 100 dollar is 60 euro.
Deze site is misschien leuk voor je man ;) http://www.realestate.com.au
Hier vind je allerlei huizen in heel Australie. Hier kun je dus ook zien dat de flatjes en apartementen bijna alleen maar in de CBD's zitten en vaak ook niet te betalen zijn ;) CBD = Central Bussiness District en dat is het centrum van een stad.
Je kunt van te voren even kijken op www.maporama.com Daar kun je de stad opzoeken waar je interesse in hebt en dan kun je zien welke suburbs eromheen liggen. Vaak geldt: Hoe verder van het CBD, hoe goedkoper de wijk, maar dat is niet altijd zo ;) Als je een suburb gekozen hebt (of meerderen) vul je dat in op de realestate site en kun je daar naar huizen zoeken. Dan heb je ook een beetje een beeld van het soort huizen in Australie.

Ik denk dat een cursus engels via het NTI of LOI best een goeie is, maar misschien kunnen jullie beter een cursus doen in een klaslokaal met een leraar erbij. Zo'n thuisstudie lijkt me lastiger, omdat er niet meteen een leraar bij aanwezig is.

Annemiek,

Weet je dat zeker van die relevante werkervaring,alleen voor het beroep dat je uitoefent?
Want op het TRA aanvraag formulier vragen ze ALLE werkervaring,ik heb nl.ook andere baantjes gehad dan kok,en die moet ik ook invullen.Ik zie er de logica ook niet van in want het scheelt een hoop gedoe als ik dat niet in hoefde te vullen.

Clair.

Maluka is bij ons de hoofdaanvrager en die moet 6 jaar relevante werkervaring aantonen. De rest is blijkbaar niet belangrijk. Hij heeft een jaar bij de MacDonalds gewerkt, en nog een paar jaar als (ik dacht) kok/keukenmedewerker (weet ik veel hoe je dat noemt ;) ). Dit waren allemaal bijbaantjes naast zijn studie. Dit hoeft hij bij de ACS niet aan te tonen.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor werkervaring je hebt. Als je voor kok een visum wilt, is vakkenvullen in de supermarkt natuurlijk niet relevant, maar iets wat met kok te maken heeft misschien weer wel.

En misschien is het bij de TRA weer anders dan bij de ACS

Oke,het verschilt dus per instantie,want bij TRA moet dat dus wel.6 jaar werkervaring vind ik best lang maar ik heb begrepen uit andere berichten van jullie dat Maluka daar bijna aan zit?

Ja klopt. In september is het 6 jaar, dus nog even doorbijten en wachten :) Hij moet trouwens 6 jaar in totaal aan kunnen tonen dacht ik en minimaal 12 maanden van de laatste 18 gewerkt hebben in zijn vakgebied voor het visum.

Back