We gaan het proberen op een 163 Visa

BandB

XPdite Sponsor
Wij willen naar Queensland om een B & B te starten. We zijn nu 4 keer in Australie geweest en vinden dat we daar de rest van ons leven willen wonen en werken. We hebben al een pand gevonden maar moeten eerst wachten op een Visa. We zijn net gestart met de aanvraag en hebben het advies gekregen om op een 163 aanvraag te gaan, senior executive manager tussen de 45 en 55 jaar.
We zijn benieuwd of er mede (aspirant) emigranten zijn die deze aanvraag hebben ook hebben gedaan en waar jullie dan positief en/of negatief tegen aan zijn gelopen.

Welkom op het forum :up:
Ik heb al heel wat visum soorten voorbij zien komen, ook voor 45+, maar deze is helemaal nieuw voor mij.
Succes :up:

Groetjes Wilbert

Hallo en welkom op het forum. Waar in Queensland willen jullie B&B beginnen en hebben jullie daarmee al eerder horeca ervaringen opgedaan of wordt het een hele eerste nieuwe ervaring en avontuur?  In ieder geval veel succes ermee en hopenlijk gaat jullie droom uitkomen.

Piet en Madeleine

:grin: We denken de omgeving van Townsville. zijn daar al een aantal keren geweest. Hebben afgelopen kerst ook naar mogelijke huizen gekeken en contact gehad met Townsville Enterprise want we hebben natuurlijk wel cijfers nodig om een fore cast te kunnen maken voor ons zelf en natuurlijk het business plan voor een sponsorship. Onze ervaring is zowel de horeca (hotel), als marketing en sales.
Maar nu komt de tegenstrijdigheid. Voor een BP heb je een locatie en het liefst een pand nodig maar om een pand te kopen heb je een visa nodig. Dus wij lopen aan tegen het kip en ei probleem.
:up:

Kun je niet een BP schrijven over een bepaalde straat/buurt. (bijv. het centrum)
En hoe zit dat met huren?

beste mensen,

ben inderdaad erg benieuwd naar de eisen die jullie ondervinden mbt het BP. Wij, jong gezin, willen ook gaan en G. Lombard/Sydney adviseert simpel voor het visa 163 die makkelijk moet lukken zegt hij. Toch heb ik al meerdere malen aangegeven nog geen business plan te hebben op concreet niveau.
Hij, GL, vertelde van verschillende NL-ers die voorgegaan zijn en bijna allemaal hebben ze het BP laten varen en hebben een Business ter plekke gekocht om zodoende succesvol te voldoen aan de eisen voor Permanent Residence. Er kan dus niet te veel gewicht aan het BP gehangen worden lijkt mij....

Via welke organisatei krijgen jullie je visum? In NL of in Australie?

GJ

Hallo,

Welkom op het forum  :hi:, veel succes met jullie plannen om een B&B te starten.

Groetjes,
Susan

Dank voor alle leuke reacties. Het "grappige" is dat het mij onduidelijk blijft wat nu het belangrijkste onderdeel is van de aanvraag. Hoe zwaar telt het CV als senior manager als je tussen de 45 en 55 bent en hoe zwaar telt het BP. De vermogens eis halen we met een factor 3 tot 5 en we hebben zowel ervaring in hospitality als in marketing en sales.

Wij willen in eerste instantie geen bedrijf overnemen maar een nieuwe B&B opstarten.
Wat ik graag wil weten hoe wordt je CV gescreend.
Indien ik wat uitdraaien KvK en een eigen gemaakte organogram aanlever inclsief jaarcijfers in engels 2007 en 2008 plus enkele referenties is dat dan voldoende?
De € tellers bij de bureaus gaan wel heel hard draaien bij de gestelde vragen.

Ik heb als consultant in het verleden regelmatig BP geschreven en beoordeeld en zie in het maken en onderbouwen geen probleem. We hebben tijdens onze laatste reis naar OZ diverse regio's bezocht en gesproken met regionale tourist offices.
Wie heeft hier ook ervaring mee?[quote author=BandB link=topic=10145.msg141112#msg141112 date=1245688828]
Wij willen naar Queensland om een B & B te starten. We zijn nu 4 keer in Australie geweest en vinden dat we daar de rest van ons leven willen wonen en werken. We hebben al een pand gevonden maar moeten eerst wachten op een Visa. We zijn net gestart met de aanvraag en hebben het advies gekregen om op een 163 aanvraag te gaan, senior executive manager tussen de 45 en 55 jaar.
We zijn benieuwd of er mede (aspirant) emigranten zijn die deze aanvraag hebben ook hebben gedaan en waar jullie dan positief en/of negatief tegen aan zijn gelopen.
[/quote]

Spannend allemaal en leuk om te lezen dat er meer mensen in Australië in eigen bedrijf willlen starten
Wij kunnen kiezen om voor businessvisum of skilled visum te gaan
Wij denken om de eerste tijd te gaan werken, mijn man als Chefkok en ik als restaurantmanager/gastvrouw
Ons doel is natuurlijk om ons eigen bedrijf te beginnen, in Nederland hebben wij sinds 1990 ons eigen restaurant en onlangs hebben we nog willen uitbreiden met hotel maar de gemeente geeft tot 2013 geen hotelvergunningen meer uit! Ondernemersplan was al helemaal uitgewerkt!
Wij willen graag nog een keer opnieuw starten in horeca, maar je hoort nou zoveel slechte berichten over het vinden van een baan in Australië zodat ik soms wat bedenkingen heb.
Zijn jullie onlangs nog geweest? By the way, ik ben 40 en mijn man is 45.
Hoop snel iets te horen.
Frijni

Back