We hebben een afspraak in Berlijn!

Marielle

New Member
Hoi allemaal,

Na drie telefoontjes is het eindelijk gelukt er doorheen te komen voor een afspraak voor het interview! Vrijdag 7 oktober om 11 uur gaat het gebeuren...  :lol: :lol: :lol:

Bij de eerste twee telefoontjes werd ons telefoonnummer gevraagd en gezegd dat we teruggebeld zouden worden. Na berichtjes op dit forum kregen we de indruk dat je daar nog wel een week op kon wachten, dus hebben we besloten dezelfde middag zelf nog terug te bellen. Prompt werden we doorverbonden met een case officer.

Op naar 7 oktober.....brrrrr.

Groetjes, Marielle 

Hallo Marielle

Heb de eer om als eerste je mail te lezen en dus ook de mogelijkheid om je als eerste HEEL HEEL VEEL succes  :up: te wensen met de voorbereidingen. Je hebt nog even de tijd dus moet lukken, niet.
En dan natuurlijk op naar de volgende stap.....en uiteindelijk naar je eindbestemming  :cool:.

groetjes

Nou Marielle,

Ik heb de lijst gelezen met wat je allemaal meeneemt naar Berlijn. Dat gaat wel goedkomen. Succes en laat even weten hoe het ging.

Hoi Marielle, ook namens ons heel veel suc6 en we zullen voor je duimen, al zal dat wel niet nodig zijn aangezien jullie goed voorbereid zijn. :up:

Groetjes,
Koen

Hi Marielle.

Ik zal ook voor je duimen, veel suc6 in Berlijn.   :cheer:

Gr Ineke.   :up:

Hai Marielle!

Heel veel succes in Berlijn 7 oktober! Tuurlijk gaan wij meeduimen!!  :up:

Groetjes Lin

No worries, zorgen dat je al je papieren bij je hebt en verder gewoon jezelf zijn.
Het was bij ons gewoon een leuk gesprek a.d.h.v. de papieren die ze nodig hadden, het duurde zo'n 20 minuten.

Daarna even vieren en lekker een borrel pakken in een van de gezellige kroegjes in Berlijn!

Succes :up:

Marco

Ik zou wel een dom blondje zijn maar hoe doe je dit allemaal?
Iedereen heeft het over een lijst wat je meeneemt, waar is die lijst dan?
En Is dit jullie visum aanvraag of is dit de stempel(sticker) in je paspoort??
Ik ben zeer benieuwd naar je antwoord.!!!!
Groetjes irma

Robenirma....

De meesten die op een spouse-visum gaan, zullen voor zichzelf een lijst maken met bewijsmateriaal wat ze allemaal mee willen nemen. Het is niet zo dat Berlijn een lijst uitgeeft waar jezelf op kan afvinken of je het bewijs wel hebt. En er zijn vele soorten bewijs mee te nemen naar Berlijn om de relatie aan te tonen.

De afhandeling van een Skilled Independent visum verloopt toch net iets anders.....

Hi Irma.

Als je voor een Spousevisa gaat dan is er een checklijst die aangegeven
op form 47SP. Je kan ook je eigen lijst maken, want je heb veel bewijsen
nodig om aan te tonen dat de relatie echt is en van langen duur.
Er Is ook een lijst op de webside van Berlijn.

Gr Ineke.   :up:

Hallo Rob en Irma,

Hier kan je veel algemene antwoorden op je vragen vinden.

http://www.australian-embassy.de/visa/faqs/Migrationfaq.html

Voor Spouse visa geeft Berlijn een lijst in drie delen.
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309.html

Ik denk dat voor andere visums ook wel dergelijke lijsten zijn,
maar die hebben wij niet nodig dus heb ik ook niet naar gezocht.

Gr. Ton  :up:

hoi Marielle

wij hebben ook bijna alle papieren klaar en willen deze week gaan bellen voor een afspraak.
hoe ga jij het doen....blijf je er een nacht slapen? of kun je het dezelfde dag nog ophalen?
ik heb nl gehoord dat ze het gaan bekijken en dat dat een dag werk is...klopt dat?

lekker dat je de afspraak hebt kunnen maken.
wij hebben de tickets al voor 9 november en hopen dat ze niet moeilijk gaan doen met mijn visum.

groetjes charlotte

Hoi Marielle,

Goed man! Ik hoop voor jullie dat alles goed gaat maar je checklist ziet er daverend goed uit dus zou je maar geen zorgen maken!

gr

Anne

Ik wens jullie echt heel veel suc6, ik vindt het ook heel dapper om het allemaal op je eentje te doen.
Ik ben blij(wij eigenlijk) dat we de hulp van derden hebben ingeschakeld en dat maakt het voor ons allemaal wel wat makkelijker(maar zeker ook kostbaarder)
We zullen voor jullie duimen en bedankt voor jullie uitleg!!!!
groetjes Irma

wij hebben ook bijna alle papieren klaar en willen deze week gaan bellen voor een afspraak.
hoe ga jij het doen....blijf je er een nacht slapen? of kun je het dezelfde dag nog ophalen?
ik heb nl gehoord dat ze het gaan bekijken en dat dat een dag werk is...klopt dat?

Hoi Charlotte!!

Jazeker blijven wij een nachtje slapen en waarschijnlijk wel twee. We maken er meteen een weekendje Berlijn van, zeg maar. Dus we zijn nu op zoek naar een leuk hotelletje. Als je voor de schnell procedure gaat, dus op interview, krijg je direct te horen of je je visum krijgt. Zo ja, dan kun je die een paar uur later ophalen. Dezelfde dag dus.

Tip als je naar de ambassade gaat bellen: bel rond 14:00 uur als iedereen net terug is van de lunch, of aan het eind van de middag. En hou de hoorn een eindje van je oor als je in de wacht staat. De muziek die ze draaien is KEIhard!

Succes, Marielle

Back