[quote author=huuuugo link=topic=10272.msg144874#msg144874 date=1249888444]
Met de PMV (een temporary visa) moeten we nu binnen 9 maanden trouwen, (of 'mogen' liever) en daarna moeten we voor een permanent visa aanvragen na de bruiloft, wat voor 2 jaar is waar ikzelf geen aanspraak kan maken op social security ofwel welfare.
Na de twee jaar moeten we weer aan tonen dat we nog steeds bij elkaar zijn en getrouwd zijn, daarna kan ik permanent residency en Australian citizenship als zo gewenst is.
[/quote]
Om te beginnen gefeliciteerd met je visum! Acht maanden is belachelijk lang voor dit visum, maar goed, de DIAC kan doen wat ze willen. Dat kan ik een boek over schrijven. Je moet inderdaad binnen 9 maanden trouwen, maar daarna krijg je nog geen permanent visum. Je krijgt dan eerst een provisional visa en als je dan na twee jaar kunt aantonen nog altijd eerlijk en oprecht getrouwd te zijn, dan pas krijg je je permanente visum. En voor wat betreft social security: voor de meeste uitkeringen kom je pas in aanmerking twee jaar nadat je je permanente visum hebt gekregen. Dat betekent in jouw geval dus pas zo'n 4 1/2 jaar nadat je Australie bent binnengekomen.
Pure discriminatie, maar wel waar. Ik heb er zelf al alles van meegekregen. Ik ben al ruim een jaar met Centrelink in gevecht om te krijgen waar ik recht op heb, maar ze hebben daar domweg geen zin om immigranten een uitkering te geven.
Groetjes,
Rixta