We love living in Oz!

Martens73

Active Member
Wij wonen bijna een half jaar in Oz! Het is hier echt helemaal geweldig.
:smile: Betty, Ro, Pip & Sky :smile:
 
Last edited:
Joepiedepoepie!!!!

TRA Assesment uitslag is positief! Ro is officieel goedgekeurd als Carpenter! Afgelopen weekend allebei onze IELTS exams gedaan, dus die uitslagen zullen we over 2 weken binnen hebben! Hopelijk ook positief zodat we voor eind 2009 onze Skilled Visum aan kunnen vragen om daarna 3 jaar op de boekenplank te gaan liggen!
Ondanks de three year delay, zijn wij op dit moment super blij!

Over 2 weekjes fingers crossed weer goed nieuws.

Smiles, Betty en Ro
 
Congrats Betty en Ro!!!
Zo balen dat het er nu naar uit ziet dat het nog 3 jaar gaat duren, maar wie weet hoe het weer gaat als het weer beter gaat met de economie.

Ik zal voor jullie duimen voor de IELTS uitslag!!  :up: :up: :up:
 
Onze IETLS uitslagen zijn binnen!~
Ikzelf heb gemiddeld een 8 en Ro gemiddeld een 7. Omdat Ro voor writing maar een 5,5 heeft moet hij de hele IELTS test opnieuw gaan doen! BOEHOE :|
Hij moest mimimaal een 6 halen op alle 4, dus here we go again! Op 21 november gaat hij het opnieuw proberen. Deze keer moet hij het halen zodat we nog voor eind 2009 onze skilled visum kunnen aanvragen!
Fingers crossed dubbel en dwars!

Smiles, Betty en Ro
 
Heel veel succes. Balen dat je de hele test overnieuw moet doen. Aangezien de aanvraag momenteel toch lang duurt, kun je ook de visum aanvraag vast opsturen naar DIAC en later de IELTS toevoegen, zoals het er nu naar uitziet heb je lang genoeg de tijd om deze nog toe te voegen. Succes in ieder geval met alles.
 
Inderdaad balen!! Vooral als het gemiddelde een 7 is.. dan moeten de andere onderdelen juist heel goed zijn geweest. Succes!!!
 
ik ken het gevoel! echt verschrikkelijk!

maar weet je dat je een re-marking kan aanvragen! Dit kan je doen door te mailen naar de dienst waar je de IELTS hebt gedaan.

Als je denkt dat je beter gedaan hebt hebt dan de punten die je gehaald hebt of als je zoals ik net een half punt te weinig had, kun je vragen om dit deel van de test te laten herbekijken.
Je betaald dan iets van een 60 euro, maar als je punten na de re-marking hoger zijn, dan krijg je het geld terug. Je moet wel 7 a 8 weken wachten op de uitslag, want het gedeelte van de test dat je laat herbekijken wordt naar Engeland gestuurd om daar door een nadere examinator te worden beoordeeld.

Ik heb mijn kans alvast gewaagd, maar nog geen uistlag gekregen, dus das nog effe afwachten. Maar ik wilde dit eerst proberen alvorens de hele zenuwslopende test opnieuw te moeten doen!

toi toi
 
ik ken het gevoel! echt verschrikkelijk!

maar weet je dat je een re-marking kan aanvragen! Dit kan je doen door te mailen naar de dienst waar je de IELTS hebt gedaan.

Als je denkt dat je beter gedaan hebt hebt dan de punten die je gehaald hebt of als je zoals ik net een half punt te weinig had, kun je vragen om dit deel van de test te laten herbekijken.
Je betaald dan iets van een 60 euro, maar als je punten na de re-marking hoger zijn, dan krijg je het geld terug. Je moet wel 7 a 8 weken wachten op de uitslag, want het gedeelte van de test dat je laat herbekijken wordt naar Engeland gestuurd om daar door een nadere examinator te worden beoordeeld.

Ik heb mijn kans alvast gewaagd, maar nog geen uistlag gekregen, dus das nog effe afwachten. Maar ik wilde dit eerst proberen alvorens de hele zenuwslopende test opnieuw te moeten doen!

toi toi

Wanneer denk jij het te horen?? Ben nm wel benieuwd!! En ga je 'm dan nog over doen of laat je het hierbij (watn voor jou maakt het nu volgens mij niks meer uit, toch?)
 
We gaan gewoon met zijn allen heel erg hard duimen.
Hebben we al vaker gedaan, en dat heeft geholpen. :up:

Succes! Marie
 
Wanneer denk jij het te horen?? Ben nm wel benieuwd!! En ga je 'm dan nog over doen of laat je het hierbij (watn voor jou maakt het nu volgens mij niks meer uit, toch?)

Normaal denk ik binnen 3 à 4 weken iets te moeten horen.

Maar het maakt nog wel uit hoor. Wij gaan nu op student visum gaan en plannen te vertrekken juli 2011. Je hebt een IELTS test nodig om aan een master opleiding te kunnen beginnen en voor sommige heb je dus een 7 voor writing nodig. Ik heb die 7 dus echt wel nodig, anders zal ik een andere uni moeten kiezen! duimen maar dat het deze keer lukt, want heb niet veel zin om dat hele stressy gedoe opnieuw te moeten doorstaan :shock:
 
Oh wat balen! Wij weten hoe het voelt. Maar meteen weer opnieuw gaan doen hoor, zodat het nu nog allemaal vers in het geheugen zit. dat heeft mijn vriend ook gedaan en de 2e keer was het wel net genoeg.

Maar wat Femke zegt, is misschien wel een slim idee: alvast de aanvraag indienen ( als dat mag ) dan ben je in ieder geval vast " binnen" .Dan kun je nog bekijken of je een re-marking aanvraagt ofzo, maar in de tussentijd kun je je beter vast nuttig bezig houden. Time is important now, met de veranderingen die op komst zijn.
 
Bedankt voor de tips!

Ro gaat in iedergeval de IELTS opnieuw doen op 21 november en we hebben daarbij ook een re-marking aangevraagd. Dit kostte ons 100 euro extra en de uitslag zal over 6 weken binnen zijn. Dus nu hebben we twee kansen!
Ga toch nog eens navragen of we de visumaanvraag alvast kunnen indienen bij DIAC en dan de IELTS later toevoegen, maar ik dacht dat het tegelijkertijd moest?

Anyways, zit niks anders op dan die 6 gaan halen. Ro had trouwens een 7,5 voor listening, een 6,5 voor reading en een 8 voor speaking. Blijkt dat we toch iets te makkelijk hadden gedacht over writing. Daar zijn we nu goed mee bezig, jammer van de centjes en tijd, maar het is nu niet anders!

It's a long long way to OZ!
 
Back
Top