'We need foreign tradies' - builders

Lost

Administrator
'We need foreign tradies' - builders

STRICT English tests will make it "almost impossible" for migrant tradesmen to enter Australia amid a worker shortage.

And they say we need more foreign tradies because young Aussies "don't want to get their hands dirty".

Lees verder

Bron: Mercury

Als ze Engelse spreken is dat voor mij een bonus, laat ze beter testen op hun skills. Ben tot nu toe niet echt onder de indruk van de kunsten van de tradies hier.... Eerst dat drama met mannen die niet weten hoe ze een plafond erin moeten zetten, nu een metselaar die niet kan meten. Dan zwijg ik nog over de tradies die niet van een tekening kunnen lezen.

Maar ze hebben wel een Australian qualification en dat is het enige wat telt.

Ik werk regelmatig met builders en die lopen dan te zeuren dat een kitrandje niet perfect is maar zelf zetten ze een 1.5 m lange muur 2cm uit de haak. Toch knap.
Maar ze zijn qualified.

De kwaliteit van wat sommige tradies hier afleveren is soms triest, maar op een of andere manier komen ze er toch mee weg.

Zo maar snel terug aan de studie voor mijn Australian qualification.

We are lucky 'cause Jack is in Australia. :grin: :up:

Er zijn hier builders in the NT die zelfs geen Australiers aannemen maar tradies met achtergrond the Netherlands, Germans French etc want de opleidingen zijn beter en de opbouw ervaring is strenger.
En dat is waar.
Toen ik 17 was (zo'n 5 jaar geleden) en ik deed iets niet op "volgorde" dan zeiden ze niet tegen me van "dat is niet goed, dat moet je zo doen".
No way; Een schop onder je reet en de volgende keer doe je zoals het hoort anders blijf je lekker thuis maat.
Dit kreeg je te horen op de steiger op de 4de verdieping met 6graden en je vingers verkleumt van de ochtend condens.
Zou zo geen mensen behandelen maar zo ging het er aan toe (5jaar geleden) toen ik 17 was.
Mietjes vallen af en de geharde blijven in het vak.
Ik sta er al 21 jaar Damned en we gaan maar door.

Jack :evil:

Goed om te horen Jack !

Hoeven we ons geen zorgen te maken dat Nederlandse Bricklayers niet gewenst zijn :up: .Zoals ik van Sacha het verhaal las....Niet te geloven dat builders er zulke stomme blunders maken.Hoef je hier in Nederland niet te proberen, dan ben je als ZZP'er snel klaar !Als ze nou niet zo hadden gezeurd over de 6-jes op zijn IELTS waren we allang in Oz geweest :oops:

groetjes, Chantal1

Dutch brikkies are the best :up:
Goed Engels leer je wel als je hier bent.

Als ik jou berichtjes lees... 'You make my day'! Zo lekker, zoals 't is, op z'n Jack's heerlijk... eerlijk! Zo genoeg geslijm! Je hebt gelijk! Ro (timmerman) is 't helemaal met je eens, only the die hards blijven staan! Echt ontzettend zonde dat 'tradies' het zo moeilijk (bijna onmogelijk) krijgen om vanaf juni 2011 een visum te bemachtigen!

Als ik jou berichtjes lees... 'You make my day'!

Dat is dan;
$80 per uur + het overbelasten van mijn brains en 2 wijs tikvingers (wat uiteraard een beetje langer duurt dan iemand die tikt met 10 vingers).

Totaal $100 (vrienden prijsje)

Paying expect in 3 workdays

Thanks for your bussiness.

Cheers,

Dat is dan;
$80 per uur + het overbelasten van mijn brains en 2 wijs tikvingers (wat uiteraard een beetje langer duurt dan iemand die tikt met 10 vingers).

Totaal $100 (vrienden prijsje)

Paying expect in 3 workdays

Thanks for your bussiness.

Cheers,

:grin: :grin: :grin: thanks for the 'free'smiles, yet again! Alles wat mooi is in het leven is gelukkig 'gratis' in Oz, dus ook Jack in the outback... toch??? :wink:

GRATIS.......NO

You have still 2 days remainig.

:grin: :grin: :angry:

Cheers,

Back