We zijn er nog niet!!!

ondernemertje

New Member
Hoi,ik ben Mirjam,en heb al een lange tijd niets geschreven onder de naam mijn gezinnetje!
Afgelopen week kregen wij een mailtje over het feit dat we voor 1Sept 2007 onze papieren,echt alles, moeten regelen en opsturen,want dan gaan ze het nog afhandelen volgens het oude puntensysteem,en anders vervalt alles,en dan hebben we geen recht meer op het visum,en mijn man moet dan een hoger cijfer behalen met de ielsttest,we zijn bezig voor The indipendent skilled visum!
Dat was voor ons echt weer een domper,we hebben al een hoop papierwerk geregelt,zitten er al achteraan,en dan krijg je dit,wat waren we boos!
We hebben de laatste tijd erg onze twijfels,omdat we de regels zo krom vinden,ik bedoel........ze hebben goeie mensen nodig,niets anders gehoord dan dat ze om ons ervaring springen,en dan het zo verdomd moeilijk maken!
Oke,de sterke overwinnen,maar......een grote groep haken ook af,door dit gezeik!
Wij zouden nog graag naar Australie willen,en laten de aanvraag ook gewoon doorgaan,maar diep in mijn hartje weet ik het niet meer,wil ik nog wel,weer een hoop tijd en energie erin steken,het geld wat nu is goed gaat steken we erin,en het kost allemaal bijelkaar al zoveel!
We willen het graag een kans geven voor de toekomst van de kinderen,jeetje.....we staan echt in een tweestrijd!
We weten wat emigreren is,en ik heb niet anders meegemaakt met mijn ouders,en heb daar ook van geleerd dat het gras nergens anders groener is,ik zie ook aan mijn vader dat hij er niks van over heeft gehouden,want hij moet nog steeds knokken in de bouw voor zijn geld,en hij is 61jr,kortom.........de twijfels en de tijd om er teveel over na te denken slaat toe,dus wie kan ons weer even oppeppen!
Ook wij hebben het hier in Nederland weer opgebouwd,en hebben het finanicieel weer goed,terwijl dat we ons nooit grote uitgave konden permiteren,dus vandaar dat twijfels ons soms de kop opsteken!
Dit is even mijn frustratie,en die moest ik even kwijt,ik weet niet of ik het bij de juiste topic heb geplaatst!


Groetjes van ons gezinnetje!
 
Beste Mirjam en familie,

Ik kan alleen maar zeggen. Doen wat je gevoel je ingeeft. Het is inderdaad waar dat je veel moet regelen en dat niet alles redelijk is. Wij hebben dat ook regelmatig ervaren. Men wilde vooral graag mijn vrouw Ellen hier aan het werk hebben. Zij is verpleegkundige. Er is echter een groot verschil wat de Australische regering wil, namelijk skilled workers en bijv de Australian Nursingboard. Zij zetten geen stap extra om sneller mensen binnen te halen. Ellen werkt nu met veel plezier op de intensive care en spoedeisende hulp in Coffs Harbour en kan zo veel werken als ze wil.
Wij wonen hier nu met veel plezier en zien het als één groot avontuur. Wij weten echter nog niet waar onze toekomst ligt aangezien wij Nederland nog steeds als een heel prettig land ervaren, helaas met een minder klimaat en minder vierkante meters.

groeten Wim
 
wat balen. Ik kan me ook nog goed herinneren hoe frustrerend de hele aanvraag is.
Je schrijft dat je zelf weet wat emigreren is...ik wist dat dus blijkbaar niet. Wat mijn grote frustratie op dit moment is dat je uiteindelijk je skilled independent visum krijgt, hier aankomt en niets anders hoort dan 'skill shortages'. Maar.....ik heb skills zat (lekker arrogante uitspraak) alleen die vallen niet onder de titel civil of mechanical engineer, ik ben nl bioprocess engineer. En dat kennen ze niet....ze weten je niet te plaatsen...en dus negeren ze je. Zo frustrerend! Ik zou zoveel nuttigs kunnen doen hier maar ik ben op het moment 'stuck' omdat ik niet langs de recruitment agencies kom. Die bellen sowieso nooit terug ook al beloven ze dat wel, enz enz.....
Ik krijg de indruk dat de austaliers niet echt zitten te springen om al die immigranten....tenzij je nurse of civil/mechanical engineer bent.

Het klimaat is hier nog steeds stukken beter en ook de ruimte maar laat me je eerlijk vertellen dat de huizenprijzen hier de laatste 5 jaar zo sterk zijn gestegen dat ze de pan uitrijzen. Tot mijn grote verbazing zijn hypotheken van 7 * je jaarinkomen (en dat zonder renteaftrek) heel normaal. Mijns inziens is dat gekkenwerk maar meningen verschillen.

Ik ben vooralsnog blij dat ik hier ben; al is het maar omdat ik het dan in ieder geval geprobeerd heb en niet later hoef te denken 'had ik maar'. Wat de toekomst brengt???? afwachten maar hopelijk op niet al te lange termijn een leuke baan. In Nederland was ik in ieder geval niet gelukkig maar ik besef wel steeds meer dat 'gelukkig voelen' voor een groot deel in jezelf zit. Ik moet dus concluderen dat ik een cursus 'positief denken' moet gaan doen.

Niet de meest opwekkende boodschap maar ik hoop dat het je toch een beetje kan helpen om het eea te overwegen en iets minder 'blind' de stap te maken als ik (ook al was ik hier al een aantal keer geweest, een deel wilde ik blijkbaar niet zien).
 
Moeilijk, moeilijk, wat moet je doen !! Heel diep in je hart kijken en je afvragen wat je echt wil. Als eenmaal de paieren rompslomp achter de rug is word het een stuk makkelijker.

Wij zijn aan het visum gekomen omdat mijn vriend elektricien is. Alleen mag hij hier niet werken als elektricien voordat hij zijn Australische papieren heeft. Dit is nog niet zo gemakkelijk. terwijl wij juist voor dit beroep in aanmerking voor een visum kwamen. We hebben ons er bij neergelegt en we zien wel wanneer we dat regelen.

Maar als je dan eenmaal hier bent en je geniet van het Australische leven, het klimaat, de natuur is het uiteindelijk toch wel heel fijn om hier te zijn. Ben heel blij dat we de moeite hebben gedaan om het te doen. Terug naar NL kan ik altijd, maar de keuze om het visum te krijgen is wat moeilijker.

Succes Groetjes Jolanda :up: En haak niet af door die rompslomp !!
 
Kom op ondernemertje,

Je hebt er al zo veel tijd en waarschijnlijk ook geld ingestoken dan zou dat allemaal voor niets zijn ?  Dacht het niet, beat the sytem en laat die bureaucratie van de OZzies maar zeuren. Het is jullie ding en als je eenmaal door de poort bent, dan heb je een doel bereikt en kun je zelf je eigen ding doen in the land of plenty. Niet jullie kop laten hangen, maar nog even puffen en steunen om het allemaal erdoor te krijgen.

Ontspanning komt na de inspanning hoor !!!
 
Na de kop-op's en de hupsakee, begrijp ik het wel hoor! Toen wij ongeveer 2.5 jaar geleden aan dit hele gebeuren begonnen, zag ons leven en zo anders uit. Nu zitten we in compleet andere omstandigheden (en voornamelijk ik als mamma) met compleet andere behoeftes. Ik twijfel me helemaal suf of dit wel echt is wat ik wil... hoe weet je wel zeker wat je wil? Wat is zeker? Ik vind ook dat door de lengte van de procedure, het allemaal soms onnodig ingewikkeld wordt. Anyway, keep smiling en misschien moet je het gewoon een beetje over je heen laten komen... de tijd zal het leren, toch? Misschien een idee om de tijd ook z'n werk te laten doen. Do I make any sense???

Anyway, sterkte!! Het zal echt niet allemaal meevallen. Ik voel met je/jullie mee!!

Kath
 
Wat heerlijk om jullie reacties te lezen,dat geeft toch wel weer een beetje steun aan alles,ik begrijp het ook allemaal,dat is juist wat het allemaal zo moeilijk maakt,zal ik wel,of niet,hier heb ik ook alles,daar weer opnieuw beginnen enz!Allemaal twijfels,of we er wel goed aan doen,maar ja......dat weet je nooit van te voren,maar hier weten we natuurlijk ook niet of alles wel goed blijft gaan,dus ja......zo is er overal wel wat!
Wij hebben wel besloten om alles gewoon door te laten gaan,omdat we dan uiteindelijk altijd kunnen bepalen om wel te gaan of niet,maar dan hebben we in ieder geval het visum.
En ja.......Australie begrijpt inderdaad niet dat mijn man timmerman is,terwijl hij als loodgieter heeft geleerd,hahahahahaha,dus ons visum wordt aangevraagt als beroep plumber.
Raar eigenlijk......wij nederlanders kunnen heel veel werk tegelijk,en op een of andere manier begrijpen de ozzies dat niet.
Wij hebben wel besloten om naar Berlijn toe te gaan,naar de ambassade,en daar is te gaan navragen of het allemaal wel zo moeilijk moet gaan,dan zijn we weer even misschien met iets positiefs bezig,het is nl zo dat iedereen die wij spraken in Australie het niet zo extreem moeilijk hebben gehad met allerlei pietluttige zaken,als voorbeeld:Mijn man heeft altijd voor zichzelf gewerkt,tussendoor ook in spanje gewoont,en nu vragen zij van de hele vorige periode een uitdraai van materialen wat gebruikt is,en uitgegeven is,en wat hij heeft gebruikt bij welke klus,en hij moet van alle klanten bewijs hebben dat hij daar goed gewerkt heeft,enz,dat is dus niet mogelijk alszijnde zzper,met zo n werkverleden achter de rug,en dan nog is een keer,dat een ander stel waar wij mee samen willen gaan,al 2 jr bezig zijn met documenten,die iedere keer terug gestuurd werden,en nu eindelijk is het laatste opgestuurd,en nu maar afwachten of het visum eindelijk ingaat,dat is volgens ons niet normaal,dus het vuurtje dooft zo langzaam aan!Het is dus wel goed dat het nog even duurt i.v.m geld sparen,maar.......er klopt iets niet,dus vandaar dat we van de ambassade misschien iets anders te horen krijgen,wat positiever nieuws!
We leven hier verder goed,en alles gaat zoals het moet,maar we willen wel een bepaalde datum.
Ik hoop dat het wat duidelijker is mijn verhaal,en wie weet hebben jullie nog wat advies en tips voor ons.

Dank jullie wel luitjes. :up:
 
Back
Top