We zijn er!

Marfran

New Member
Hallo, na een paar maanden in Victoria te hebben gewoond heeft Martin nu een baan in de Adelaide Hills. Een hele omschakeling want we raakten al aardig gesetteled. Maar met paasvakantie zijn we al in de buurt geweest en we zien wel dat het daar ook heel erg mooi is. Heeft iemand van jullie tips waar te gaan wonen? Wat zijn leuke en nog redelijk betaalbare plaatsjes? Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak maar toch is t wel handig ervaringen van anderen te horen.
Wat we zoeken is een plaats buiten Adelaide. Dat kan in de Hills zijn, maar mag ook best wat zuidelijker. Bv tm Strathalbyn of aan de kust tm Old Nuarlonga. (even gegoogled wat aan te rijden is) We willen eerst gaan huren maar wel op een plek waar we ook willen gaan kopen. Liefst willen we de kinderen niet weer van school laten veranderen. Dus ook een leuke goede school zoeken we.
See you soon!
Francine
 
Hoi Francine,

Gefeliciteerd met de baan van Martin.

Wat dacht je van Strathalbyn zelf? Ik ben er vorig jaar tijdens een vakantie een paar dagen geweest en vond het een leuke plaats. Ook Mt. Barker vond ik wel een leuke plaats en in de Hills zelf zijn ook leuke plekken te vinden. We hebben er zelf in 2005 rondgekeken naar een woning en vonden de omgeving erg mooi. We (lees: ik) hebben uiteindelijk toch besloten niet bij Adelaide te gaan wonen en uiteindelijk zijn we in Albury NSW terechtgekomen.

Succes met alles.

Groetjes,
Erna
 
Hmm - zowel Noarlunga als Strathalbyn komen in aanmerking, afstandsgewijs? Ik zou persoonlijk Noarlunga niet echt aanraden, ga dan voor Strath. Of beter nog: ga in de omgeving van Mt Barker zitten. En dan naar mijn smaak het beste niet in Mt Barker zelf, maar in een plaatsje als Littlehampton, of Nairne, of ietsje verder weg in Echunga, Meadows of Macclesfield. Dit hele gebied is nu nog redelijk betaalbaar, en met Mt Barker als Australie's snelst groeiende regionale suburb is het vrijwel zeker dat ook deze dorpen de komende jaren het economisch tij mee zullen hebben. Daarbij zijn met name Littlehampton en Nairne ook nog 's hele aardige dorpjes. Als je iets meer uit te geven hebt aan een huis dan kun je ook aan Hahndorf denken, maar dat is nu al behoorlijk aan de prijs en er komt niet zo vreselijk veel vrij. Ook wat verder naar het Noorden, langs de Onkaparinga Valley Rd liggen hele aardige dorpjes, zoals Balhannah, Oakbank of Lobethal. Of wat dichter naar de stad kun je terecht in Bridgewater, Aldgate of Stirling - deze dorpjes zijn wat minder landelijk en voelen al wat meer 'stads' aan. Er is dus een heel verschil tussen bijvoorbeeld Lobethal of Stirling...het hangt dus sterk af van wat je zoekt!
Als je meer wilt weten kun je ons gerust mailen - we wonen zelf in een huurhuis in Hahndorf...
 
Prijs jezelf gelukkig dat je in de hills werk hebt gevonden Marfran. De meesten "commuten" iedere dag naar Adelaide.

Blijf weg uit gaten als Noarlunga, er zijn in de Hills zoals al gezegd genoeg prachtige plaatsjes te vinden met leuke historie.
Het is dat ik altijd gebonden was aan de stad voor werk, anders had ik het wel geweten.

Bart
 
Ha, vast dank voor de tips. :up: Geen Nuorlunga dus (had het ook alleen nog maar op de kaart gezien) Martin gaat eerst eens rondneuzen daar in de omgeving. Maar het is reuze handig als je weet waar te beginnen. En zo krijgen we steeds meer een idee. En anders mailen we nog wel!
Inderdaad echt fijn dat de baan in de Hills zit. Das alvast een stuk leuker naar je werk toe gaan dan de city in!
Groetjes Francine
 
Waarom niet Nuorlunga?
Er zijn of waren heel wat slechteren wijken die de staat flink heeft aan gepakt. Die zijn nu best wel erg mooi aan het op bloeien. Ook omdat veel "normalen?" :lol: :roll: mensen nu in deze burbs huizen kopen zijn ze aan het opbloeien.

In het zuide Cristies beach, Nuorolunga en Morphet vale. In het Noorde Salisbury, Paralowie en Parafield. Plekken waar hard aan gewerkt wordt. Nieuwe shopping centres, nieuwe huizen en veel oude huur huizen van de SA housing trust,.. waar veel ellende in zat,.. zijn of gesloopt of gerenoveerd en verkocht. 

Anyway Strath is ook 1 van mijn favo's al is het voor mij net iets te ver weg en eigenlijk net iets te duur voor mijn eerste huis.

Wel grappig om te lezen hier boven  :lol:. Smaken kunnen totaal verschillen.  Litte Hamton ging nog net maar Nairne daar kreeg ik hele rare vibes. Ok het was nog niet zo erg als in het Noorde, Snowtown en Claire dat was helemaal hill Billy country :-x  Al was de omgeving PRACHTIG en de wijn HEERLIJK maar nee dan vond ik het kleine centrum van Mount barker stukken beter aan voelen. Anyway Strath rulezzz :cheer: :cheer:

Iets meer of eigenlijk veel meer naar het noord-oost heb je Mount Pleasent en Birdwood twee plekjes naast Strath waar ik helemaal weg van ben. Maar eigenlijk ook weer net te ver om te doen elke dag maar als je een baan hebt in de heuvels. Perfect. :up: :up:
Gewoon veel gaan kijken en rond rijden en dan proberen aan te voelen welke vibes je krijgt. Al kunnen ze wel is verkeerd zijn dat has ik met Lobithal wat een rot plek was dat... dacht ik tot dat ik er wat vaker geweest was en nu gaat het wel. Maar ik zou er nog steeds niet willen wonen. Ze hebben wel lekkeren Vegemite rolls daar bij de Foodland :up:
 
Tja, je hebt Noarlunga en Noarlunga he!  :wink: Om precies te zijn, je hebt Old Noarlunga, Port Noarlunga, Noarlunga Downs en dan het Noarlunga Centre (shopping centre, hospital etc - geen huizen). Ik woon zelf sinds een half jaar in het diepe zuiden, eerst Hackham West, nu Morphett Vale, en er is wel een verschil tussen de diverse Noarlunga's. Old Noarlunga heeft een ietwat aardige oudere kern aan de rivier, Port N heeft een prima strand en een paar leuke restaurantjes en cafe's, Noarlunga Downs varieert van housing trust straten tot op dit moment uit de grond gestampte wijken met mooi uitzicht over riviermonding en zee, en alles er tussen in. Dus daar heeft Bear wel gelijk in, je kunt het niet allemaal over een kam scheren. Van Noarlunga Centre/Morphett Vale rijden wij in ongeveer 45 minuten naar Hahndorf, maar wat een prachtige route! (via McLaren)

Dat gezegd hebbende blijven wij hier ook niet wonen.... zijn hier oorspronkelijk neergestreken vanwege de schoonouders, en omdat we niet wilden wachten met een huis kopen. Nu onze zaakjes financieel (vaste banen etc) meer en meer op de rit staan gaan de gedachten naar een leuk huis in ..... de Hills ..... of Blackwood gebied, of rond Mitcham..... waar je wat meer kunt doen zonder meteen op de auto aangewezen te zijn, en waar iets meer karakter is. Maar slecht is het hier ook weer niet, ons huis kijkt bijvoorbeeld uit op de Coast to Vines trail (voormalige spoorlijn van Hallett Cove naar McLaren Vale, nu fiets/wandelpad) en hadden we vorige week niet 1 maar 2 koala's in de boom in onze voortuin. Ik ben er nog niet achter hoe de scholen hier zijn (zoonlief is pas 2), maar hij gaat wel naar een fantastisch kinderdagverblijf in Hackham West - dit is 1 van de nieuwe child centres waar het vorige week in het nieuws ook over ging, integratie van allerlei services voor kinderen en hun ouders. Dit centre is een soort prototype, nog niet zo uitgebreid, maar doet van alles om ouders die het vaak niet breed hebben te ondersteunen. 

In het algemeen kun je wel zeggen dat de socio-economische situatie hier zwakker is dan dichter bij de stad, en dat zie je dan wel weer in de voorzieningen, de huizen, de auto's. Maar zoals Bear zegt, sommige (stukken) wijken zijn aan het opbloeien. 

Het hangt er erg van af wat je zoekt, dus. Qua strand zijn Port Noarlunga en Christies Beach 'hard to beat'. Maar als ik een baan in de Hills had, dan wist ik het wel. Dan ging ik daar wonen. Maar ja, ik heb een baan in de CBD, en echtgenoot zelfs ten Westen van de CBD.....

Anyway, veel succes met beslissingen nemen!
 
Martin heeft inmiddels al wat keertjes door de Hills en omgeving getoured. Hoewel smaken verschillen hebben we toch veel aan alle info hoor. En zo weet je een beetje waar te beginnen met je zoektocht. Zo langzamerhand worden we steeds enthousiaster. We hebben toch wel het idee dat de omgeving veel mooier is dan waar we nu in VIC zitten. Eerste indruk is dat de Hills prachtig zijn. Maar de plaatsjes wel wat "drukker" qua verkeer dan b.v. Strathalbyn. En het laatste plaatsje daar hebben we nu voorlopig onze zinnen op gezet. En dan gaan we eerst maar een tijdje huren. Het plaatsje is heel erg mooi en de locatie lijkt ons ook prima. Aan de ene kant zo in de Hills, aan de andere kant zo bij Vic Harbor. Wat ook grappig is, maar er verder niks mee te maken heeft is dat we 15 jr terug in Victoria een tijd in Strathmerton hebben gewoond. Een gehucht bij de Murray river, in de volksmond Strathy genoemd. En rara hoe ze hier Strathalbyn noemen. :lol:
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Martin en Francine
 
Ik zou jullie op de hoogte houden: bij deze!
We wonen inmiddels een kleine week in Strath. Het plaatsje is inderdaad erg leuk. Jullie hebben niks teveel gezegd!  :up: En de omgeving is denk ik wel wat mooier als waar we vandaan komen. In ieder geval groener op t moment, maar dat kan ook zijn omdat t nu herfst is. vandaag zijn beide kinderen voor t eerst naar school. Spannend!
t huis bevalt ookal. Maar t is een huurhuis dus we blijven de omgeving verkennen om te kijken waar we willen gaan kopen. Gelukkig kunnen we dit nu samen doen. Gisteren bijvoorbeeld al de weg van Strath naar Stirling gereden, door Macclesfield. Erg bochtig weggetje, maar heel erg mooi!
Groetjes Martin en Francine
 
Veel succes Martin en Francine!!

laat maar gauw weten hoe de jongens het vinden. Hoe gek kan het lopen he? hier maanden op zoek naar de juiste omgeving, en dan helemaal daar terecht komen...
 
Ons huis in VIC is inmiddels ook alweer een tijdje verhuurd gelukkig. Geen dubbele lasten meer en we kunnen nu op zoek naar een koopwoning. Strath is erg mooi. Erg leuk met de rivier die er doorheen loopt. Maar waarschijnlijk gaan we toch meer in de buurt van Mt barker, Nairne, de Hills etc zitten. En zijn daar nu de omgeving aan t verkennen.
Er zijn hier veel mooie dorpjes. Van 't weekend zijn we voor t eerst eens naar Hahndorf geweest. Erg mooi daar! Helaas is de huizenprijs er alweer een stuk hoger.
Leuke dorpjes genoeg. Maar toch zouden we ook graag willen weten hoe de mensen hier zijn. Zo weet ik dat er in NL ook plaatsten zijn waar je als "buitenstaander' niet makkelijk tussenkomt. We hebben al gehoord dat Callington bv zo'n soort plaatsje is.
Over Lobethal lees ik hier verschillende dingen. Hebben jullie nog wat info?
Groetjes,
Francine
 
Waarom loop je geen winkels binnen? ik heb het gewoon gevraagd hier in Cockatoo;
is de kerk sterk? hoe open staat iedereen voor buitenstaanders?? etc...
 
Hoi Aukje dat hebben we ook gedaan hoor! Ieder weekend zie je ons door de Hills touren haha! We hebben zelf al wel een indruk. Maar er zijn aardig wat plaatsjes hier in allerlei soorten en maten vandaar. En inmiddels hebben we ook het huis!!! Tis gelukt!!! Eind augustus kunnen we erin!  :grin: :grin: :grin:
Groetjes!
Francine
 
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!


dan komen we dus snel op bezoek!!  (australish  snel, het is ook zo australisch dichtbij)
 
Gefeliciteerd Francine. Hartstikke goed joh. Kun je eindelijk weer spijkers in de muur slaan en je schilderijen ophangen  :up:
 
[quote author=mammavark link=topic=8724.msg121307#msg121307 date=1215944336]
Voelt het  nu weer erg alleen in Bachus Marsh, Inge??? we reden er gisteren zowaar langs!
[/quote]

jaaa  :cry: ik kijk elke keer of ze uit het straatje komen rijden misschien als ik uit het dorp kom maar helaas. Maar ja, stel we verdwalen nu een keer in de omgeving van Adelaide dan hebben we in ieder geval een adres om heen te gaan  :grin:

Wat waren jullie een eind uit de buurt Auk, of waren jullie naar Daylesford geweest?
 
JA!!!

onze vrienden vonden het na bijna een heel jaar wel eens tijd dat we de 7 koffers die daar nog lagen (incl didgeridoo en speer kwamen halen. Grappig detail; waren we daar, na 2,5 uur rijden (en wat is het daar een stuk kouder dan hier zeg!!), waren zij er niet!! helemaal vergeten dat we kwamen...

Anyway, het was een leuke manier om mijn nieuwe bolide uit te proberen, omdat dat de enige was waar het alemaal in pastte.

En nu, lieve Francine, geef ik je topic weer helemaal terug aan jou!
 
Back
Top