we zijn opzoek naar een sponser

rob en petra

New Member
hoi wij zijn een gezin van 4 personen en we willen dolgraag naar australie.
we zijn al door de hel van de tra gegaan maar daar vinden hun niet dat ik een timmerman ben.
verwonderlijk daar ik wel mijn papieren heb.
Nu is onze enige mogelijkheid nog om op een 457 visa te gaan.
dus mocht er iemand op het net zitten en iemand weten die eventueel een sponsorship aan wil gaan.
graag hoor ik het dan van iemand en anders hoe kan ik het best een sponser vinden.
ik werk nu ongeveer 15 jaar in de bouw en wil best mijn cv door mailen naar iemand die mijn wil helpen.
het zou het mooiste zijn als het in de melbourne airia is.
alvast bedankt rob petra en de kinderen.
 
Hi Rob en Petra,

Als ik het me goed herinner van het forumuitje, is Rob al een aantal jaar zelfstandige?
Dat zal het niet makkelijk maken voor de TRA, maar toch niet onmogelijk?
Hebben jullie al eens professionele hulp gezocht?
Waag eens een mailtje aan Rob Breumelhof van M2A.
Die heeft ook deze posting gedaan.

En geloof me ik weet dat de TRA erg moeilijk kan zijn.
Als je het net even verkeerd brengt, gaat het helemaal fout.

Bart
 
Hoi Rob en Petra,

Da's niet fijn als het zo gaat.
Volg het advies van Tekkel eens op en stuur Rob Breumelhof een email; info@move2australia.com.au
Hij heeft mij ook erg geholpen met mijn RPL, goed advies, vakkundig en een eerlijk antwoord.
Daarnaast spreekt hij Nederlands, altijd handig  :up:

In ieder geval succes ermee en houd moed !
Johan
 
We hadden de TRA nu maar opgegeven en geen skilled visum dus.
MAar Australie was zeker niet uit ons hoofd dus dan voor een sponsered.
Gisteren een hele opluchting vonden we iemand in Melbourne die ons wil sponseren.
Nu gaan we hiermee aan de slag. En we gaan ervan uit dat dit helemaal gaat lukken.
Dan zien we na 1 a 2 jaar wel of we alsnog voor een skilled gaan omdat je dan ervaring in Australie hebt natuurlijk.

Bedankt voor jullie hulp :up:

Groet Rob
 
Hoi Rob & Petra,

In Alice Springs zijn genoeg mogelijkheden om een sponsorship visum te krijgen. Ze kunnen hier amper aan personeel komen. Anderhalf jaar geleden zijn mijn vriendin en ik hier aangekomen en al vanuit NL een sponsor gevonden voor mijn vriendin bij een hotel. Ik ben sinds 4 maanden werkzaam bij een soort groothandel en ook zij gaan mij sponsoren.

Maar ja, je moet natuurlijk wel in het midden van Australie willen wonen :wink:.

Groeten,

Remon
 
Wij zijn anderhalf jaar hier (Tasmania) binnengekomen op een STNI. Erwin had hiervoor ook als zelfstandige gewerkt en wel voor 10 jaar.
was wel wat meer werk bij de TRA maar toch niet onmogelijk.
De reden dat wij voor een STNI gingen was dat wij al wat op leeftijd waren en net 5 punten te kort hadden
Als je wat meer wilt weten stuur me maar een pmtje.

groetjes, Mariette
 
laat je niet ontmoedigen, ook wij hadden een eigen zaak en Buysse had er een hard hoofd in dat wij een SKILLED INDEPENDENT VISA zouden kunnen krijgen. Uiteindelijk gewoon alle diploma's, brieven van oude werkgevers, en een verklaring van mijn vriend zelf over zijn eigen zaak opgestuurd en TRA keurde het goed. ... maar dan ben je er nog niet want als je dan eenmaal je visum hebt moet je om in sommige beroepen te mogen werken een licencie hebben en die kun je alleen krijgen wanneer de TRA je een certificaat geeft waarop je niveau staat.... en dat zeggen ze je niet van te voren dus wees gewaarschuwd check van te voren of het in jullie geval ook nodig is en zorg dan dat je alles op papier hebt, je werkverleden en of je "echt" een zaak hebt gehad dus een verklaring van je account enzo doet wonderen...

succes en volhouden hoor, wij hebben geen spijt ondanks dat we nu achteraf de papierwinkel opnieuw kunnen doen voor te mogen werken in het land waar ze tekort hebben....
 
Rob, Petra en de kids zitten al bijna in het vliegtuig; http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,9210.msg126326.html#msg126326 :up:

Bart
 


OFX
Back
Top