weatherboard of stone house voor-/nadelen?

tum

XPdite Sponsor
Hoi,

Je ziet heel veel weatherboard houses en natuurlijk ook huizen van steen. Wat zijn hiervan de voor- en/of nadelen. Bij weatherboard heb ik altijd zoiets, jéé veel verfwerk en hoe zie ik of het hardboard is (niet zo goed geloof ik ) of hoe zie ik op het beter spul is (zoals geloof ik hardiplank). Als er iemand goede tips heeft en me meer kan vertellen over voor-/nadelen van weatherboard en stenen huizen (wij willen trouwens naar Queensland) hoor ik het graag!!! :) :later:

groetjes Miranda
 
Houten huizen zijn beter te verwarmen en te koelen.
In stenen huizen blijft de warmte langer hangen
omdat steen meer warmte of kou absorbeerd dan hout

Gr. Ton en Ineke
 
Hi all!

Wij wonen al geruime tijd in een "nieuwerwetse" Queenslander van weatherboard. Grote voordeel is dat het in de zomer inderdaad goed koel te houden is (staat op palen en kan dus goed doorluchten.  :)

Wij vonden de style gewoon heel leuk en hebben dus voor "hout" gekozen. Wat heeeel erg belangrijk is maar dat geldt ook gewoon voor stenen huizen is dat je fundament goed is. o.a. geen hout direct op de grond etc. maar in "voetjes" geen idee of dat de technische naam is  :-D maar dat zijn van die metalen beugels/standaards?. Want je hebt hier heel veel problemen met Termites. Maar ook in stenen huizen (houten frame) sluipt daar gevaar voor. 

Als je een huis koopt, laat je hier (in nederland waarschijnlijk ook) trouwens altijd een building inspection doen. Also een pest (ongedierte) inspection for white ants (termites), etc. Je kunt je contract dus "subject" laten zijn aan een positieve uitkomst van deze testen.

En ja er komt wel vrij veel onderhoud kijken bij een weatherboard huis...Als je huis goed 'gesealed' is, oftewel goed in de verf zit heb je ook gewoon veel minder kans op rot, de zon is ongenadig hier en dat kan je aan het exterior van je huis heel goed merken.

Nou, lang verhaal maar nu even in het kort: Hout of Steen het ligt er gewoon aan wat je esthetisch gezien meer aanspreekt :) denk ik.

Groetjes
Syl
 
:-D  Thanks Jeroen voor dat opbeurende bericht, vlak voordat ik naar bed ga.. :-D

Groetjes
Syl
 
[quote author=Jeroen link=topic=1733.msg15662#msg15662 date=1116593078]
Houten huizen branden ook beter dan stenen huizen :-D
[/quote]

Is dus warm in de winter :) Leuk OPENhaardje!! :)
 


OFX
Back
Top