Website voor 'droombaan' crasht

alieNL

Well-Known Member
Website voor 'droombaan' crasht

AMSTERDAM - 
De website waar werkelozen kunnen solliciteren als verzorger van een paar Bounty-eilanden is enkele uren nadat de site online ging al gecrasht.

Vooral vanuit Groot-Brittanie kwamen honderdduizenden aanmeldingen, omdat Engels spreken een pré is voor de functie als eiland-oppas. De interesse in de droombaan is zo groot dat de website vannacht compleet is vastgelopen.

Australië is op zoek naar iemand die voor 80.000 euro zes maanden wil passen op een paar onbewoonde Bounty-eilanden.

De baan gaat in op 1 juli en houdt in dat je zes maanden lang vanuit een 3-kamer villa een oogje in het zeil houdt op een paar onbewoonde eilanden. Geacht wordt dat je 12 uur per maand werkt.

Takenpakket? Schildpadden voeren, walvissen spotten en af en toe iemand oppikken van de vaste wal. Functie-eisen? Goed kunnen zwemmen, goed kunnen (water)sporten, Engels spreken en van de natuur houden...

Ook moet de kandidaat een weblog bijhouden en interviews afgeven aan de media om zo de eilanden een beetje te promoten.

Inderdaad droombaan!! :humble:
Ik snap dat die site is vastgelopen zeg.. 
:beach: :flipper: :surfer:  :stupid2: :flying: :sunny:

Ik las het vanmorgen in de krant en meteen de website opgeschreven. Ga het toch proberen, je weet maar nooit. De taal is geen probleem en ik heb 5 maanden op een cruise boot gewerkt in de Withsunday's met dagelijkse uitstapjes op de eilanden, waaronder Hamilton Island. Na twee weken werd ik aangesteld als gids voor de toeristen, naast m'n werkzaamheden als barman. Als je 21 ben is dat ook een dreamjob.
groetjes Johan

Voor de advertentie:

http://www.nuvideo.nl/opmerkelijk/22528/australie-biedt-beste-baan-ter-wereld-aan.html

Hihi, er hebben al zo'n 200 duizend mensen gesollicteerd. Ik denk dat ik het maar niet meer ga proberen. :grin: Het zou mij ook ietsje te eenzaam zijn. Ik vraag me wel af hoe ze de gelukkige er uit pikken.

Groetjes,
Rixta

Dat vraag ik mij ook af ;) maar toch denk ik dat je niet echt eenzaam zult zijn.. er is zo'n publiciteit aan gegeven dat veel mensen deze bounty eilanden wel even willen zien (zie verhaal telegraaf over dat je over het ijs naar ?? kon lopen). Verder stond er ook ergens in het artikel 'aan vaste land gaan om mensen op te halen' dus het zal wel te bevaren zijn..
maar ben heel benieuwd wie het uiteindelijk gaat worden en hoe ze zijn geselecteerd... als ze er nu eens een permanent visum bij kado doen  :grin:

Zou je ook vrienden over mogen laten komen.. Dan zou het zeker wel gezellig zijn! :tent:

Hoi, ik kwam vandaag dit nieuwsbericht tegen, er zijn vast een aantal van de 151 hier op t forum :cool:

Ruim 150 Nederlanders solliciteren op droombaan.
24 februari 2009, 10:10 | ANP

SYDNEY (ANP) - Een kleine 35.000 mensen uit tweehonderd landen hebben gesolliciteerd naar 'de beste baan van de wereld': voor ruim 10.000 euro per maand en een luxeappartement zes maanden op een tropisch eiland de boel in de gaten houden. Onder de sollicitanten zijn 151 Nederlanders. Dat heeft Tourism Queensland bekendgemaakt.

De meeste reacties kwamen uit de Verenigde Staten met 11.565 sollicitanten, gevolgd door Canada (2791) en Groot-Brittannië (2262). De sollicitanten staan met een foto op de website www.islandreefjob.com.

Belangstellenden konden hun videosollicitatie voor het paradijselijke Hamilton Eiland tot 22 februari opsturen. De 'winnaar' wordt op 6 mei bekendgemaakt. Van degene die de baan krijgt wordt verwacht dat hij of zij tot het uiterste geniet door veel te zwemmen, snorkelen, zeilen en zonbaden. Wel is vereist dat hij een weblog bij houdt.

De baan is onderdeel van een campagne om het toerisme Queensland, een deelstaat in het noordoosten van Australië, te promoten.

[size=12pt]En de gelukkige is....[/size]

[size=11pt]Nederlandse grijpt naast droombaan[/size]
De Nederlandse Magali Heuberger (25) uit Amsterdam, die bij de laatste 16 kandidaten zat voor 'de Australische droombaan', mag weer aan het gewone leven beginnen. Een Brit ging er woensdag met de 'beste baan ter wereld' vandoor.

Fondsenwerver Ben Southall krijgt 6 maanden lang het tropische eiland Hamilton (Queensland) onder zijn hoede. Daar neemt hij in juli zijn intrek in een drie verdiepingen tellend strandhuis met zwembad, berichtte CNN.

Een vierkoppige jury vond Southall de beste kandidaat om het tropische eiland wereldwijd te promoten via blogs, fotodagboeken en videofilmpjes.

Een kleine 35.000 mensen uit tweehonderd landen soliciteerden naar de droombaan. Voor ruim 10.000 euro per maand en een luxeappartement op een tropisch eiland de boel in de gaten houden.

De eilandbewaker 'moet' onder meer over witte zandstranden slenteren, walvissen spotten en snorkelen bij de riffen. Onder de sollicitanten waren 151 Nederlanders.

Minister van Toerisme Desley Boyle sprak eerder over „waarschijnlijk de meest geslaagde reclamecampagne ooit”, omdat enkele miljoenen mensen de website van Queensland bezochten.

Klik hier voor het filmpje van Magali en hier voor die van Ben Southall.

Voor filmpje en foto's ga naar: http://www.telegraaf.nl/buitenland/3854970/__Nederlandse_grijpt_naast_droombaan__.html?p=17,1

Back