weekend Kangeroo island

Dominc

Member
Hallo allemaal,

Ik en mijn vriendin hebben een weekend geboekt op kangeroo island. We vertrekken zaterdagochtend met de auto richting de ferry en dan op naar het eiland. Daar verblijven we 2 nachten. We hebben hier en daar wel wat informatie opgedaan maar heeft misschien nog iemand die daar ook is geweest nog exclusieve tips of must see/done tripjes.

We horen het wel

laters
 
waar is jullie overnachting?


Ik zou in elk geval naar Flinders Chase gaan. De mooiste plek vind ik Admiral's Arch. Ik kan echt uren kijken naar die zeeleeuwen.
Een andere mooie plek daar vlak bij is Hanson Bay. Tenminste, ik vind het een mooie plek. Het is er vaak vrij rustig, dus ideaal voor een picnic of gewoon even relaxen.
Als je in Kingscote wat tijd over hebt: aan de noordkant van Kingscote is een park en daarachter ligt een baai waar veel vogels en pelikanen zitten.

er zijn natuurlijk de gewone toeristen dingen. Seal Bay, pinguins kijken (al zijn er niet meer zoveel geloof ik), prospect hill opklimmen en van het uitzicht genieten, zoiets. Niks mis mee. En naar het strand.

Er zijn nog meer toeristendingen, bv Paul's place. Daar kun je allerlei native animals voeren en ermee op de foto. Kangaroos, wallabies, allerlei vogels, koala's vasthouden, emu's voeren, allerlei soorten lizards en slangen op je schouder, possum voeren en pony rijden. De kinderen vonden het helemaal geweldig. Ik vond het zelf wat dubbel, eerlijk gezegd, dus het is maar wat je wil.
 
Wij vonden ook de vuurtoren 'cape du couedic' erg mooi! Dit ligt ook in Flinders chase NP. Ook seal bay was erg leuk! En we hebben vooral genoten van alle tussendoor wegen met de camper. Heerlijk hobbelen over de off-road wegen;)
 
We zijn nu net weer terug gekomen van Kangeroo island.

We zijn de eerste dag van af 12 uur smiddags toen we aankwamen, Meteen door naar prospect hill gereden, vandaar naar Seal Bay, Little Sahara (sandboarden) en vivionne bay lekker afgekoeld, omdat het ook 42 graden was.:)

Gisteren zijn we vroeg in de ochtend naar Koala Walk gereden, en toen door naar Flinders Chase (remarkeble rock, ademiral's Arch. ( inderdaad Lamarck, vonden wij ook de mooiste plek). Daarna zijn we zichzaggend door naar KI wilderness retreat gereden, Kingscote en nog wat strandjes bezocht voordat we weer naar onze thuis basis Penneshaw reden.

Vandaag in de ochtend nog even naar american river geweest en verder de boel verkent in Penneshaw.

Al met al hebben we super genoten van alles. Alleen gaan we een andere keer terug en dan wel met een terrein wagen omdat we met onze normale auto (Holden Astra) niet de afgelegen en zandpaden inkonden rijden.

Bedankt allemaal voor alle info

Groetjes Dominic en Marielle
 
KI kan niet mis. Eén van de gaafste plekken buiten OZ (mainland) :p
American River is ook een fijne spot ja. Leuk campsite-je enz. voor als je met de fourby gaat, tentje mee.
 
Back
Top