weekendje weg

vlasjes

New Member
Hallo forum lezers,

ik heb even een vraagje, waar jullie me vast wel mee willen helpen. in september (om precies te zijn de 19e) is het onze trouwdag. mijn man en ik willen dan graag een weekend weg. hebben jullie misschien een advies voor ons. wat zoeken we. we zoeken iets bij het strand. waar het in september zo'n graad of 25 is. nu weet ik wel dingen zoals de whitsunday islands en en north queensland. maar het laatste zijn we pas geweest. en we gaan in oktober al van brisbane richting cairns. dus ik dacht zelf aan iets heel anders. zat eerst aan sydney te denken. maar de temperaturen zijn daar in september rond de 20.

we willen eigenlijk gewoon een heerlijk relaxt weekendje aan het strand, zonder onze kinderen maar ook weer niet 5 uur vliegen of zo. heeft iemand leuke tips voor mij.

alvast bedankt.

groetjes lisette.

Hoi Lisette

wij zijn afgelopen weekend 2 nachten naar Tasmanie geweest en dat was geweldig! We zijn niet echt aan het strand geweest maar dat is daar wel volop. Heb nu alle staten gezien maar Tassie heeft het meeste indruk op me gemaakt. Uurtje vliegen dus dat is ook erg handig.

hoi inge,

ja tasmanie trekt mij ook wel. heb alleen geen idee wat voor weer het daar dan is. australie is zo groot dat ik geen idee heb hoe het overal met het weer zit.

Hoi lisette, vanuit Melbourne vind ik Tasmanie ook een erg goede optie.
Misschien is het dan wat koeler, maar nog steeds erg mooi.

Groetjes Jolanda.

[quote author=vlasjes link=topic=9111.msg122834#msg122834 date=1217405074]
hoi inge,

ja tasmanie trekt mij ook wel. heb alleen geen idee wat voor weer het daar dan is. australie is zo groot dat ik geen idee heb hoe het overal met het weer zit.
[/quote]

Het is zelfs prachtig met temperaturen onder de 10 graden  :up: Niet dat je dan lekker op het strand gaat liggen misschien maar ja dat kan op zich aan de baai in St Kilda ook  :wink:

Hoi! Kijk even op www.weeronline.nl dan kan je zien wat voor weer het daar is in september.
Het is dan lente dus zal best lekker zijn denk ik.

Heel fijn weekend !! :beach:

Hoi lisette,

Ik heb ook even mee zitten denken en misschien is kangooroo Island ook nog een optie voor jullie. Ik denk dat je er een drie kwartier -een uur over doet met het vliegtuig. Lekker kangoeroes kijken. Volgens weer online is het rond die tijd 19-24 graden gemiddeld.Als je genoeg tijd hebt kun je met de auto en boot het parcour afleggen. Hebben wij toen ook gedaan. Zelf ben ik (nog niet) op kangoeroe island geweest

Victor Harbour is ook heel leuk. Dat ligt op het vaste land. Ik ben er zelf ook geweest. Er is een wildpark in de buurt waar je kangoeroes kunt voeren(ze hebben mij ooit de jaszak kapotgescheurd met de nagels). Ook kun je met de paardentram naar Granite Island pinguins kijken. Kortom genoeg te beleven. Mount Gambier ligt ook in de buurt van adelaide; daar ligt een heel mooi blauw meer. Hartstikke mooi daar!
We hebben toen in zo'n australische kroeg gegeten. Heerlijk en goed betaalbaar.

Je hebt nog even de tijd om te denken. Ik hoor het wel wat je hebt besloten.

Groetjes Heidi

Ps: Hoe los je het op met de kinderen want ik las dat je zonder wilt gaan. Je hebt tenslotte geen familie daar waar je ze naar toe kunt brengen. Als ik er woonde kon je ze bij mij brengen.

Dank jullie wel voor jullie tips. Zoals het er nu naar uitziet, gaan we naar Sydney. Ander dingen zijn erg leuk, maar dingen die ik graag met de kinderen erbij doe.

@Heidi: wat betreft de kinderen. Ik heb vorig jaar via xp-dite Pauline leren kennen. Zij is in de zeven maanden dat we hier zitten en heel goede vriendin geworden.  Zij woont ongeveer 45 minuten bij ons vandaan. De kinderen gaan heel goed met elkaar om dus kunnen ze bij haar terecht.

Leuk!! Goede keus!! Is een geweldige stad en idd zonder kinderen wat handiger denk ik. :up:
Heel gezellig weekend gewenst!

Back