Weekje Perth voor visa validation, wat te doen???

Kahuna

Member
Wij moeten ons visum valideren met een korte vakantie, waarschijnlijk ergens in mei. Waarschijnlijk gaan we over ongeveer 3 jaar ons vestigen in WA.

Nu zijn we aan het bedenken wat allemaal handig is om te doen tijdens zo een visa validation. Is het bijvoorbeeld handig om al een bankrekening te openen?
Verder heeft het waarschijnlijk geen zin om bij potientiele werkgevers langs te gaan, want die zijn je na 3 jaar weer vergeten....

Wat ik zo gevonden heb, zijn hotels redelijk duur. Weet er iemand betaalbare overnachtingsmogelijkheden voor 1 tot 2 weken?

Elke tip is welkom!

Cheers, Kanuna
 
Hi,

Het ligt er aan wat je wil doen met je bankrekening. Als je hem pas over 3 jaar gaat gebruiken, zou ik ermee wachten denk ik. Je kunt ook een rekening in Nederland aanvragen bij bijv. de Westpac, zie; http://www.westpac.com.au/personal-banking/moving-to-australia/migrant-banking/

Heb je al op www.stayz.com.au gekeken voor goedkopere accomodatie? Mensen verhuren hun (vakantie)huizen via deze site. Wij hebben het een aantal keer gedaan, ideaal. Een andere populaire sites is www.airbnb.com/Perth of op caravan parks cabins huren is redelijk goedkoop.

Kamperen is natuurlijk altijd je goedkoopste optie :)

Eventueel een idee om je te orienteren in welke suburb jullie zouden willen gaan wonen maar dat ligt misschien ook aan waar jullie werkplek zal zijn.

Succes ermee!
 
Thanks voor je info, erg handig!

Dat idee van een bankrekening was meer om de mogelijkheid te hebben alvast wat geld daarheen te schuiven, maar dat hangt natuurlijk af van de koersontwikkelingen.... Je kunt er makkelijk 30% mee verliezen als je een slechte timing hebt, das toch zonde...

Voor de rest wordt het denk ik een weekje chillen :)

Als er iemand nog tips heeft voor must-see toeristische attracties o.i.d. dan hoor ik het graag!
 
Als er iemand nog tips heeft voor must-see toeristische attracties o.i.d. dan hoor ik het graag!

Fremantle, Kings Park, dagje of 2 Rottnest Island is een aanrader!!
Down town Perth is niets aan, hoge gebouwen, kaal, onpersoonlijk.
Perth Hills heerlijk voor een dagje in de bossen picknicken oid.

Veel plezier!
 
Hi Kahuna,

Helemaal eens met Kims: Freo (bijvoorbeeld Fremantle Prison, Maritime Museum met Batavia Shipwreck), Kings Park en Rotto zijn zeker de moeite waard, en de stranden sowieso.. Wat dacht je nog van een wine tour in de Swan Valley? Omdat je waarschijnlijk in mei gaat (herfst daar) is het wellicht ook leuk om events te bezoeken waar ook locals op afkomen. Ik keek wel eens op www.enjoyperth.com.au om te zien wat er doen was.

Have fun!
 
Back
Top