weekje Perth!

pdb

New Member
Hallo Allemaal,

Ik ben al een tijdje een van die stille leden die alleen nog maar berichtjes heeft gelezen. Maar daar komt nu eindelijk verandering in. Mijn man en ik staan nog helemaal aan het begin van ons emigratie avontuur en zitten nog vol met twijfel. We hebben 2 kinderen van 6 en 4 en de jongste gaat naar speciaal onderwijs (SBO). Zaterdag gaat Morgan een week naar Perth om Australië nog is kritische te ervaren en hopelijk kunnen we daarna een knoop doorhakken. Jullie voelen mij vraag vast al aankomen: hoe vind je in een week tijd het meeste uit over een stad/land om te weten of je er wilt wonen? Scholing is 1 van de belangrijkste redenen van zijn bezoek met name het speciale onderwijs. Wie heeft er tips voor ons we willen deze week wel zo nuttig mogelijk besteden.

Alvast bedankt en wordt vervolgt!

Groetjes,

Morgan en Petra

Welkom op het forum!

En sorry, ik kan jullie niet helpen inzake scholen maar er zijn genoeg forumleden met kids in Perth. Geen idee of iemand iets weet van speciaal onderwijs. Een week is heel kort, weet ik uit ervaring, het kost je al een paar dagen om in het nieuwe ritme te komen. Wat willen jullie er, behalve scholing, van 'leren'? Zijn jullie al in Perth geweest, misschien voor langere tijd?

Mocht Morgan in die week een drankje willen drinken om onze ervaringen tot nu toe te horen (we emigreren zondag a.s. naar Perth en zijn er afgelopen jaar 3x geweest), dan is hij natuurlijk welkom. Stuur in dat geval maar even een pm-etje.

Veel succes!
Annemarie

Welkom! :up:

In Australië is er erg weinig speciaal onderwijs, de meeste kids gaan gewoon naar de school in de buurt.
Alleen voor "zware gevallen", dove en blinde kinderen is er speciaal onderwijs.
Hier kan je de special needs scholen zoeken, misschien eens op gesprek gaan als Morgan daar is??
Geen idee waarom je kind naar zo'n school gaat, maar ik kan je wel wat info geven, ik ben inmiddels redelijk in thuis door onze eigen zoons. :wink:
(Van 6 en 4 jaar. :up:)

Wat wij ervaren hebben is om bij iemand langs te gaan die het mee gemaakt heeft en alle antwoorden kan geven die je niet op het web kan vinden.

Welkom op het forum,

Wat margot zegt klopt, geen speciaal onderwijs maar inclusief onderwijs. Ik ben ook wel thuis in die sector. Weet niet waarom je jongste naar het speciaal onderwijs gaat, want dat zal bepalend zijn wat en hoe jullie daar verder geholpen zullen worden.

Een weekje is wel erg kort, maar als je de juiste dingen doet moet het lukken, succes :up:

Dank jullie wel voor de reacties en we zijn druk met de laatste dingentjes regelen en afspraken maken.

Chris & Anne: jullie zullen helemaal wel druk zijn! Wauw, zondag emigreren, succes met alles! Heel erg aardig dat Morgan langs mag komen en ik stuur jullie zeker een pm.

Familie S & Nesje:eek:nze jongste heeft momenteel het meest last van zijn verbale achterstand. Er zijn meerdere spraak-taal scholen in Perth maar ik heb geen idee hoe je hiervoor inaanmerking kan komen? Gewoon naar het reguliere onderwijs met misschien extra hulp gaat denk ik worden zoals ik het nu kan inschatten. Ben bang dat dat te weinig voor hem zal zijn. Bedankt voor de link en we gaan zeker een afspraken op verschillende scholen proberen te maken.

Een week is zeker kort en dat het een mooi land is weten we wel en alles omgooien trekt ook enorm maar met name voor de kids moet het meer opleveren en een kind met moeite met spraak die ook nog is een andere taal moet leren, ik weet het niet.

Groetjes Petra

Hoi Petra,

Ik zal morgen middag eens even informeren op de school waar onze kindren naar toe gaan, hoe het daar zit met deze groep special needs kids. Ik weet dat ze veel doen voor special needs kids, maar niet precies voor jouw doelgroep en misschien kunnen ze mij wel een school aanraden in een andere wijk in Perth.

Groetjes,

Sacha

Back