Weer terug naar Australie

Marcussaw

New Member
Hallo Allemaal,

Hopelijk kan ik het allemaal goed verwoorden en kan ik hier wat tips krijgen, in mijn nogal ingewikkelde situatie.

Ikzelf ben een vrouw en heb mijn huidige vriendin leren kennen online. Het klikte zo goed dat ik de grote stap heb gewaagd en afgelopen april een tourist visa heb aangevraagd en afgelopen juni ben ik voor 4 weken vertrokken naar Australie.

Het klikte onwijs goed, en we hebben besloten dat we willen doorgaan met onze relatie. Australie kent geen homohuwelijk en dus is dit helaas niet mogelijk voor ons maar in de toekomst wel een de facto visa.
Tenminste als wij dus voor 12 maanden bij elkaar kunnen wonen.

Nu komt dus het probleem.
Visa wat ik nu heb mag ik dus een jaar lang Australie in en uit voor een periode van max 3 maanden.
Alleen dit visa is toegekent aan mijn inmiddels oude paspoort (ik heb vandaag mijn paspoort moeten verlengen) Ik krijg dus een nieuw paspoort met ook een nieuw nummer.

1) Moet ik nu een nieuw visa aanvragen of kan ik het documentnummer van mijn paspoort wijzigen?
2) Ik zag dat het ook mogelijk was om als toerist 3, 6 of 12 maanden max te verblijven. 12 maanden zou dus ideaal zijn als ik deze optie zou kunnen krijgen, maar zou ik daarvoor in aanmerking komen? Mede ook omdat mijn oude visa nog steeds geldig is tot april 2017

Dit zijn mijn vragen tot nog toe, want ik kan mijn paspoort pas volgende week ophalen, en vanaf dan dus eventueel nieuw visa aanvragen.
 
Hoi, welkom!

Equal marriage rights is een hot topic op dit moment ja. Ik hoop dat ze binnenkort kappen met dat ge-emmer en het snel legaliseren maar ik ben bang dat het nog wel een paar jaar gaat duren (tot dat Liberals/Nationals uit de regering zijn :( )

1. Volgens Visabureau.com wel (I have been issued a new passport because my other passport was lost/stolen. I have not entered Australia yet, what happens to my ETA? Do I need to re-apply?
Since your ETA visa is attached to your old passport number, you will need to re-apply for an ETA that ties to your new passport number. Electronic visas are not transferable between passports.)

Ter info, ik kon voor mijn visum (een permanent resident visum) wel online de gegevens aanpassen. Dus daar zit dan wellicht een verschil in.

2. Als je een nieuw toeristenvisum aanvraagt (zie punt 1) dan kun je dus gelijk proberen voor een 12 maanden te gaan. Je oude visum vervalt vanzelf als je een nieuwe aanvraagt naar mijn weten trouwens
 
Hi,

Je hoeft niet 12 maanden samen te wonen hoor maar moet wel minimaal 12 maanden een relatie hebben en dat aan kunnen tonen. Dus bewaar alles van telefoongespreksoverzichten (is dat een woord?) tot tickets, foto's etc etc.

Je kan inderdaad een 12 maanden toeristenvisum aanvragen maar dan kunnen ze wel vragen wat je wil gaan doen, hoe je jezelf onderhoudt etc. En zoals afterbang schreef, je oude visum vervalt bij aanvraag van je nieuwe in dit geval.

Succes ermee!
 
En hoe zit het met zelf een visum aanvragen, heb je wellicht een beroep waar hier een tekort aan is en kun je op die manier een visum aanvragen?
Op die manier ben je onafhankelijk van alles en iedereen, ongeacht wat de toekomst brengt.
 
Back
Top