weet iemand een goed tehuis voor onze poezen?

de vonkies

New Member
Hallo luitjes,

Wij hebben besloten om onze 3 poezen niet mee te nemen naar australie,
dat kunnen we ze gewoonweg niet aandoen, zouden helemaal van slag zijn!
Komt het volgende probleem: eigenlijk willen we voor alledrie onze schatten
zo snel mogelijk een goed tehuis vinden, maar weet iemand nog een plekje voor hen?
Ik hoor het heel graag!
We hoeven er niets voor te hebben als ze maar goed terecht komen dat is het belangrijkste!
Marcel en Cindy :cry:
 
Hai.

Ook wij hadden besloten om onze dieren niet mee te nemen aangezien ze het hier niet gewend zijn.
Je kan het via bekende gratis advertenties sites proberen of via de krant misschien.
Wij hadden er wel alle tijd voor genomen om goede tehuizen voor ze te vinden en mailen nog steeds met de nieuwe eigenaren.
Je voelt meestal zelf wel aan of de nieuwe eigenaar het alle beste met jouw huisdieren voor heeft.

Succes ermee.
Sas
 
hai sas,

we hebben al enige tijd geleden een advertentie op zo'n verkoopsite gezet, maar het zijn oudere katten en dan wordt het toch wat lastiger vind ik altijd, en ja ik hoop het wel aan te voelen of de eventuele nieuwe eigenaar het goed met ze voor heeft,
voordeel is wel dat  ze niet perse bij elkaar hoeven te blijven kunnen gerust allemaal apart, maar liefst natuurlijk wel!
Cindy
 
http://www.dekattensite.nl

Misschien kunnen ze je hier helpen. Verwacht alleen niet al te positieve berichten. Je hebt hier met echte kattenliefhebbers te maken en die zullen het misschien niet zo snel begrijpen dat je ze niet meeneemt. Ik heb het zelf meegemaakt hier. Onze 2 katten zijn inmiddels ook verhuist naar een vriendin van ons.
Je kunt het ook altijd proberen via het asiel bij jou in de buurt. Misschien kunnen zij je helpen?
Zij het raskatten? Of gewoon Europese Korthaarkatten? Als je raskatten hebt kun je het misschien ook via een rasvereniging regelen?
 
ja snap em vind het zelf ook vreselijk dat ik ze ervoor moet wegdoen, maar ze houden er absoluut niet van om vervoerd te worden en naar een pension te moeten als we op vakantie gingen, daarbij komt dat 1 poes erg angstig is voor de mafste dingen, en 1 is gewoon absoluut niet binnen te houden dus kan het ze echt niet aan doen!!!
Kan wel inderdaad eens via het asiel vragen maar ga ze daar absoluut niet dumpen, in geen miljoen jaar!
Thanx voor de tip!
ohja, het zijn gewone huis-tuin en keuken katjes hoor!
        Cindy
 
Wij hebben onze 2 'gewone' katjes naar een vriendin van ons gebracht. We hebben eerst in onze omgeving rondgevraagd en zij was de enige die ze alle 2 wel wilde hebben. Mijn eisen waren: ze blijven samen en ze gaan naar een bekende. Gelukkig voor hen en voor ons is dat gelukt.
Ook wij hadden 1 bange kat. Luna was echt bang voor alles! Zelfs voor ons af en toe. Als je even langs kwam lopen op een, voor haar, onverwacht moment, dan was ze al bang! Toen ze gingen verhuizen was de autorit van Almelo naar Delft voor haar echt een hel. Ze bleef maar mauwen! We hoorden zelfs geluiden uit haar komen waarvan we nooit hadden gedacht dat ze dat kon! Norris heeft bij mij op schoot gezeten, maar die is 1 keer bij Mark op schoot gesprongen, terwijl hij achter het stuur zat!! Best gevaarlijk dus... Norris was wel veeeel rustiger bij mij op schoot, i.p.v. in de bench. We hadden onze jassen over de benches heen gelegd, zodat ze misschien minder stresserig zouden zijn. Onderweg zijn we nog gestopt om te kijken of ze nog wat wilden drinken.

Na de verhuizing heb ik een paar dagen aardig wat gehuild. Vooral toen we thuis kwamen... Het was zelfs zo erg dat Mark ook al begon, omdat hij het niet aan kon zien dat ik zo'n verdriet had... Na een week of 2 had ik besloten om vrijwilligerswerk te gaan doen bij een asiel. Ben terecht gekomen, samen met Mark, bij het asiel in Almelo en ik weet nu wel dat een dierenasiel lang niet zo erg is als het lijkt. Tuurlijk zitten er genoeg katten en ook katten die er al best lang zitten. Er wordt wel heel goed voor ze gezorgd en ze hebben zat om mee te spelen :)

Zet ze alsjeblieft nooooit op marktplaats o.i.d. Naar mijn idee komen daar niet altijd de leukste mensen op af.

Als je het op kunt lossen door ze in je eigen omgeving te plaatsen is dat voor jou sowieso ook veel fijner. Je hebt er dan nog contact mee :) Ik kan je ook aanraden om ze niet te laat weg te doen. Zo kun je er in Nederland nog aan wennen en van 'dichtbij' zien hoe het met ze gaat.

Als je nu echt niemand kunt vinden in je omgeving... Misschien via de school van je kinderen (jullie hadden toch kinderen? ;) ) Of via de buren?
 
Hoi Vonkies,

'k Weet er ook alles van hoe moeilijk het is, je schatjes achter te moeten laten maar ja, je kiest toch wat het beste voor de beestjes is. Wij hadden het geluk dat onze poes Nonnie bij kennissen terecht kon. Nonnie is afgelopen zaterdag helaas overleden :cry:. Niet omdat er niet goed voor haar gezorgd werd hoor maar ze was ziek, bleek een tumor te hebben. Nu zijn we nog blijer dat we haar niet hebben meegenomen, had ze die stress er ook nog bij gehad.
Ik zou eerst goed in de eigen omgeving rondkijken, ga netwerken in de buurt. Wie weet is er wel iemand die voor alledrie wil zorgen. Net wat Annemiek zegt, je kunt dan meteen in de gaten houden of er goed voor ze gezorgd wordt en je houdt contact met ze. Net als Annemiek hebben wij onze poes ook op tijd 'weggebracht' zodat we haar in de gaten konden houden. Als ze het niet leuk zou hebben, zouden we nog een ander thuis voor haar hebben kunnen zoeken maar dat was gelukkig niet nodig.

Sterkte en succes met alles.

Erna
 
Hallo Vonkjes,
Hebben jullie geluk dat ik mijn oude telefoonboekje nog heb. Wij hadden een oud pinchertje (17) en daar hadden wij een adres voor gevonden. Helaas is ons hondje 3 maanden voordat we vertrokken overleden, en hoefden we dus niet gebruik te maken van:

Stichting thuis voor oudere huisdieren
010-2460961

Ik hoop dat het er nog is en dat het tel. nr. nog klopt .
Want wij wilden in 1999 ons hondje daar onderbrengen.
Veel suc6 ermee.

Groetjes, Gerrie en Paul
 
Back
Top