Wij hebben onze 2 'gewone' katjes naar een vriendin van ons gebracht. We hebben eerst in onze omgeving rondgevraagd en zij was de enige die ze alle 2 wel wilde hebben. Mijn eisen waren: ze blijven samen en ze gaan naar een bekende. Gelukkig voor hen en voor ons is dat gelukt.
Ook wij hadden 1 bange kat. Luna was echt bang voor alles! Zelfs voor ons af en toe. Als je even langs kwam lopen op een, voor haar, onverwacht moment, dan was ze al bang! Toen ze gingen verhuizen was de autorit van Almelo naar Delft voor haar echt een hel. Ze bleef maar mauwen! We hoorden zelfs geluiden uit haar komen waarvan we nooit hadden gedacht dat ze dat kon! Norris heeft bij mij op schoot gezeten, maar die is 1 keer bij Mark op schoot gesprongen, terwijl hij achter het stuur zat!! Best gevaarlijk dus... Norris was wel veeeel rustiger bij mij op schoot, i.p.v. in de bench. We hadden onze jassen over de benches heen gelegd, zodat ze misschien minder stresserig zouden zijn. Onderweg zijn we nog gestopt om te kijken of ze nog wat wilden drinken.
Na de verhuizing heb ik een paar dagen aardig wat gehuild. Vooral toen we thuis kwamen... Het was zelfs zo erg dat Mark ook al begon, omdat hij het niet aan kon zien dat ik zo'n verdriet had... Na een week of 2 had ik besloten om vrijwilligerswerk te gaan doen bij een asiel. Ben terecht gekomen, samen met Mark, bij het asiel in Almelo en ik weet nu wel dat een dierenasiel lang niet zo erg is als het lijkt. Tuurlijk zitten er genoeg katten en ook katten die er al best lang zitten. Er wordt wel heel goed voor ze gezorgd en ze hebben zat om mee te spelen
Zet ze alsjeblieft nooooit op marktplaats o.i.d. Naar mijn idee komen daar niet altijd de leukste mensen op af.
Als je het op kunt lossen door ze in je eigen omgeving te plaatsen is dat voor jou sowieso ook veel fijner. Je hebt er dan nog contact mee

Ik kan je ook aanraden om ze niet te laat weg te doen. Zo kun je er in Nederland nog aan wennen en van 'dichtbij' zien hoe het met ze gaat.
Als je nu echt niemand kunt vinden in je omgeving... Misschien via de school van je kinderen (jullie hadden toch kinderen?

) Of via de buren?