weet iemand of er een 'ECI' of dergelijke boekenclub bestaat?

jenm

Member
Weet iemand of Australië een nationale (of in elk geval dan in Victoria) ECI of dergelijke boekenclub heeft? Heb al wel iets gevonden voor alleen kookboeken maar kan niets over een reguliere boekenclub? Alvast bedankt!
 
Hi Jenm,

Ik woon in Broome, WA en daar is TimeLife. Op diverse plekken, kantoren etc staat een doos met boeken die die maand aangeboden worden en daar kun je een keus uit maken. Leuke boeken, inclusief kookboeken en voor een goede prijs. Google even op TimeLife Australia en kijk of je wat kunt vinden, zo niet, laat het weten dan probeer ik via de dame hier aan iets in jouw buurt te komen.

Groet,
Fae
 
Hoi

Zit helemaal in de ECI wereld maar zag zojuist deze ad om de web

ECI ook in Australie
2 boeken uit Nederland voor € 5,-. zonder verzendkosten. Bestel nu!
www.eci.nl/grenzeloos

Wellicht is het wat.

Sidonia
 
Ik ben zo vreselijk benieuwd waarom je dat wil weten...

ECI, daar wil je toch atijd vanaf, juist?? (na de welkomst kadoos, dan...)
 
Ja dat lijkt me ook! mijn berichtje had dus moeten zijn, Zit helemaal NIET in de ECI wereld.

Sidonia
 
www.bol.com

Wel zo handig, geen verplichtingen. Hooguit A$ 19,80 aan verzendkosten, hoeveel boeken je ook neemt. Al koop je er 20.

Mariette
 
[quote author=jenm link=topic=9316.msg126194#msg126194 date=1223095922]
Weet iemand of Australië een nationale (of in elk geval dan in Victoria) ECI of dergelijke boekenclub heeft? Heb al wel iets gevonden voor alleen kookboeken maar kan niets over een reguliere boekenclub? Alvast bedankt!
[/quote]

Hey Jenm,

Ik weet van bekende dat ECI nu inderdaad in het buitenland zit. Je mag 2 boeken uitzoeken voor €5 zonder verzendkosten. Hierna zit je er niet echt aan vast. Ze vragen alleen van je om 4 producten, dit kunnen ook cd's en dvd's zijn af te nemen binnen één jaar. Dit mag allemaal tegelijk dus zo bespaar je aan verzendkosten. Je mag bijv nadat je 4 producten heb besteld gelijk were opzeggen (als je dit zou willen)
heb het nog even nagekeken en het opzegtermijn is 1 maandje (je mag elk moment opzeggen)
Heb zelf een bekende die in Canada vertoeft en die heeft het gedaan en alles is uitstekend bezorgd! Hij is er tevreden over.
Dus ja mocht je van lezen houden dan is dit natuurlijk wel een uitstekende mogelijkheid om weer aan Nederlandse boeken te komen!

Groetjes,

Stephan
 
nou, ok, ik heb toch maar  boeken bij ECI besteld...

vraag me nog steeds af waarom Mariek dit nou zo graag wou, en of ze nederlandse boeken of engelse bedoeld...

(en waarom heb ik dat gister nou niet gevraagd???)
 
Inmiddels heb ik er wat uitgeprobeerd;

Bol.Com heeft een beperking van 4 produkten. En ze sturen geen electronica, DVD's etc op. Dit is blijkbaar nieuw, want vorige keer had ik een hele stapel; geen probleem.  Je komt er trouwens alleen achter als ze zeggen dat je creditcard betaling niet lukt, en je daarnaa de klantenservice 3X mailt (of de regels leest, waarschijnlijk, maar daar beginnen we niet aan, natuurlijk...)

Bruna daarentegen stuurt heel veel op voor 19.95. Maar die heeft geen DVD;s enzo.
 
Nou dat klopt niet helemaal hoor!
Wij hebben al eens eerder een hele stapel boeken besteld, gewoon voor 19,80 en daar werden er een paar van nabezorgd zonder extra kosten en nu hebben we weer 15 boeken besteld zonder enig probleem bij Bol.com.

Mariette
 
Dat is echt heel raar!!! want dat kreeg ik dus als uitleg na 5 mailtjes heen en weer met Bol.com; maximaal vier, naar het buitenland (en geen electronica, dvd's, Cd's en tweedehands...)  En drie maanden geleden was het bij mij oo geen probleem....

Nu breekt mijn klomp!!

De bol.com
> > Klantenservice zou graag het volgende nog met u willen doornemen:
> > Vanuit de meeste landen kunt u bestellen bij bol.com. De artikelen
> > worden, met uitzondering van software, games, pc-accessoires,
> > elektronica, 2de hands artikelen en mobiele telefonie, in het land van bestemming bezorgd.
> > Bestellingen die verzonden worden naar een afleveradres in het
> > buitenland mogen maximaal vier artikelen bevatten. De bestelling
> > wordt in haar geheel verzonden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt de verzenddatum
> > Indien u een artikel heeft besteld dat niet in het buitenland te
> > leveren is, of het zijn meer dan vier artikelen, dan is dat de reden
> > dat de bestelling niet lukt. Het heeft dan niet met de creditcard te maken, maar met de bestelling.
> > Wij willen u vragen om opnieuw contact op te nemen met de
> > Klantenservice indien de bestelling binnen de voorwaarden valt. Wij
> > kunnen dan de juiste afdeling opdracht geven een oplossing met u te vinden.
 
goeiemiddag,
ik woon in Brisbane en hier ben ik lid van de Doubleday book and music club

wwww.doubleday.com.au  (website)

het is gesitueerd in NSW en ze leveren door heel Australie
 
Als je kijkt op de grenzeloos pagina van ECI kan je wel zien dat je ook cd's / dvd's en boeken kunt bestellen! Je betaalt geen vast tarief voor de verzendkosten, maar is per land verschillend en dus vaak wel goedkoper.
Je ziet toch vaak dat bedrijven standaard tarieven invullen per continent zodat je vaak hoger uitkomt.
Maar iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen voorkeur!
 
Hi,

Ik ben inmiddels ook op de hoogte van de Folio Society (even googlen), ook zo een deal: neem zoveel boeken per jaar af en ontvang een heel duur welkomspakket voor heel weinig. Wel heeeeel mooie dingen moet ik toegeven, maar wel een bepaalde markt. Ik ga toegeven aan deze hebberigheid als mijn dochter wat ouder is en ook profijt heeft van de boeken.
Na alle bol.com en eci verhalen vraag ik me wat af: heft de Oz costums geen heffing/belasting oid? Het is allemaal nieuw spul wat je invoert, kan mij voorstellen dat ze daar wat van willen. Toen ik een beach cruiser uit de States wilde laten overkomen, kostte de heffing mij nog meer dan de fiets... Gewoon nieuwsgierig.
Verder wil ik iets suggeren: als je een Nederlands boek niet meer leest en niet houdt (in NL gaf ik boeken vaak door aan vriendinnen), is het dan een idee om ze aan de bieb te schenken? Als dat in WA is dan kunnen we deze boeken via de bieb bestellen uit de catalogus en worden ze verzonden voor ons onderling... haha, idee? Lijkt mij wel wat.

Groet, Fae
 
Voor mij is het ook tijd om weer wat boeken te bestellen, nu lees ik da Bol boeken verstuurt naar Australie.
Wat ik me nu afvraag is of je er hier in OZ dan belasting erover moet betalen, of wordt over boeken geen belasting geheven.

Wie weet dat????

Bennie
 
Back
Top