Wel IELTST?

Moira13Ep13

New Member
Hallo,

Mijn man die die gaat een aanvraag doen voor een 175 Skilled visum hij is Nederlander. Ik wil een visum bij hem dus een partner visum neem ik aan.
Moet ik dan ook een IELTST doen of hoeft dat niet?
Ik kan het niet goed vinden op internet ik hoop dat iemand mij helpen want als het wel zo is wil ik dit zo snel mogelijk gaan regelen.

gr en alvast bedankt Moira

Helaas wel.. maar je kunt het ook afkopen.. maar dan ben je (veel) duurder uit. Wel hoef je minder hoge cijfers te halen. Het kan best zijn dat jij een beroep hebt waarvoor je ook je skills moeten laten 'testen' en een bedrijf een IELTS score wil zien. Niet zozeer voor het visum maar omdat je anders in Australie je beroep niet kunt uitoefenen. Dus in veel gevallen (niet in alle) is het niet eens zo heel verkeerd om ervoor te gaan.

Hallo,

Ik vind het zo vreemd ik was namelijk pas geleden bij de balie van Immigratie in Sydney en die gaven aan dat ik te Iel niet hoeft te doen als ik een verblijfsvergunning aanvraag bij mijn partner die voor de Skill 175 gaat.
Het enige waar ik aan hoefde te voldoen zei ze is Medische keuring en VOG.
Ik kan via de website van immigratie er niets over vinden wie weet waar ik meer info kan vinden op de website van immigratie?

Hoi Moira,

Om te beginnen is deze pagina een goed vertrekpunt: http://www.immi.gov....-migration/175/. Daar staat informatie over visum 175.

Onderaan staan 5 punten met extra informatie. Achter optie drie zit de pagina die uitlegt wat er verwacht wordt van gezinsleden van de aanvrager.
http://www.immi.gov....lish-family.htm

Jij hoeft geen visum aan te vragen, je man moet een visum aanvragen met jou als dependent (ook wel 'secundary applicant'). Je hoeft dan geen IELTS te doen, maar ze willen wel dat je 'functional English' beheerst, dat je je kunt redden dus. Dat kun je doen door IELTS te doen (en dan gemiddeld over de onderdelen een 4.5 te halen). Als je dat niet wil moet je bij de aanvraag extra betalen voor cursus Engels na aankomst. Dit geldt voor alle gezinsleden ouder dan 18 jaar.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Laurens

Hallo,

Het is met na jou bericht helemaal duidelijk. Ik ga dan zeker te IEL test doen want dit is goedkoper dan die cursus engels te gaan doen. Mijn engels is gelukkig op een zeer goed niveau dat het wel te doen moet zijn om een 4.5 te gaan halen op alle onderdelen.

Hallo,

Gisteren de IELST gedaan en ik vond het nog best wel pittig maar niet onmogelijk om te doen.
Het spreken ging wel oke ik vond het soms wel moeilijk om antwoorden te bedenken op vragen die ze me stelde.
Het onderwep waar ik het over moest hebben was over gezondheid en hoe ik zelf met mijn gezondheid om ging.

Daarna 3 uur in 1 lokaal om de testen luisteren, lezen en schrijven te gaan doen.
Luisteren ging eigenlijk wel oke maar de laatste opdracht heb ik helaas niet helemaal goed kunnen volgend dus daar heb ik van de 10 antwoorden ongeveer 4 antwoorden. De rest heb ik wel allemaal kunnen invullen.
Lezen ging eigenlijk ook prima en was goed te volgen.
Schrijven kwam ik wat in tijdsnood 60 minuten is niet zo lang. De brief die moet aan een telefoon maatschapij geschreven worden die de rekening naar het verkeerde adres had gestuurd. De assay ging over dat er steeds meer mensen in de grote steden gaan wonen en wat je mening daar over was.

Het was een lange dag en daarna was ik ook helemaal stuk dus we zijn met de bus naar de kroeg gegaan en hebben een biertje genomen het was toen inmiddels 17.00 uur. Wij hebben de test gedaan in Hamilton Nieuw Zeeland. Dit samen met mijn man die dus een 6 of 7 moet halen voor zijn punten. Hij heeft ook genoeg punten als ie een 6 heeft gehaalt.

gr van Moira

Spannend Moira, laat ons weten wat de uitslag is!
Wij waren inderdaad ook goed moe na afloop van die dag...

Hallo,

Ik zou de uitslag nog aan jullie laten weten. Ik ben zo blij ik moest een 4.5 voor alle onderdelen behalen.
Hier mijn resultaten

Luisteren 6.5
Lezen 6.0
Schrijven 5.5
Spreken 7.0
band 6.5

Ik ben zo blij en mijn man heeft ook zeer goeie resultaten waardoor ie de volle 25 punten kan krijgen voor zijn Skilled waardoor ie met de nieuwe regels nog
steeds op 120 punten uit komt. Zijn beroep staat op de SOL die nog bestaat en daar krijgt ie 60 punten voor. Zijn leeftijd 25 en dan nog 10 voor zijn werkervaring.
Nu de assesment afwachten en dan kijken wat er in april bekend word en indienen. Toch wel opgelucht mijn man die was bang dat ie geen 7 voor schrijven zou halen heeft ie gewoon precies een 7.

gr van Moira

Back