Wel of geen emigration consultant nodig?

martijn75

New Member
hallo,
ik ben nieuw op dit forum en lees allerlei verhalen over de visumaanvraag en de bureaus die je hierbij kunnen helpen.
ik heb het boekje bij 'general skilled migration' doorgelezen.
ik en mijn vriendin (ik 29jr, zij 28jr, universiteit, beiden 4 jaar werkervaring)  zullen beiden zowiezo genoeg punten hebben. de verschillende Migration Bureaus raden je op hun sites sterk af om zelf de aanvraag te doen.
ik was dit wel van plan: en na afronden visumprocedure beiden gaan, en aldaar solliciteren.
zijn er mensen met een vergelijkbare achtergrond die mij kunnen af/aanraden een bureau te gebruiken?
alvast bedankt!

Tuurlijk raden zij het af  :wink: voor hun is het big business als je wel via hun alle regelt. Wat ik van de verhalen begrijp (wij zijn met het studentenvisum een geval apart) kun je het best zelf doen, mits je niets geks hebt: niemand veroordeeld voor misdrijven?? Ik zou nog even wachten op andere reacties, maar volgens mij moet je het alleen kunnen. Trouwens met dit forum kom je een heel end!

Wij zijn dan net begonnen met de hele procedure en samen met dit forum kom je een heel eind. Aarzel dus niet om vragen te stellen (maar misschien beter is het om eerst de zoekfunctie te raadplegen, daar veel antwoorden al eerder gegeven kunnen zijn).

En gezien jullie beide opleidingen, ze moeten wel op de SOL lijst voorkomen wil je er punten voor krijgen. Ik weet het niet zeker, maar als jullie beiden een exotische opleiding hebt gedaan waar geen vraag naar is in Oz (komt dus niet voor op SOL en MODL) dan krijg je daar geen punten voor......dus welke opleiding hebben jullie gedaan?

En...als ik jullie was zou ik maar 1 visum aanvragen waarbij de ander meelift. Dit is volkomen normaal en het scheelt je toch al snel rond de 2000 euro....Een van jullie hoeft dus maar genoeg punten te hebben. Daarnaast moet de partner wel bijv. de engelse test doen om daar straks aan het werk te mogen.

Hoi,

Ook wij hebben het zelf gedaan, en Menno en ik hadden in principe allebei genoeg punten (dat kun je gewoon zelf uitrekenen met dat immigration booklet), maar omdat Menno net wat meer punten had hebben we het voor de zekerheid op zijn naam gedaan en ik kon dan mee op datzelfde visum. Als jullie niet getrouwd zijn moet je bewijzen dat jullie 'de facto' getrouwd zijn, dus een vaste relatie hebben en al een bepaalde tijd samenwonen.

Je kunt het zeker allemaal zelf regelen, maar je moet wel een ijzeren wil en doorzettingsvermogen hebben, want we zijn wel dol geworden van alle papieren die we moesten laten legaliseren en dergelijke. Maar als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik het zo weer zelf doen. Het is ons tenslotte gelukt! (We zitten nu 2 maanden in Brisbane en druk met solliciteren)

Succes!
Micky

Idd op dit forum zijn al je antwoorden te vinden en als dat niet zo is kun je zoals Maluka al zij ,gewoon je vragen stellen.Dus mijn advies hou je geld lekker in de pocket en doe het zelf.Op deze site kun je ook al je antwoorden vinden. kijk vooral naar booklet 6 http://www.immi.gov.au/index.htm

ok perfect,
bedankt allemaal, zodra ik wat concreter ben laat ik het weer horen.
w.b. de opleidingen, scheikunde en farmacie staan op de lijst, dus dat zit snor

topic closed.

Hi, als je Engels in orde is en je begrijpt alles wat er van je verwacht/gevraagd wordt door de IMMI, dan moet je het gewoon zelf doen. Een buro is echt voor mensen die de taal niet voldoende machtig zijn.
Ik heb alles zelf geregeld en was er zo doorheen en dat scheelt minimaal $5000,- in mijn geval.
Bovendien zijn de mensen aan de loketten van de IMMI heel erg behulpzaam en geduldig. Gewoon zorgen dat je alles op tijd inlevert en dan is er niets aan de hand.
Succes!  :up:

Hi Missus Flether,

Er zijn ook mensen die de Engelse taal wel machtig zijn, maar om andere redenen een bureau inschakelen.
Overigens wanneer je de Engelse taal niet beheerst zul je waarschijnlijk ook je IELTS test niet halen. Hier kan een bureau niets aan veranderen. En zul je dus ook, wanneer je dan niet voldoende punten hebt, je visum niet krijgen.
Een bureau is idd erg kostbaar, maar kan voor bepaalde mensen (die voor de DIMIA afwijken van de standaard vereisten) erg handig zijn.

Als Martijn voldoet aan de standaard eisen en deze op eenvoudige wijze kan overleggen, zou ik als ik hem was er voor kiezen om het zelf te doen.

Heel veel succes.

Groetjes,
Brit

Back