WEL of GEEN faktuurverklaring nodig ????

Jeroen

XPdite Hero
Ik hoop dat een van jullie mij even kan helpen;

ik wou gisteren de laatste documenten (medicals, VOG's en verklaring van de Koninklijke Luchtmacht (ontslag)) via TNT versturen naar Adelaide. Bij het aanmelden van het pakketje kreeg zij te horen dat er een faktuurverklaring bij moest, waarom kon ze me niet zeggen. Ik werd toch wel een klein beetje kregel daarvan :twisted: . Enfin ik heb toen DHL gebeld; "Ja, dat klopt, omdat het hier gaat om medische dossiers of documenten. U kunt zo'n verklaring van internet afhalen." Oke, op internet een faktuurverklaring gezocht en gevonden, maar niets te vinden over Australië, wel over een heleboel andere landen. Dus weer bellen, een ander persoon (DHL). Weer de hele mikmak uitgelegd :"Nee hoor meneer, dat is absoluut niet nodig." Ik heb wat verder doorgevraagd en zij heeft intern nog eens gevraagd en overlegd en zij kwam tot de conclusie dat het niet nodig was.

Ik weet het niet meer.
Aan de andere kant heb ik op het forum niemand er iets zien schrijven, dus het zal wel niet nodig zijn. Hedenochtend wordt het bij ons thuis opgehaald en ligt het woensdag in Adelaide.

Toch ben ik er niet helemaal gerust over.
Wie kan mij er meer over vertellen.

Hi Jeroen !

Tja uhm.. ik weet alleen dat ik bij het versturen van een cd en een brief ik een douanepapier moest downloaden en invullen en dat was een verklaring over de inhoud van mijn pakketje.

Deze informatie heb ik gekregen en gedowload via DHL.

Jouw verhaal lijkt op dat wat ik toen moest invullen, maar zeker weten.. nee :oops:

Misschien hebben onze medeforummers er meer verstand van ?

Succes met het uitvogelen maar weer !

Ingrid.

Ik heb voor de zekerheid weer eens met DHL gebeld en als het gaat om (medische) documenten, dan kan het gewoon als documentenzending worden beschouwd. Ook de rontgenfoto's.

Wij hebben de (medische) documenten ook met dhl verstuurd, zonder verklaring en die zijn gewoon aangekomen... :wink:

Ik ben vergeten om dit nog even aan te vullen: is niet nodig, alles is goed aangekomen (al een poosje geleden)  :oops:

Back