Wel op de lijst, maar ook nodig?

hecris

New Member
Hallo,
Ik heb eens op de sol lijst gekeken en met mijn papieren ( hovenier / groenvoorziener )
zou ik in Australie wat kunnen doen. Deze beroepen stonden op de lijst Gardener, Greenkeeper, Head gardener en Landscapegardener.

Leuk, dacht ik maar kan iemand mij ook vertellen of er daadwerkelijk vraag naar is?
En als dit zo is verdiend dit dan ook genoeg om goed rond te kunnen komen?

In Nederland kun je na je werk nog een wat tuinen aanleggen of onderhouden hoe is dit in Australie?

Hi Welkom hier!

Leuk, dacht ik maar kan iemand mij ook vertellen of er daadwerkelijk vraag naar is?
de MODL lijst veranderd zo af en toe depending on waar hier (Australie) vraag naar is. Oftewel, als men niet genoeg personeel "binnenshuis" kan vinden/aantrekken dan proberen ze mensen vanuit het buitenland aan te trekken met de juiste qualificaties.

lijkt me nogal persoonlijk en verschilt dus van persoon tot persoon. Wat voor soort levens standaard je verwacht of gewend bent, etc. Er is hier op het forum (via de SEARCH button) veel info. te vinden ook omtrent dit onderwerp :up:

In Nederland kun je na je werk nog een wat tuinen aanleggen of onderhouden hoe is dit in Australie?
.....kan hier ook (wordt alleen wel snel donker :))

Groetjes en succes met jullie plannen
Syl

[quote author=Syl link=topic=2732.msg29849#msg29849 date=1127996926]
Hi Welkom hier!

de MODL lijst veranderd zo af en toe depending on waar hier (Australie) vraag naar is. Oftewel, als men niet genoeg personeel "binnenshuis" kan vinden/aantrekken dan proberen ze mensen vanuit het buitenland aan te trekken met de juiste qualificaties.

lijkt me nogal persoonlijk en verschilt dus van persoon tot persoon. Wat voor soort levens standaard je verwacht of gewend bent, etc. Er is hier op het forum (via de SEARCH button) veel info. te vinden ook omtrent dit onderwerp :up:

.....kan hier ook (wordt alleen wel snel donker :))

Groetjes en succes met jullie plannen
Syl

[/quote]Waar ik eigenlijk op doel is de vraag of ik in de functies binnen het groen een vergelijkbaar salaris kan verdienen als in Nederland. Sommige banen zijn nogal ondergewaardeerd en qua salaris nogal laag ingeschaald. Waar ik dus benieuwd naar ben is hoe staat het in Australie aangeschreven als je in het groen werkt.

[quote author=hecris link=topic=2732.msg29871#msg29871 date=1128004886]
Waar ik eigenlijk op doel is de vraag of ik in de functies binnen het groen een vergelijkbaar salaris kan verdienen als in Nederland. Sommige banen zijn nogal ondergewaardeerd en qua salaris nogal laag ingeschaald. Waar ik dus benieuwd naar ben is hoe staat het in Australie aangeschreven als je in het groen werkt.
[/quote]

De enige tip die ik je zou kunnen geven is om op internet proberen te zoeken naar een al dan niet recente "Salary Index" specifiek voor jouw branche. Daar zal per woonplaats (de grote steden van Australie) over het algemeen een salarisindicatie worden genoemd op basis van het aantal jaren werkervaring

Ik denk dat de meeste mensen die in de 'groenvoorziening' werken dat als zelfstandig ondernemer doen. Veel van hen werken als een franchisenemer (e.g. Jim's Mowing). Je inkomen is dan afhankelijk van je klantenkring en je eigen werklust.

[quote author=Jeroen_1 link=topic=2732.msg30947#msg30947 date=1128769717]
Ik denk dat de meeste mensen die in de 'groenvoorziening' werken dat als zelfstandig ondernemer doen. Veel van hen werken als een franchisenemer (e.g. Jim's Mowing). Je inkomen is dan afhankelijk van je klantenkring en je eigen werklust.
[/quote]Ik zal toch afhankelijk zijn van een werkgever want ik heb geen startkapitaal, wel heb ik mijn eigen spullen dus naast mijn werk kan ik nog een klantenbestand opbouwen.
Eigenlijk wil ik in het groot groen ( werk nu bij een gemeente ) als ik dan voor mijzelf werk, ben ik geen concurrent voor mijn baas.

Weet iemand of je daar ook bij een gemeente o.i.d. in dienst kan komen????
Dit kan ik ook niet terug vinden bij de Australische arbeidsburo's.

Als je je eigen spullen hebt kun je toch direct beginnen? Auto kopen, aanhanger er achter, grasmaaier inladen en gaan. 

@jeroen

was het maar zo makkelijk een eigen bedrijf beginnen!

@hecris

ja er is ook veel "groot" groen. kijk maar naar de hoeveelheid parken en de zeer veel groenvoorzieningen in de woonwijken. veel nieuwe wijken worden voorzien van nieuwe parken, en die moeten aangelegd en verzorgd worden.

waarom niet gewoon bellen naar de verschillende developers om te vragen welk hoveniersbedrijf ze daar voor gebruiken. dan dat bedrijf bellen en vragen "hoe veel schuift dat nu?"...misschien kun je gelijk beginnen (alhoewel het klinkt of je nog geen visum hebt....)
(www.stockland.com.au is zo'n developer of kijk op www.yellowpages.com.au en zoek naar hoveniersbedrijfen)

groeten

Bedankt voor de reacties maar ik heb net bericht gekregen dat mijn opleiding nog niet compleet is voor australie. moet dus nog een half jaar leren voor ik in aanmerking kom voor een skilled visa. Nederland staat qua opleidingsniveau hoog aangeschreven maar nu toch niet.

Misschien kan ik via een werkgever iets regelen alhoewel ik denk dat dit visa technies niet veel uit zal maken. GEDULD DUS.
:cry:

Back