Welk beroep zou ik best aanleren waar binnen 7j nog véél vraag naar is???

Ozzyfan

New Member
Hoi iedereen,

Ik ben een een jonge kerel van bijna 30 afkomstig uit België.
Graag zou ik binnen een jaar of 7 willen emmigreren naar Australie met een skilled visa.
Aangezien mn beroep nu niet op de MODL lijst staat, ben ik van plan een totaal nieuw beroep aan te leren om zo via een skilled visa binnen te geraken.
Mijn vraag aan jullie mensen die reeds in OZ zijn, welk beroep zou binnen pakweg 7 jaar nog veel gevraagd zijn??
Ik had persoonlijk gedacht aan 'algemeen loodgieter' of 'stukadoor'??

Jullie zouden me evtl. enorm kunnen op weg helpen bij de keuze van mijn opleiding tot nieuw beroep.

Alvast bedankt hoor,  :up:
Tom

dat is bijna kijken in een glazen bol :grin:
ik zou het je niet durven te vertellen, ik weet wel dat die jobs op de MODL niet zonder reden zijn en afhankelijk van je type onderwijs of wat voor soort beroep je zou willen, moet je de lijst denk ik voorlopig aanhouden; 7 jaar, daar kan van alles in gebeuren, juist in aus.
sorry, snap dat je reakties wil, maar meer kan ik je niet geven....

:) Tja ik weet het best wel dat het een gek klinkende vraag is, maar het is voor mij nog de enige manier om Oz binnen te komen.
Met mn huidige job en kwalificaties raak ik maar aan 105 points en staat niet op de MODL.
Ik heb er geen familie wonen, geen massa's geld om te investeren, en tja... het is echt wel een droom die ik graag wil verwezenlijken.
Door de teleurstelling en ontmoedigende strenge puntensysteem, moet ik het dus anders aanpakken en ik vrees dat ik dat enkel kan door een nieuw beroep te leren en een enkel jaren praktische ervaring op te doen.

In elk geval al bedankt voor de reacties ;)

Indien nog mensen met raad, laat maar horen! Thanks!

Tom

Ik zou ook voor verpleegkundige gaan. Hier is een enorm te kort aan, maar goed in de toekomst kijken kan niemand. In Nl is er nu ook weer een te kort aan  terwijl 2 jaar geleden mensen ontslag kregen.
Zo wisselt dat nogal eens.

Succes met het maken van je keuze en dan maar hopen dat het de juiste is :up:

He PHAR LAP, bedankt voor de info! Daar had ik nog niet naar gekeken! Thanks ;)  Voor STNI en SIR visa heb je inderdaad minder hoge scoretest nodig.  Kga die piste eens bekijken !

@Jan en Erna, tja verpleegkundigen zijn er overal tekort! Hier bij ons in Belgie smeken ze erom!
@ Krokkie, ik denk persoonlijk ook dat echte goeie stielmannen blijvende vraag zullen zijn! Tja met een Australische trouwen das natuurlijk ook een optie :D

Groeten Tom

Hoi Tom je zegt dat je beroep niet op MODL staat, maar staat ie niet toevallig op de SOL??? En wat voor beroep heb e a;s ik mag vragen...

Indien je beroep inderdaad op de SOL lijst staat zou ik eens een poging wagen voor een STNI (permanent) mocht dit niet lukken dan een SIR (tijdelijk) visum. Maar wat is je opleiding en wat voor een beroep heb je nu??

He Mariekske en Tweety.
Momenteel ben ik 6jaar werkzaam als grafisch ontwerper,drukvoorbereider en ik heb een bachelor in de grafische.
Het beroep staat wel op de SOL lijst, maar ik zie het niet direct staan onder STNI.

Kijk eens of je beroep in 1 v/d staten op  de lijst van beroepen staat voor een sponsorship.
Voor victoria kun je de lijst hier vinden (http://www.liveinvictoria.vic.gov.au/ViewPage.action?siteNodeId=1356&languageId=1&contentId=-1)
Maar er zijn meer staten die zo'n lijst hebben (SA/WA/NSW/TAS) of er nog andere staten zijn weet ik zo niet even zoeken en je komt vast meer info tegen.

Succes, Chantal

Anders zou je een studie hier kunnen overwegen? Wat is wat ik ook doe. Ookal staat verpleegkundige op de MODL list, MBO is dan weer een ander verhaal dus ik ga lekker hier voor mn Bachelor degree studeren en hopelijk daarna hier werken :)

Thanks Tweety, helaas staat er niet direct iets op in mijn richting :(
@ Suusjeuh, een beroep aanleren in OZ zelf ?  Hoe begin je daaraan, wat voor soort visum moet je daarvoor aanvragen en wat zijn de voorwaarden?
Hoe doe je dat dan met onderhoud van jezelf e.d. zoals eten,kleding,huisvesting...kosten studie etc...  :?
Dat kost toch allemaal véél geld niet?
Moest ik ergens bijv. kunnen een job aanleren en in tussentijd een minimumloon ontvangen zoals bij ons hier als je bij Defensie gaat werken in Belgie, dan zou het mogelijk zijn.

Hoi Ozzyfan,

Kan je niet kijken of je met een deel van je werkervaring / papieren je skills kunt laten evalueren of je zodoende wel in aanmerking komt voor een visum. Ik dacht dat drukkers wel op de MODL stonden.
Een studie in Belgie doen kan natuurlijk, maar dan moet je hier in Oz toch meestal ook weer een assesment en of een examen doen.
Als je er voor kiest om een studie / opleiding hier te doen en daarvoor een studenten visum aan te vragen kan je ook een bijbaantje doen. Ik weet alleen niet of je gezien je leeftijd nog in aanmerking komt voor een studenten visum en de studiekosten voor buitenlanders zijn enorm. Op uni niveau zo'n au$ 10000,- en dan moet je de boeken nog kopen.

Succes.

He San-der, mja ik ben geen drukker maar wel meer graficus en drukvoorbereider, meer pc-werk in feite.
Neen, een studie in Oz zelf lijkt me te duur en onmogelijk.
Ik denk dat ik maar voor een nieuw beroep ga studeren in Belgie, en we zien wel later met die assesment of examens.
Tjonge jonge, tlijkt echt wel onmogelijk om daar te geraken! Een mens zou de moed echt beginnen opgeven :( :|

Toch bedankt ook voor jouw info.

Groet Tom

Back