welk verhuisbedrijf maakt ook goede deal voor kleine verhuizing

Kathleen

Well-Known Member
Olla allemaal,

Er is al het e.e.a. over verhuisbedrijven gepost... I know!! Wat ik zoek is een verhuisbedrijf wat ook een goede deal maakt voor een kleine verhuizing (en geen complete inboedel, 40ft of 20ft container). Tot nu toe is het in verhouding schreeuwend duur gebleken om maar 1 kuub te verkassen... Ideeen? Misschien iemand ervaring met bedrijven die last-minute of een verloren 'kuubje' opvullen voor zacht prijsje???

Thanks!
Kath

Hmm ik hoop dat je meer reaktie krijgt dan dat ik heb gekregen. Ik heb 6 bedrijven aangeschreven voor 2 kuub, 1 heeft gereageerd met een hele hoge prijs, 1 bedrijf zei er mee bezig te zijn wat inmiddels al 2 maand is dus daar hoor ik niets meer van. De ander 4 hebben helemaal niets van zich laten horen.......Dus ik ben nieuwsgierig wat jouw resultaten zijn.

Via Inge kreeg ik de volgende site door http://www.baggage.nl/ persoonlijk lijkt me deze tot nu toe het beste. Al moet ik wel zeggen dat ik niet meer gezocht heb aangezien mijn plannen wat vertraging hebben opgelopen.

Veel succes Chantal

Hi Kathleen,

Wij gaan met Van het Net uit Soest in zee (hmmmm.. eigenlijk OVER zee hoop ik), maar die bieden buiten "sole use" (hele container voor jezelf) ook "groupage" aan. Dit is inderdaad het delen van een container, misschien dat zij je nog een goede prijs kunnen geven?

Ik heb verder zelf alleen maar gekeken naar hele containers, dus ben niet zo op de hoogte van kleinere verhuizingen...

Groetjes,
Lela

Online shipping is ook niet heel duur voor groupage (het blijft veel geld, maar in verhouding tot andere zijn ze niet zo duur).

On line shipping bekeken. Ben eigenlijk op zoek naar iets meer 'service'. Zit niet echt te wachten op verrassingen aan de andere kant van de bol met douane enzo... vind OLS iets te 'zoek het maar uit', als je snapt wat ik bedoel (denk aan Bartman's verhaal).

Is ook afhankelijk van wat je wil vervoeren, past het in dozen, dan is het zeker een optie om "losse" dozen te versturen.

Ik lees overal hier van mensen die gewoon hun dozen op een pallet laten zetten, sealen en klaar..? Wat vind jij schreeuwend duur?

Wij hadden ook online shipping.....
Spullen werden gelost in Sydney ipv Brisbane.
De transport van Sydney naar Brisbane konden we zelf "extra" betalen.
Daarna heeft het nog veel moeite gekost om onze spullen eindelijk te krijgen.

Hoeft niet bij iedereen zo te gaan, maar wij hadden die pech.
Dit werd ons per mail verteld door het onlineshipping mannetje in Rotterdam
toen ik m'n beklag deed. Wij hadden gewoon "pech gehad".

Groetjes,
Jolanda  :up:

@ Jolanda: bedoel ik! Heb al eerder mindere ervaringen gelezen met OLS...

Ik zoek dus bedrijf/mogelijkheid met iets meer services dan dat.

Bij Worldwide Baggage Services (baggage.nl) komen inderdaad je dozen op een pallet te staan die dan wordt ingeseald. Is ons echt prima bevallen. (wij hadden 5 kuub)

HI Inge,

Kunnen daar ook de wat kleinere meubels op meegenomen worden? Of geldt dat alleen voor dozen??  :?

Aussiegirl

Good question Aussiegirl! Vraag ik me ook af. Inge, hoop dat je nog even kijkt!! Kun je ook wat over de prijs loslaten??

Grazie!

OK ik ben Inge wel niet maar antwoord toch even.

Kijk even op http://www.baggage.nl/index.php?lang=nl
Je vult hier in hoe het verzonden moet worden per boot/vliegtuig de hoeveelheid van waar naar waar en voila daar komt de prijs uit rollen.

Succes Chantal

Thanks Chantal :up:

Je kan alles meenemen, je gaat alleen meer betalen volgens mij als het niet meer op de palletafmeting kan. Maar dat weet ik niet zeker. Grootste wat wij hadden was een tafelblad. Wij waren iets van 1300 euro kwijt en daar kwam hier nog 700 AUD bij voor havenkosten (die heb je volgens mij altijd nog hier).

Maar op die website kun je zo uitrekenen wat je kwijt bent.

[quote author=rob en jolanda link=topic=7267.msg93338#msg93338 date=1182375118]

Hoeft niet bij iedereen zo te gaan, maar wij hadden die pech.
Dit werd ons per mail verteld door het onlineshipping mannetje in Rotterdam
toen ik m'n beklag deed. Wij hadden gewoon "pech gehad".

Groetjes,
Jolanda  :up:

[/quote]

Ik krijg net een mailtje van Online shipping dat ik het één en ander moet recht zetten.
Bij deze: We hadden een mailtje gehad Van onlinne shipping dat we alles in het engels op moesten sturen naar hun en dan zou het uitgezocht worden wat er fout was gegaan. Maar omdat we blij waren dat we alles eindelijk hadden, en geen zin meer hadden in al dat gedoe hebben we niet meer gereageerd.
Ik had geschreven wat me dwars zat, en verder gegaan met ons leven.
Dus, neem gerust online shipping als je naar Australië komt, want als er iets fout mocht gaan word het achteraf uitgezocht als je daar behoefte aan hebt.

Groetjes,
Jolanda

Aloha Kath,
Probeer Hazeleger verhuizingen uit Putten, Prima mensen prima prijzen. en als je ze belt of emailt krijg je meteen antwoord!!!
http://www.hazelegerverhuizingen.nl/
Suc6 Lucas

Hey Inge,

Met Worldwide Baggage Services, pakken zij het voor je in? Want ook ik heb spullen die niet in een doos passen (tafeltje en grote glazen vaas bijvoorbeeld), maar wil dat wel meenemen naar Oz. En in 1 stuk als het gaat.
Ik kan natuurlijk wel alles op elkaar stapelen en het aan hun overlaten om te sealan, maar komt het dan (zeker met groupage) wel heel aan?

Alvast bedankt.
(Sorry Kath voor het gebruiken van jouw topic voor mijn eigen vragen)

Cheers,
Ineke

Hazeleger wil 883 euro voor 1 (!) kuub... ahum, beetje veel.

Tot nu toe heb ik van WBS de meest zinnige reactie gehad.

Wellicht, Incar, voor jullie ook een idee om via i-net een pallet doos te bestellen, bubbeltjes folie en een rol karton. Zo doen wij het. We hebben via i-net (pressel.com) bubbeltjesplastic en een enorme palletdoos. Deze pakken we zelf in, en laten we daar sealen. Ik heb ook geinformeerd naar meubelen meenemen. Kan ook, WBS doet het op een pallet als dat past, anders zetten ze het zo in de container. Of het heel overkomt, hangt van je paktechniek af, denk ik. Gewoon flink wikkelen. Kan me niet herinneren of ze het voor je inpakken, dacht het niet, maar kan er naast zitten. Kijk even op hun website: staat zeer uitgebreid wat wel/niet. Als de info er niet bijstaat: stuur ze een mail, ze reageren vlot en correct.

Good luck!

Back