Welk visum aan te vragen ?

JW

New Member
Wij willen ons graag permanent in Australië vestigen. Nu hebben wij contact gehad met een emigratiebureau; deze gaf ons aan dat onze beroepen niet op de SOL terug te vinden zijn  :-(

Beide zijn we werkzaam in de financiele sector (hypotheekadvies), HBO en werkervaring genoeg.
Zijn er ergens uitgebreidere omschrijvingen van de functies van de SOL te vinden ?

Een oom, tante, neven en nichten wonen in Australie en zijn wellicht bereid ons te sponsoren; zou dit mogelijk zijn of hebben we dan nog steeds met de SOL te maken ?

Is er wellicht nog een andere mogelijkheid ?

Groeten,

Jan Willem en Chila

Als jullie beroepen niet op de SOL voorkomen, wordt het zeer lastig helaas....wat je wel kan doen is, omdat je al weet dat je in de financiele sector zit, dat je de website van het Skills Assessment Centre die de skills assessments van de financiele sector moet beoordelen, gaat doorspitten. Daar zul je ongetwijfeld uitgebreidere informatie moeten kunnen vinden per beroep wat nu wel op de SOL-lijst voorkomt.....

In de lijst staat achter de functies VETASSESS; is dat dan het betreffende Skills Assessment Centre ?

Oh ik heb de site gevonden. Uitgebreide informatie omtrent de beroepen kan ik niet vinden.
Het is waarschijnlijk de bedoeling dat je een assessment doet ad. aus$ 385,00.
Zouden we onder een van onderstaande moeten vallen:

Financial Dealers and Brokers (not elsewhere classified) 3212-79
Financial Institution Branch Manager 3211-13
Financial Investment Adviser 3213-11
Financial Market Dealer 3212-15

We kunnen een poging wagen.

Bedankt voor de tip.

VETASSESS is dan idd de desbetreffende Skills Assessment Centre....

Je dient idd je opleiding onder een van de ASCO-code's te plaatsen en dan pas de Skills Assessment doen. Het is niet mogelijk om een algemene Skills Assessment aanvraag te doen waarbij de VETASSESS gaat kijken waar jij het beste in kan passen.

Als je geen aantoonbare management-functies hebt, dan lijkt me de Financial Institution Branch Manager niet mogelijk. Ga goed op zoek naar de beschrijvingen bij de desbetreffende ASCO-codes en maak op basis van die informatie de juiste keuze voor de ASCO-code. Doe dan pas de Skills Assessment (anders is het zo kostbaar)....

Wellicht zijn er meer mensen in de financiele sector hier op het forum die je kunnen helpen....

Bedankt  :up:,

Heb inmiddels uitgebreide omschrijvingen gevonden met de ASCO-code's.
Financial Institution Branch Manager komt toch het meest overeen.

Mooi zo...

Omdat je al contact hebt gehad met een emigratiebureau is het wellicht verstandig ze alsnog eens te contacteren en aan te geven dat je zelf wat research hebt gedaan en dat je tot de conclusie bent gekomen dat Financial Institution Branch Manager toch wel het meest overeen komt met jouw huidige functie. Motiveer tevens waarom je dat zo vind en laat ze dan maar eens schieten en misschien vinden zij dan ook dat het het meest overeenkomt, of komen ze misschien wel met meer informatie. Het zal zeker voor je eigen geruststelling goed zijn (denk, ik)...

Succes....

Back