Welk visum kies ik nu?

Hoi allemaal!
Mijn naam is Anja. Een jaar terug heb ik kort kennisgemaakt met dit forum, maar nu er serieuze plannen broeien om te gaan emigreren ga ik eens actief gebruik maken van ieders advies en hulp!

Ik ben vorig jaar mei voor het eerst naar Australie vertrokken op een working holiday visa. Eigenlijk met als hoofdreden de liefde. 6 Maanden hebben we samen hard gewerkt om vervolgens 2 maanden te reizen en in een vlaag van impulsiviteit zijn we samen naar Ned. terug gegaan. Mijn vriend is ook Nederlands, maar samen met zijn familie ongeveer een jaar of 5 terug geemigreerd naar Tasmanie. We arriveerden op 31 Dec. 2011 met de intentie uit te gaan zoeken of we ons dan definitief hier of in Australie willen vestigen. Nu zo'n 4 maanden verder lijkt het er toch al op dat we terug willen. Geen probleem voor mijn vriend, hij heeft zijn 'permanent resident' visa en kan terug. Ik moet wel weer voor een nieuwe.

Mijn grootste mindbreaker is voor welk visum ik nu moet gaan. Misschien is een beetje achtergrond van mij hiervoor relevant...

Ik ben verpleegkundige. Vorig jaar op mijn working holiday visa heb ik in Tasmanie via AHPRA mijn nursing registration gekregen die tot mei dit jaar nog geldig is. Een aantal maanden heb ik voor een medisch uitzendbureau gewerkt. Ik kan deze registratie niet zomaar verlengen i.v.m. een puntensysteem waar ik niet aan voldoe. Maar een optie zou zijn: skilled visa.
Daarnaast ben ik al langer dan een jaar met mijn vriend, een partner visa is dus ook mogelijk, alleen vereist dit ook nogal wat van mijn vriend qua verantwoordelijkheden (sponsorship), formulieren invullen enz.

Waar het mij om gaat is dat ik eigenlijk voor de makkelijkste weg wil gaan. Ik heb een hoop zitten lezen op immi.gov.au en heb eigenlijk het idee dat een partner visa makkelijker is. Eenmaal in Australie verwacht ik niet teveel problemen eerlijk gezegd met mijn nursing registration aangezien ik die al eens heb gehad, en ik nog altijd contact heb met mijn oude werkgever die mij kan adviseren en ondersteunen. Werken mag op beide visa's dus is niet een factor waar ik rekening mee houd bij het kiezen.

Big question: WAT DENKEN JULLIE???

Groetjes,

Anja
 
Hoi Anja, welkom op het forum. Anderen kunnen je waarschijnlijk beter adviseren dan ik, maar ik denk dat een partnervisum het eenvoudigste is.

Hoe vond je Tassie?
 
Welkom!
Een skilled visum is best een hoop werk, maar een partner visum denk ik ook (geen ervaring mee). Ik weet alleen niet goed wat er straks met die nieuwe regels (expression of interest) gaat gebeuren. Dus mij lijkt een partner visum nu de veiligste weg.
 
Hoi Anja, welkom op het forum. Anderen kunnen je waarschijnlijk beter adviseren dan ik, maar ik denk dat een partnervisum het eenvoudigste is.

Hoe vond je Tassie?

Dankjewel! Vind Tassie echt prachtig, maar gaan ons niet daar vestigen hoor. Houden beide toch meer van de grote stad, haha.
 
Tja, denk dat het wel duidelijk is voor mij. Gister een poos achter de pc gezeten met mijn vriend. Veel gelezen en overwogen en de aanvraagformulieren voor het partner visum al uitgeprint. Nu hard werken de komende tijd om geld te gaan sparen en dan maar applyen denk ik zo!
 
Back
Top