Welk visum nu?

Jordy

New Member
Hoi Iedereen,

Ik stel mijn volgende vraag maar even:

Ik en mijn vriendin zijn ongehuwd samenwonend. We hebben beiden de Nederlandse nationaliteit. We Hebben een samenlevingscontract en testamentje en zijn huisbezitters. Haar vader is Nederlander, maar woont in Geelong en heeft inmiddels een permanente verblijfsvegunning.

Voor welk visum kom ik nu in aanmerking en voor welk visum komt mijn vriendin in aanmerking?

Jordy.

Spouse is toch alleen als een van beide de Australische nationaliteit heeft?

In dit geval zal een van jullie en skilled visum moeten aanvragen en de ander kan dan meeliften.
Voor soorten en mogelijkheden zie http://www.immi.gov.au/migrate/skilled.htm

[quote author=Wilbert67 link=topic=4557.msg57297#msg57297 date=1145901155]
[/quote]

Of als de ander Australian PR heeft.

Maar uh, Jordy, met de informatie die je geeft kunnen we niet zoveel. Je kan wel een schoonvader hebben in Australië maar dan heb je nog geen recht op een visum. Dan zullen jullie het misschien moeten proberen met jullie vakgebieden. Vertel daar eens wat over en dan kunnen we jullie verder helpen.

:up:

Hoi Jordy,

Als je vriendin Australische nationaliteit heeft,kan jij mee op een spouse visum,zoniet dan denk ik family visa omdat je schoonvader een verbijfsvergunning heeft,hij moet jullie dan sponsoren.

[quote author=AJ link=topic=4557.msg57314#msg57314 date=1145908535]
[quote author=Wilbert67 link=topic=4557.msg57297#msg57297 date=1145901155]
[/quote]

Of als de ander Australian PR heeft.

Maar uh, Jordy, met de informatie die je geeft kunnen we niet zoveel. Je kan wel een schoonvader hebben in Australië maar dan heb je nog geen recht op een visum. Dan zullen jullie het misschien moeten proberen met jullie vakgebieden. Vertel daar eens wat over en dan kunnen we jullie verder helpen.

:up:
[/quote]

Ik snap ook dat ik geen "recht" heb op een visum hoor..., ik weet dat ik hem moet verdienen. Ik werk als account manager bij een bedrijf wat reclamezendtijd verkoopt voor 12 commerciele regionale radiostations. Mijn vriendin is werkzaam als sales-assistant bij een filmmaatschappij. Allebei in sales dus, alhoewel mijn vriendin in Australie waarschijnlijk in de horeca wilt werken. Zij heeft dus ook gewoon de Nederlandse Nationaliteit. Haar moeder is Engels (weet niet of dat wat uitmaakt) en woont inmiddels 25 jaar in Nederland. Haar vader is ook Nederlands maar heeft nu een permanent residue visum voor Australie. Hij is hertrouwd met een Australische vrouw.

Als ik het goed begrijp zit ik dus ergens tussen een spouse en een skilled visum. En mijn vriendin? Family?

Nee!! geen spouse!! dat is alleen als een van jullie beide de Australische nationaliteit heeft.

Een van jullie zal op basis van zijn opleiding/beroep een visum moeten aanvragen, waarbij eventueel je schoonvader kan sponseren, de ander kan dan op dit zelfde visum meeliften.

Back