welk visum?

jufisa

New Member
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb al ongelooflijk veel kunnen lezen. Hier wordt als het ware getoverd met informatie! Superleuk! Bij 'even voorstellen' heb ik mij dan ook voorgesteld, dus hier komen al enkele vragen. Of tenminste, toch één vraag, want ja... Ik moet toch ergens beginnen hé.

kort geschets:

Mijn zoontje en ik willen naar OZ gaan. Mijn zoontje is 13 maand nu en ik ben er 28.
Ga ik voor een WHV (en wat dan erna?) of voor Student Visa (ik wil best nog iets bijleren)
Ik ben onderwijzeres (België), dat staat geloof ik op die lijst daar. (skilled)
Ik weet dus echt niet waar te beginnen. Het liefst, zoals iedereen waarschijnlijk, wil ik de boel hier zo vlug mogelijk de boel laten. Ik weet dat het als mama met kind waarschijnlijk dubbel zo moeilijk zal zijn (kwestie van o.a. geen sociaal vangnet te hebben aanvankelijk).
Hoe staan ze in AU eigenlijk tgo alleenstaande moeders? (vb. flexibele kinderopvang, iets vinden om te huren, werk, enz...)

Met vele groeten!

Nee hoor, geen rare vragen.

Kan je niet echt adviseren wat voor visum, maar via de mensen hier hoor ik dat het wellicht eens de moeite is om met Move2Australia contact op te nemen voor een eerste kansbeoordeling en welk visum dat dan zou moeten zijn....?

Volgens mij is het "alleenstaande moeders" fenomeen hier heel gewoon, alleen moet je er wel voor zorgen dat je goede opvang kunt krijgen etc. want je zult hier waarschijnlijk full time aan de slag moeten.

Er staat me iets van bij dat je geen WHV kunt krijgen als je afhankelijke kinderen hebt. Wie oh wie?

Henriette

hallo,

Ja, na dit forum echt wel te hebben uitgepluist, heb ik contact genomen met Move2australia. Waarschijnlijk zal ik geen antwoord krijgen tot eind maart, is nu al zo'n 4 dagen geleden (allez, weekend zat daar ook wel tussen) en gezien ze het zo druk hebben (staat op de websitete lezen), wacht ik geduldig af.

groetjes!!

Beste Isa,

Je schrijft dat je vier dagen geleden contact met ons hebt opgenomen. Echter, als je bent wie ik denk dat je bent dan heb ik jouw email om precies te zijn gisteren op 25 maart om 19.30 uur ontvangen.

Wij hebben het inderdaad heel erg druk maar zijn o.a. gesloten voor kansbeoordelingsaanvragen om zodoende al onze binnenkomende emails binnen 1 tot 2 dagen te kunnen blijven beantwoorden.

Jouw email is dan inmiddels ook al beantwoord  :smile:

Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

rode wangetjes, iets moet zijn misgelopen, mijn outbox zit overvol, en werd niets verstuurd, niets ontvangen. Wat is er nou weer mis... maar ja, hiervoor ben ik dus wel aan het verkeerde forum hoor, maar wou het toch even laten weten...

oei oei wat schaam ik me erg!

vele groeten!!

Hoi,

waarschijnlijk heb je inmiddels al antwoord van Rob.
Maar, waarom wil je geen skilled independent?
en wat wil je precies in Oz?- wat zoek je?

Misschien rare vragen, maar het heet nogal wat gevolgen...
BV, als je in de stad woont is kinderopvang veel lastiger dan waar wij wonen.

Toen wij hier in Jan. aankwamen, ben ik naar drie verschillende opvanginstanties gegaan, en bij alledrie kon mijn meisje *nu* beginnen. Geen probleem dus. Nu is zij 3 en hoeft maar 2 dagen, maar er is gewoon heel veel plaats hier.
Verder is hier een enorm tekort aan juffen, en is Nederlandse achtergrond geen probleem. daar hebben ze ervaring genoeg mee.
Wij zitten veertig minuten van centrum Melbourne, in de heuvels in een prachtig gebied, dus niet eens in de outback, ofzo!

Overigens, ik weet eerlijk niet hoe het zit als main applicant, maar ik liftte mee, en omdat ik wist dat ik alleen in VIC ging werken, heb ik me alleen daar laten assessen. (VIT) Dat kostte nog geen 10% van de kosten van de NOOSR.

veel succes verder.

wat is VIT? sorry, vind het niet terug!

Ik zou een deel studie willen overdoen of zo, gewoon om in het systeem al ginder te rollen.
Mss heb ik te weinig zelfvertrouwen, kan ook.

vriendelijk bedankt voor je antwoordje.

VIT is; Victorian institute of Teaching

(als je VIT .au googeld, is het je eerste hit)

Een flinke dosis zelfvertrouwen lijkt me trouwens wel handig als je in je eentje (met kind) emigreert toch??

auk

ah, nu begrijp ik het.

Ik geloof er alvast in. Ik verwacht geen mirakels, ik verwacht niets.
Een mens is een sociaal dier, dus ik ook. Momenteel woon ik in een dorp waar ze het woord sociaal niet kennen. Niet te doen; of er moet iets heel erg mis zijn met me.
Ik geloof vooral in mezelf, dat mag ook wel eens. De koe bij de horens vatten is mijn motto geworden. haha.
Ook hoop ik hier regelmatig te kunnen komen piepen bij 'lotgenoten'. Ik probeer het feit dat ik het alleen zou doen, niet als een handicap te zien, maar als een gegeven dat ervoor zorgt het nog beter uit te dokteren. En ook, vele zaken kun je niet voorspellen, hoe die gaan lopen. Als het niet lukt, dan mag het niet zijn denk ik dan.

En net door het zomeruur geslapen...... moet mij weer overkomen. (de buren zullen zich weer afvragen waarom mijn rolluiken nog niet naar omhoog zijn.... zo gaat dat hier... Aan de slag dan maar.

vele groetjes!

Back