Welke airline heeft de voorkeur op de route Australia - Nederland ?

Welke airline heeft de voorkeur op de route Australia - Nederland ?

  • Qantas

    Votes: 3 9.7%
  • Singapore Airlines

    Votes: 19 61.3%
  • Malaysian Airlines

    Votes: 3 9.7%
  • KLM

    Votes: 0 0.0%
  • Cathay Pacific

    Votes: 2 6.5%
  • British Airways

    Votes: 1 3.2%
  • Other

    Votes: 3 9.7%

  • Total voters
    31

Peter1

New Member
Veel (voormalige) Nederlanders reizen tegenwoordig eens in de 1 of 2 jaar terug naar Nederland voor familie en vrienden bezoek. Welke maatschappij gebruiken jullie  meestal ?
 
Is al het een-en-ander over geschreven, gebruik de zoek-functie eens. Met kids gaan wij nooit meer met Malaysia maar zeker met Singapore, zie ook http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4860.msg65984#msg65984. Als je alleen/business class gaat hoor ik wel goede verhalen over Malaysia.
 
De goedkoopste natuurlijk!

Mijn voorkeur gaat echter uit naar Qantas en Singapore airlines. Onze enige ervaring met KLM was niet bepaald goed: ze konden ons, ondanks tijdig inchecken, niet naast elkaar plaatsen en het videosystem was niet bepaald up to date. Eva airlines (Taiwan) was prima, en ook Malaysian was goed.
 
Het verdient aanbeveling om niet alleen te letten op de vliegmaatschappij, maar vooral ook met welk toestel (en -type) je vliegt. De maatschappij bepaalt het service-niveau, maar het toestel bepaalt het zit- en vliegcomfort.

De singapore airlines 777-400's hebben bv video-on-demand, maar de 777-200 weer niet (vliegt tussen Singapore en AUS). De meeste KLM 747-400's hebben in de economy class helemaal geen personalised video (oude toestellen), maar hun 777 en Airbus 330 toestellen weer wel.

Per maatschappij kun je per toestel-type op het web opzoeken wat de voorzieningen en stoelruimten zijn.
 
Als je kijkt naar service dan vind ik de Aziatische maatschappijen het best. Lieve mensen en echt service gericht. KLM vind ik al snel arrogant personeel hebben en vinden al snel iets te veel als je ze iets vraagt. Ook de manier hoe het eten geserveerd wordt vind ik slordig. Vliegtuigen staan al niet bekend om het beste voer maar KLM gebruikt een cateringservice die alles in een doosje stopt, erg onhandig en komt ook niet erg vriendelijk over. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.

Uiteindelijk kiezen wij meestal voor de goedkoopste met wel een redelijk vluchtplan en niet een waarbij je 4 keer moet overstappen. Met kinderen niet erg handig namelijk.

Maar goed alles beter dan met een boot!!!! Want daarin zijn we wel luxe emigranten hoor. Toen mijn ooms vertrokken was het per boot en een typisch geval van;....die zien we nooit meer...........terug!
 
Wij zijn met Emirates gevlogen.
Weliswaar vanaf Düsseldorf, maar dat is van ons uit makkelijker bereikbaar dan schiphol.
Goede verbinding, zeer goede service en ook niet duur.
 
We zijn paar maandjes geleden met Japan Airlines gevlogen (gewoon omdat die het goedkoopste waren toen we de tickets boekten).

Goede maatschappij, goede en vriendelijke service, alle voorzieningen aan boord etc. Je moet alleen redelijk lang wachten in Tokyo maar als het een nacht is wordt het betaald. De heenweg zijn we 3 dagen in Tokyo gebleven (beetje sightseeing) en de terugweg moesten we 7 uur wachten.
 
Back
Top