Welke bank kiezen ivm small business?

Yuud

Well-Known Member
Omdat we voor Medicare iets met ons adres nodig hebben beginnen we vandaag met een bankrekening te openen. Nu vroeg ik me af, of het nog veel uitmaakt bij welke bank je gaat. En dan vooral omdat ik straks weer voor mezelf als fotograaf ga werken (dus small business). In Nederland zat ik bij de ING, en had ik gewoon een extra privé rekening geopend, en geen zakelijke, scheelde wat geld. Geen idee of t allemaal anders werkt in Australie en of t duur en nodig is om een zakelijke rekening te openen, dus wellicht weten jullie daar meer over.
Verder vind ik t fijn online en met een app te kunnen bankieren zonder dat je een apparaatje hoeft mee te slepen. Alvast bedankt!

Vandaag bij bendigo bank ingeschreven (schoonmoeder zit er bij en ook bij NAB en zei dat t wel n goeie bank was) maar man wat vragen ze belachelijk veel geld voor alles! Pinnen 0,70 per keer, in een winkel betalen ook en elke overschrijving digitaal €0,40 en ga zo maar door! We hebben ons dus ingeschreven zodat we punten en adres hebben voor de overige aanvragen maar daar gaan we dus asap weer weg :) do wilden we al naar de NAB gaan :) maar misschien betaal je bij elke bank zo veel dat kan natuurlijk ook... En oh ja voor internetbankieren enzo had je bij hun dus ook nog eens een stom apparaatje nodig!

Nu bij bendigo bank maar dat was even voor t adres zodat ik m'n rijbewijs kan halen morgen. Dan gaan we naar n andere bank. Schoonmoeder is bij bendigo bank maar de mensen id bank vertelden me hele andere dingen dan schoonmoeder dus we hebben dat uiteindelijk gedaan omdat we er toch waren en we t papiertje met adres nodig hadden... Heerlijk systeem hier...

volgens mij is dat niet nodig, dat betalen per transactie of pin actie of wat dan ook. Bij de NAB in elk geval niet

Last edited:
Wij zijn ook bij NAB, en hebben ook geen apparaatje, en betalen niks voor transacties of geldautomaat

Je betaald wel voor Pinnen bij een concurrerende bank. Dus het loont de moeite om een bank te nemen die genoeg ATM's heeft. Of een overeenkomst heeft met andere banken om hun ATM's te gebruiken. Bij NAB heb je nog 1 of 2 andere ATM's volgens mij...

Ik pin bijna nooit bij een ATM. Als ik geld nodig heb ga ik gewoon naar de Woolies. Daar kun je kosteloos geld opnemen (ook zonder boodschappen te doen). Wij zitten trouwens bij de ING Direct en hoeven nooit te betalen voor transacties en hebben een app op de telefoon waarmee we alle bankzaken kunnen regelen.

Aah dacht dat ik op t forum had gelezen dat t 2 aparte waren van de ING en niks met nl te maken had... Man zat nog bij commonwealth dus daar voorlopig joint account aangemaakt. We hebben toch nog geen geld om er op te zetten dus we kunnen nog wat verder alles uitpluizen ;)
Thmx voor de tips!

Ik pin bijna nooit bij een ATM. Als ik geld nodig heb ga ik gewoon naar de Woolies. Daar kun je kosteloos geld opnemen (ook zonder boodschappen te doen). Wij zitten trouwens bij de ING Direct en hoeven nooit te betalen voor transacties en hebben een app op de telefoon waarmee we alle bankzaken kunnen regelen.
Je bedoelt als je boodschappen doet en dan extra geld vraagt?

Je bedoelt als je boodschappen doet en dan extra geld vraagt?
Dat is een optie, maar tegenwoordig kun je ook geld opnemen aan de kassa zonder boodschappen te doen. Beetje raar naar mijn idee, ze zijn nu eenmaal geen bank en ze maken kosten, maar ze hopen natuurlijk dat als je er toch bent je toch nog even gauw wat koopt. Beinvloeding van klantgedrag noemen ze dat.

Ik ga altijd naar de self check out, als er geen rij staat. Dan hoef je niet de winkel door. Daar wordt het als optie gegeven op het beginscherm als je geen boodschappen doet. Net zo gemakkelijk als de ATM die bij onze Woolies twee meter verder staat. Verder kun je bijna bij alle grote winkelketens zoals de Kmart, Target etc. kosteloos extra geld opnemen.

Aah dacht dat ik op t forum had gelezen dat t 2 aparte waren van de ING en niks met nl te maken had... Man zat nog bij commonwealth dus daar voorlopig joint account aangemaakt. We hebben toch nog geen geld om er op te zetten dus we kunnen nog wat verder alles uitpluizen ;)
Thmx voor de tips!
Volgens mij zijn de ING en de ING Direct ook twee aparte banken. Maar ja, ze hebben wel hetzelfde moederbedrijf. Wij hebben ook nog een rekening bij de Commonwealth, maar dat is een dure bank. Je moet overal voor betalen, krijgt weinig rente over het geld dat je uit hebt staan en je moet veel rente betalen voor een eventuele lening.

Welke andere bank is naast NAB een goede die niet te duur is? Wil geld graag spreiden, want een garantiestelsel kennen ze volgens mij niet in Australië en helaas ervaring met omvallende banken... Afgelopen vrijdag eerste geld naar NAB in Oz overgemaakt, spannend moment! Die inderdaad gekozen omdat ze geen kosten rekenen voor aanhouden rekening zonder dat je salaris op de rekening wordt gestort. En ING Direct en Rabobank kun je volgens mij niet vanuit Nederland al openen. Of wel?

Welke andere bank is naast NAB een goede die niet te duur is? Wil geld graag spreiden, want een garantiestelsel kennen ze volgens mij niet in Australië en helaas ervaring met omvallende banken... Afgelopen vrijdag eerste geld naar NAB in Oz overgemaakt, spannend moment! Die inderdaad gekozen omdat ze geen kosten rekenen voor aanhouden rekening zonder dat je salaris op de rekening wordt gestort. En ING Direct en Rabobank kun je volgens mij niet vanuit Nederland al openen. Of wel?
Volgens mij wel hoor, tot 250K: http://www.guaranteescheme.gov.au/qa/deposits.html#3

Back