Welke droom ga jij waarmaken in Aussie?

nikk1988

New Member
Hoi hoi,  onze uit eindelijke doel? Tja, we willen later huisje, boompje beestje in aussie, beetje afgelegen, maar op niet al te grote aftsand van de stad.

Sjoerd wilt zich daar op zijn werk omhoog werken, zodat die veel gaat verdienen. :grin:

En ik?
Ik wil later daar een dierenwinkeltje, en een lekker stukje land met wat geitjes, paarden en kippen. ( en mijn katten!!!)

Over dromen : Ik wil zo ontzettend graag in een kooi naar beneden om met de haaien te 'zwemmen'.
Sjoerd wilt daar gaan duiken, ( ik ook hoor).
En gewoon saampjes Aussie ontdekken!

En wat is jullie wens,of hebben jullie die daar al waargemaakt?

Groetjes  Nikki
 
Ik ben zelf al wezen reizen in australie, maar zou dit zeker nog eens willen. Ook wil ik graag duiken en surfen. Verder gewoon genieten.
 
Ik wil er wel wonen ja, maar ik ben niet zo'n standvastig Huisje boompje beestje type momenteel (misschien verandert dat nog). Dus ik zie wel als ik daar ben. Maar vraag wel mn visum aan om er eventueel te gaan werken en wonen dus en dat is wel een droom. Hoe dat er uit gaat zien, geen idee. Dat zie ik wel en juist dat bevalt me wel. Niks staat vast en alles kan gebeuren.
 
Wij zullen de eerste tijd waarschijnlijk te druk zijn met wennen om te kunnen dromen, maar als het dan weer zo ver is.....

Dirk wil graag een huis in Nedlands (Perth)... Dan kunnen onze dochters later naar Uni lopen, heb de huizenprijzen bekeken en ben blij dat de dames nu bijna 2 en 5 zijn, dan kunnen we nog even sparen.

Mijn ultieme droom is een huisje op Kangaroo Island, we hebben al heel wat van Australie gezien en dat is toch wel de plek van mijn dromen. Geen ziekenhuis, geen andere moderne voorzieningen en daarom nu absoluut niet praktisch, maar och als het toch kon ........ :beach:

De eerste tijd van onze emigratieplannen hebben we veel gesproken over het starten van een camping. De conclusie is dat we wel realistisch moesten blijven. Dirk is IT-er en als er geen toetsenbord aan zit kan hij er beter vanaf blijven, zelf ben ik ook niet echt gezegend met 2 rechterhanden, eerder 2 linker en met de wachttijden die wij hoorden over loodgieters, lijkt dit niet praktisch. Maar dromen mag/moet altijd!
 
Hoi Nikki en alle anderen,

Als wij gaan dan zullen we ook de eerste tijd bezig zijn met de practische zaken regelen zoals medicare, rijbewijs omzetten ed( Tax file number heb ik al van mijn WHV periode) etc.
De eerste tijd zitten we bij schoonouders in maar na verloop van tijd wil ik toch een huisje voor mijn zelf. We weten nog niet welke wijk maar wel in de buurt van melbourne(western suburbs)Het ligt er een beetje aan waar mijn man gaat werken. Mijn man zal gaan werken als vrachtwagenchauffeur en zelf zal ik nadat onze oudste op school zit een parttime baan gaan zoeken als medisch receptionist in een gp of ziekenhuis of zoiets.
Daarnaast lijkt het me ook heerlijk om tijdens schoolvakanties uitstapjes te maken of na werktijd even lekker aan het strand uitwaaien. Ik heb inmiddels al best wat van australie gezien maar de gold coast vind ik toch wel het mooist tot nu toe, Ik wil eigenlijk nog richting cairns en townsville en het great barrier reef.
Om het vanaf nederland te realiseren is wel heel duur omdat je ten eerste al de tickets moet betalen om in australie te komen en dan nog eens op vakantie moet dus is het dubbelop. Het is dus beter te doen om vanuit australie zulke dingen te ondernemen.

Ik heb in het verleden ook wel eens gedroomd van een huis buitenaf met veel grond en geiten kippen ect om ons huis heen maar dan heb je ten eerste een beste zak geld nodig en ten tweede heb je ook weer iemand nodig om naar de dieren te kijken als je zelf naar nederland gaat voor vakantie.

Als ik eenmaal gesetteld ben in mijn eigen huisje dan heb ik denk ik ook minder last van heimwee omdat je dan genoeg afleiding hebt aan de dagelijkse rompslomp.
Bij mijn schoonouders heb je weinig of geen huishoudelijke dingen te doen, Je helpt wel maar het is toch anders dan je eigen boontjes doppen.

Groetjes Heidi
 
tja, de meeste dingen kosten wel veel geld, maar zoals mijn motto is:
Do not 'just' live your life, live your dreams!

Groetjes


Nikki
 
Zoals het er nu naar uitziet ga ik mijn grootste droom waarmaken in Australië : Ik ga leren vliegen! Eerst op het wat kleinere grut en daarna meteen door naar het grote werk. Dit ga ik doen bij een opleidingsinstituut van Qantas. Zo hoop ik een goede kans te maken op een baan bij een Australische Maatschappij! Dat is de droom die ik ga proberen waar te maken in Australië!
 
kijk, nou komen we op gang, met allerlei leuke dromen , keep on going!!


                                                    :up: :up: :up:

Groetjes Nikki
 
Hallo Nikki,

Net ons huis in de verkoop gezet om onze droom waar te maken in Australie.
Onze droom? Simpel .. rust, meer genieten van de kids, prachtige natuur, minder materialisme, het buitenleven enne de rest zien we dan wel.
Eerst maar daar komen nu nog steeds wachten op TRA uitslag en hopelijk dan ons visum aanvragen. Rob is timmerman en hij hoopt daar een leuke baan
te vinden een simpel en/of oud huis te kopen om die zelf op te kunnen knappen. Onze kinderen laten ervaren dat de wereld veel groter is als zij denken.

Meeste dromen zijn bedrog deze hopelijk niet!

groetjes Petra  :flipper:
 
Hoi iedereen!

Mijn droom is om vanaf januari op een prospective marriage visa  :dancing: naar australie te komen én om te gaan werken als verpleegkundige in een new graduate program rond Sydney!
Kheb me aangemeld voor dit programma en hoop & droom dat ze mij willen aannemen!!! :roll:
 
Sinds december wonen we nu in Melbourne en we dromen wat af. Het beeld dat ik had, klopt. We leven een heerlijk leventje. Mijn man geniet van zijn werk met een veel relaxter mentaliteit. In die 6 maanden dat we hier zijn, heeft al promotie gemaakt. De baan die hij in Nederland bij hetzelfde bedrijf al graag wilde. Mijn kinderen genieten hier van de omgeving, de school en hun nieuwe vriendjes. Ikzelf geniet van mijn dagen die gevuld zijn met veel dingen doen op school. Gezellig omgaan met de mensen die hier wonen.

Verder hebben we al een paar leuke trips gemaakt, the great ocean road en afgelopen week Port Douglas en staat er nog heel wat op de planning.

Maar mijn grootste droom komt hopelijk binnenkort uit. We hebben een stukje land gekocht en laten daar ons droomhuisje op bouwen. Nu nog een FIRB-approval en dan kan het bouwen beginnen.
 
Eerlijk gezegd heb ik daar nooit zo aan gedacht. Het is al zo'n strijd om er te komen, dat is op zich al mijn grootste droom. Ik zou denk ik behoorlijk trots op mezelf zijn als het me lukt en daarna zie ik me daar al helemaal  :grin: Lekker je ding doen op het werk, heerlijk genieten van de natuur, veel boeiende mensen ontmoeten en nog meer vriendschappen voor het leven! Veel minder stress, het leven op een lager tempo ervaren. En wie weet, zo'n ontzettend leuke Aussie girl tegenkomen?? Enne, een leuk huisje met zwembad en 's avonds lekker surfen zie ik ook wel zitten hihi  :lol:
 
Back
Top