Welke plaatsen heb je al bezocht in en om Australie?

heidi76

Member
Ik zou het leuk vinden om van iedereen te horen waar ze in australie al zijn geweest en wat nog op het programma staat. (plaatsen en bezienswaardigheden)
WELKE PLAATSEN HEB IK AL BEZOCHT:

vICTORIA: Warrnambool, Echuca, Lakes Entrance, Great Ocean Road, Melbourne, Philip Island, Wilsons Promontory, St. Kilda, Werribee Open Range Zoo, Melbourne Zoo, Healesville, Organ Pipes, Rondje om de Bay inclusief ferry Queenscliff-Sorrento, Indented Head, Bendigo, Ballarat (Sovereign Hill)Arthur's seat(kabelbaan)

NSW: Eden, Merimbula, Moama

QLD: Surfers Paradise, Wet'n Wild Waterworld, Sea World, South Strathbroke Island, Lone Pine Koalasanctuary

TASMANIE: Hobart, Tasmanian Devil Park, Strahan, Port Arthur(gevangenis) ferry melbourne-Devonport(nachtvaart)

SOUTH AUSTRALIA: Adelaide, Victor Harbour, Horsetram, Granite Island(penquinparade) en een wildlifepark in victor harbour

WELKE PLAATSEN STAAN NOG OP MIJN PROGRAMMA:
Nieuw Zeeland, Cairns, Port Douglas, Frasier Island, Monkey Mia (WA)Kangooroo Island, Alice Springs
Eigenlijk zou ik al die tropische eilandjes in QLD wel willen bezoeken maar dan heb ik aardig wat zakken met geld nodig of een heeele goede baan.

Ik hoop dat ik hier reactie op krijg

Groetjes Heidi

hoi nikki,

je hebt wel een hele lange lijst met waar je overal bent geweest!!!! Komt vanzelf als je daar eenmaal woont.

groetjes heidi

[quote author=nikk1988 link=topic=9057.msg121435#msg121435 date=1216037060]
Kom ik met mijn overlange lijst, NERGENS... sniff :cry:[/quote]

OM Australia.......
Belgie Frankrijk, Spanje Portugal, Oostenrijk, Switserland, Polen.............

Not bad , not bad at all...

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=9057.msg121468#msg121468 date=1216042104]
You see ...here we go :up:
almost a full list :grin:

Jack :evil:
[/quote]

haha jou nou echt hoor ;) ik weet dat ik een broekie ben, maar nu voel ik me pas echt een broekie! als ik jullie lijsten zie...

Hoi hoi,

Ik ben ook buiten australie om nog wel op plaatsen geweest maar het is voornamelijk nederland, engeland, duitsland en griekenland. oja ook italie staat nog op de lijst.

groetjes heidi

Hmm, eens kijken.

Het blijft beperkt tot QLD en NSW, en Singapore (wat we overigens wel erg leuk vonden, vooral de bar in Raffles  :drinking:)

QLD:
Port Douglas
Cairns
Bowen
Long island
Noosa Heads (toppie  :up:)
en natuurlijk Brissie en omgeving

NSW:
Byron Bay (super  :up: :up:)
Hunter Valley (again... :drink:
en Sydney of course)

Op programma... Pfff, heel veel, waaronder:
Perth
Kimberleys
Broome
Darwin
Tasmanie (Wineglass bay)
Margaret River
New Caledonie
Tahiti, en nog veel meer....

Groeten,
Francois.

Tot nu toe twee keer in OZ geweest

vakantie 1: van Sydney naar Cairns met openbaar vervoer en hier en daar een huurauto....
vakantie 2: Victoria verkent met een auto...daarna 8 weken in een camper door Nieuw Zeeland gereisd....

vakantie 3: Komende september gaan we naar Thailand en dan door naar OZ!!!! We hebben een camper geboekt om de SA en WA verder te bekijken.

Voor, tussen en na de trips naar OZ nog in HongKong, Griekenland, Frankrijk, Oostenrijk, USA(florida), door de Benelux op de motor enz enz....

MAAR STRAKS WEER NAAR OZ!!!! YEEEHAAAA!!!!! :tent: :beach: :cheers:

Ik vraag me alleen af wat je met deze info gaat doen????

GroetZ JAP van GEERJAP

Great ocean road
Kakadu national park (aanrader)
Sydney
Adeleide
Melbourne (vond ik geen aanrader, helaas)
Binnaburra (aanrader)
Surfers paradise

WA
Perth
Serpentine falls
Caversham wildlife park
Geraldton
Pinnacles
.......

[quote author=geerjap link=topic=9057.msg121552#msg121552 date=1216098660]

MAAR STRAKS WEER NAAR OZ!!!! YEEEHAAAA!!!!! :tent: :beach: :cheers:

Ik vraag me alleen af wat je met deze info gaat doen????

GroetZ JAP van GEERJAP
[/quote]

We komen je achtervolgen, dat snap je toch wel  :p :lol: :grin:

Hoi Geerjap,

Ik neem aan dat die opmerking over wat ik met deze info ga doen voor mij bedoeld is. Ik ga er niks mee doen maar ik was er gewoon benieuwd naar.

Ik vind australie een ontzettend mooi land en wat ik tot nu gezien heb smaakt naar meer dus ik zat eigenlijk gewoon te wachten op tips om heen te gaan.

Ik krijg deze week 2 artikelen binnen die ik even ga bekijken. Ik hoop dat me dat overtuigd om te gaan. We gaan dan naar melbourne en van daaruit zullen we ook verschillende trips maken. Met onze kids in een camper of zoiets. Onze kinderen zijn 4 jaar en 16 maanden nu.

Groetjes Heidi

Voor vakanties in een camper met kinderen kan ik je altijd doorverwijzen naar mijn eigen website! 3 vakanties in Australie in een camper: 1 zonder kinderen, 1x met 1 kind en 1x met 2 kinderen.

www.landdownunder.nl doorklikken naar reisverslagen.

Ik hoop dat jer er iets aan hebt. :smile:

[quote author=heidi76 link=topic=9057.msg121577#msg121577 date=1216112836]
Hoi Geerjap,

Ik neem aan dat die opmerking over wat ik met deze info ga doen voor mij bedoeld is. Ik ga er niks mee doen maar ik was er gewoon benieuwd naar.

Ik vind australie een ontzettend mooi land en wat ik tot nu gezien heb smaakt naar meer dus ik zat eigenlijk gewoon te wachten op tips om heen te gaan.

Ik krijg deze week 2 artikelen binnen die ik even ga bekijken. Ik hoop dat me dat overtuigd om te gaan. We gaan dan naar melbourne en van daaruit zullen we ook verschillende trips maken. Met onze kids in een camper of zoiets. Onze kinderen zijn 4 jaar en 16 maanden nu.

Groetjes Heidi
[/quote]

Wij hebben de tweede trip OZ dus in en om Melbourne doorgebracht.
De stad zelf vond ik al helemaal te gek, maar toen hadden we onze kleine donder nog niet, met kleine kinderen beleef ik een stad toch anders... :wink:
Van daaruit zijn we vertrokken richting Great Ocean Road en zijn op een gegeven moment het binnenland ingetrokken naar Halls Gap en Mount Buller, daar hebben we nog kunnen snowboarden....
Daarna zijn we via via via naar Phillip Island getrokken en hebben daar nog een paar dagen doorgebracht. Al met al in een paar weken tijd een aardig beeld van Victoria gekregen en wat we zagen beviel ons wel..... :up: :grin: :lol: (understatement van de dag)...
Waarom nog artikelen lezen om je te laten overtuigen....face it...Oz is in your blood, do not try to resist, just go.... :grin: :evil: (hebben wij ook last van, praatgroepen helpen niet)

GroetZ GEERJAP

Back