Welke visum soort

Anico

New Member
Mijn vrouw, twee kinderen en ik willen de stap gaan zetten naar emigreren naar Australie.
Nu is mijn vraag welk visa we het beste kunnen aanvragen om de meeste kans te maken. Is dat de skills of family?
Ten aanzien van de family heb ik namelijk ooms, nichten en neven er wonen. Ten aanzien van sponsor zou een van mijn
nichtjes wel willen acteren.

De vraag is nu met welke vorm maak ik de meeste kans? Iemand advies voor mij?

Heb je zelf al onderzocht wat de mogelijkheden zijn? Daar begint het meestal :)

Volgens mij is via familie de makkelijkste route als je voldoet aan de eisen. Maar pin me er niet op vast, die luxe hebben wij niet :up:

Mijn vrouw, twee kinderen en ik willen de stap gaan zetten naar emigreren naar Australie.
Nu is mijn vraag welk visa we het beste kunnen aanvragen om de meeste kans te maken. Is dat de skills of family?
Ten aanzien van de family heb ik namelijk ooms, nichten en neven er wonen. Ten aanzien van sponsor zou een van mijn

Hallo,

Het ligt er aan wat voor beroep je hebt en of je voldoet aan de eisen van een skilled-independent visum. Op dit moment is het zo dat je na het aanvragen van een skilled independent ongeveer 2 jaar wachttijd staat. Staat je beroep op een SMP van een staat waarvan je sponsorship hebt kom je al een jaar eerder binnen. Family sponsored is weer een geval apart, die staat ver onderaan de prioriteitenlijst en moet je ook aan een hoop eisen voldoen. Je moet echt even gaan verdiepen in de verschillende visums op bijvoorbeeld de DIAC site. De meeste mensen hier zijn al jaren bezig met hun emigratie procedure en er is een hoop veranderd het afgelopen jaar, voor de meeste nadelig. Om te weten welk met welk visum je de meeste kans maakt en welke de snelste weg naar Oz is moet je toch gaan kijken wat voor jou persoonlijk het beste zal zijn.

Success met het uitzoeken, groetjes, Betty

Heb je zelf al onderzocht wat de mogelijkheden zijn? Daar begint het meestal :)

Volgens mij is via familie de makkelijkste route als je voldoet aan de eisen. Maar pin me er niet op vast, die luxe hebben wij niet :up:

hihihi, wij waren tegelijk aan het antwoorden! Grappig, met zo ongeveer hetzelfde antwoord ook nog ns!

Hoi

wij waren aanvankelijk ook van plan om te gaan voor een family sponsored visum. Tot we na 2 maanden erachter kwamen dat "cousin" niet hetzelfde is als "nephew".... Je neef/nicht (dus kinderen van je ooms of tantes) kunnen je niet sponsoren, wel je oom of tante, of natuurlijk je zussen/broers/ouders en ook de kinderen van je broers of zussen. Wij hadden gelukkig net genoeg punten voor een independent visum, want de oom was gestorven en de tante had/heeft een slechte gezondheid. En hoe het dan zit als je sponsor tijdens de procedure komt te overlijden weet ik ook niet....., dus dat risico wilden we niet nemen. Als het lukt zonder sponsor zou ik daarvoor gaan als ik jullie was.

Succes :up:

Hoi,

Misschien kun je beter eerst een visum check doen op de site van DIAC.
http://www.immi.gov.au/visawizard/

Ook is het belangrijk om te weten dat je met een skilled migrant visum en een sposership hoger op de prioriteitlijst komt te staan.

Groeten Steven

Back