Welke zaken komen er allemaal nog bij kijken (IELTS, etc. etc.)?

Luuk

XPdite Sponsor
Dag,

Binnenkort krijgen we van Move2Australia de eerste analyse terug.

Nu wilde ik graag weten welke zaken er allemaal verder nog geregeld moeten worden, als we een visum willen. Stel dat we op basis van het werk van mij of mijn vriendin een Skilled Visum krijgen.. welke testen moet je dan allemaal doorstaan? Medisch? Taal? Hoe werkt dit, en wat zijn de kosten?

Dan kunnen we ons alvast wat voorbereiden.

Eigenlijk zou er eens een leuke guide geschreven moeten worden met stappen.. kosten en tips.

Maar dat is veel werk.. :)

Alvast bedankt,
Luuk

Hallo Luuk,

Dat is nou het mooie van move2australia (en andere bureaus). Die vertellen je precies wat je moet doen en wanneer je het moet doen. Ik zou even afwachten, maar als je echt iets wilt doen zou ik diploma's gaan uitgraven (was bij ons wel het geval) en een hoop lezen op het forum.

Succes! Dijnnas  :up:

Haha, okay.

:p

Rustig afwachten.. rustig, rustig, rustig. :p Moeilijk man.

Diploma's. Hm. Okay. Zoveel zijn dat er niet. En makkelijk vindbaar.

Misschien alvast gaan sparen? Gaat duur geintje worden vermoedt ik. Zeker 4000 euro in totaal voor 2 personen..

Hahaha, ja, wen er maar aan, hahaha.

Ja sparen ja....Emigreren naar OZ is niet helemaal gratis nee. Weet je al waar je wilt gaan wonen? 

Hoi,

Wat dacht je van werkgevers referenties die moeten allemaal in het engels vertaald worden. Kopieen van je diploma's, akte van geboorte, werkgeversreferenties etc. (moeten voorzien worden van een stempel van de notaris. Geboorteakte/trouwakte moet je halen op het gemeentehuis, pasfoto's laten maken etc. Maar move2australie geeft je alle stappen die je moet doen. Ze doen het perfect.
Ik weet niet wat voor beroep je hebt maar als je in de IT werkt en je geen  HBO opleiding hebt moet je een RPL schrijven, die wordt in gediend bij de ACS. in AUS.
Ik zal me geen zorgen maken, Rob en Marijke begeleiden je goed.  Heb je vragen kan je altijd bij ze terecht. En je hebt altijd het forum nog.
Het kost wel wat rond de 2800 euro voor ons dan met drie personen (alleen het emigratiebureau). De prijs zal verschillend zijn omdat ze bij de een meer moeten doen dan bij de ander, dus het kan voor jouw goedkoper uitpakken maar houd rekening met een kleine 3000 euro.

Succes met het hele traject.

Ingriddh (en Luuk),

Kleine correctie: een RPL moet je ook schrijven als je wel een universitair (of HBO) diploma hebt maar in een niet-IT richting, terwijl je wel op HBO/Universitair niveau minimaal 6 jaar werkzaam bent in de IT...zoals ondergetekende.
Dit even om misverstanden te voorkomen.

groeten,
Tampet

Back