Wendy naar Perth

keesje

New Member
Ik heb mijn vriendje (kiwi) 1,5 jaar geleden ontmoet in Bali en niet meer laten gaan. Ik heb een tijdje bij hem in Australie, Kalgoorlie (WA) gewoond en hij woont nu sinds augustus 2006 bij mij in Nederland. Hij vindt het echter niet echt fijn in Nederland en daarom hebben we besloten terug te gaan naar Australie. Dit keer gelukkig niet naar Kalgoorlie, maar naar Perth! Het is heel snel gegaan, ik heb een maand geleden alle informatie opgezocht die ik nodig heb voor een Spouce visum. We kwamen er al snel achter dat het handiger was om een visum voor Nieuw Zeeland aan te vragen en daarmee dan Australie in te gaan. Dus afspraak gemaakt voor medical, week later alle spullen terug. Overige papieren ingevuld en alle benodigde informatie  bijgevoegd...en opgestuurd. Vorige week kreeg ik een telefoontje, dat alles in orde is. het enige wat ze nog willen hebben is een bewijs van inschrijving in mijn gemeente, voordat mijn vriend vertrekt (hij gaat 30 juni alvast in het voren). Als dat geregeld is krijg ik mijn visum, uiterlijk eind Augustus!!! Zo snel kan het dus ook gaan. :up:

Hoi Keesje (Wendy),

Wat fijn dat je het allemaal zo snel hebt kunnen regelen! Leuk dat jullie ook naar Perth gaan  :up:
Veel succes met de laatste dingen regelen,

Groetjes Marie

Hai Keesje,

Eén ding is misschien verwarrend aan jouw post, en dat is dat jij een NZ spouse-visum krijgt. Jouw partner kan als Kiwi zonder problemen naar Australië, en daar kan jij gelukkig gebruik van maken. Maar normaliter, als een Nederlands koppel via NZ zou willen gaan, dan zouden ze eerst daar hun permanent residency moeten krijgen.

Althans, dat dacht ik :)

In ieder geval veel plezier!

Irene

Hai Wendy/Keesje

Nou, gefeliciteerd! Das inderdaad rap allemaal!
Misschien wel tot ziens in Perth, je weet het nooit!

Trouwens, Kalgoorlie is niet zo heel erg erg... ooit in Leonora geweest?
En misschien Kookynie pub (and roundabout) bezocht?

Veel succes met de voorbereidingen.

Inacar

Vriendinnetje van me heeft in Leonara gewerkt, ze vond het heerlijk!! Begrijp ook niet waarom hoor, maar ben er zelf nooit geweest. Kalgoorlie vond ik vooral vol zitten met desperate upside down heads (kale koppen lange baarden) die 24 uur per dag in de kroeg hingen. En de continue gevechten met de vliegen vond ik ook vreselijk. Ik ben een strand mens en het strand is ook redelijk ver te zoeken van kalgoorlie :p

LOL... 'Upside down heads'? Hihi... die kende ik nog niet, en vind 'm heel geestig :-D

Maar nu je ze zo ter sprake brengt, ik wist in het begin ook niet wat ik zag, ik dacht dat ze misschien van een bepaalde sekte waren of zo, of van een bende zware jongens... LOL... Totdat ik er achter kwam dat het met geen van beide te maken had.

Ireen

Jammer dat je Kookynie niet gezien hebt. Ik heb zelf in Leonora gewerkt, en moet eerlijk zeggen dat de upside-down-ers eigenlijk de kleinste hartjes hadden. Twas een 'ervaring', eng, spannend, heb me goed verveeld, maar goeie mensen gevonden. Ik vind Kal inderdaad een dorp met te veel dronken mensen... Maar wel mooie gebouwen en een gave superpit!

Maar met je wens voor strand (en de zee, neem ik aan) zit je in Perth goed!

Enjoy! (hoewel het water in August misschien een beetje te frisjes is... Maar lang niet zo erg als een Nieuwjaarsduik!!  :grin:)

Inacar

Het is gelukt!  :up: Visum is binnen en morgen mijn ticket boeken. 6 september vertrek ik naar Perth!!
Nog precies 4 weken, heel spannend allemaal. Mijn vriend is er al, heeft sinds afgelopen week een baan. Het enige wat we nog moeten doen is een leuk huisje vinden, maar dat gaat vast wel lukken.

Groetjes Wendy

Gefeliciteerd met het visum.
Suc6 met de laatste loodjes.
Geniet van de zomer want in Perth is het regen, regen en regen.
Ach, winter he.

Gefeliciteerd met jouw visum Wendy, ikzelf vlieg (vanuit Brussel) op 15 september naar Perth  :smile:

Mijn man volgt normaalgezien midden oktober (als hij zijn verlof toegestaan krijgt).

Misschien tot ziens !

groetjes,

Mireille

Back