Wereldcontact

Ingriddh

XPdite Sponsor
Wie heeft er wel eens van wereldcontact gehoord. Dat schijnt een organisatie te zijn voor mensen die begeleidt worden tijdens het vliegen of een reis gaan maken. Als wij in OZ zitten willen mijn ouders graag langs komen.
Ze spreken hooguit tien woorden Engels dus het zou erg makkelijk zijn als ze via wereldcontact begeleid worden naar OZ. en wij ze in oz ophalen van het vliegveld. Wie heeft hier ervaring mee.
 
Wereldcontact is een al erg lang bestaande organisatie, voortgekomen uit de al lang niet meer bestaande Co Op's (levensmiddelen-supermarkts). Hun doel is altijd geweest het begeleiden van mensen met familieleden in de traditionele emigratie-landen. Van een non-profit organisatie een tiental jaren geleden omgezet naar een reisorganisatie met winstoogmerk, maar het clubgevoel heeft nog altijd de overhand.
Vroeger heb ik meerdere reizen met ze gemaakt en ik moet zeggen, altijd naar volle tevredenheid. Ze hebben een eigen website, waar meer informatie is te vinden:
www.wereldcontact.nl

(Het lijkt wel reclame....)

Zilver
 
Misschien is het dan het slimste om ze gewoon met KLM te laten vliegen? Of in ieder geval direct van schiphol vliegen; dan zitten er altijd wel Nederlanders in het vliegtuig die Engels spreken en even kunnen tolken voor ze?
 
Bovendien geeft KLM het stokje in Kuala Lumpur vaak over aan Malaysian.. zitten je ouders met hetzelfde probleem. Mensen van wereldcontact zijn echt heel behulpzaam: zelfs zonder met ze te reizen vingen ze mij in Canada heel goed op nadat ik doodziek het vliegtuig uitkwam...
 
En hebben jullie ook weleens gehoord van vliegen. Maar dan geen niet overstappen. Wel tanken in Singapore en dan moet je twee uur het vliegtuig uit maar niet door de douane om over te stappen. Je blijft dan wel op het vliegveld.
 
Hangt toch gewoon af wan waar je vliegtuig naar toe door vliegt? Niet iedereen zou dat op die manier kunnen doen. Is dat niet een kwestie van plannen door vliegwinkel of wie dan ook?
 
Dat had ik dus toen ik voor de eerste keer naar Oz. ging.
Ik vloog met Malaysian Airlines en toen we geland waren in Kuala Lumpur vertrokken we 3 uur later alweer met een ander vliegtuig. In die tussentijd kun je een kopje koffie nuttigen en even de benen strekken, maar hoef je niet de douane door. Zou voor ons ideaal zijn, een hele korte stopover.
 
[quote author=Maluka link=topic=8039.msg104711#msg104711 date=1197471227]
Dat had ik dus toen ik voor de eerste keer naar Oz. ging.
Ik vloog met Malaysian Airlines en toen we geland waren in Kuala Lumpur vertrokken we 3 uur later alweer met een ander vliegtuig. In die tussentijd kun je een kopje koffie nuttigen en even de benen strekken, maar hoef je niet de douane door. Zou voor ons ideaal zijn, een hele korte stopover.

[/quote]

Wij hebben dat trouwens ook gehad op KL en Singapore. Volgens mij is dat ook heel normaal en overal mogelijk. Je kunt zelfs douchen op de luchthaven.
 
Bij sommige luchthavens heb je toch ook zwembaden? Lijkt me ook wel grappig... "We vliegen naar Australie, maar gaan onderweg even zwemmen in Singapore."
 
[quote author=Annemiek link=topic=8039.msg104753#msg104753 date=1197533714]
"We vliegen naar Australie, maar gaan onderweg even zwemmen in Singapore."
[/quote]

Elke keer dat wij in Singapore waren hebben we dat inderdaad gedaan. Elk super lekker, even zwemmen, douchen wat drinken en je bent weer helemaal fris voor de rest van de reis.
 
Hi Ingrid

Wij wonen nu al een jaar of 11 hier en mijn ouders komen iedere anderhalf tot twee jaar op vakantie. Zij spreken met zijn tweetjes ongeveer 10 woorden Engels :grin: :grin: en het gaat tot nu toe nog altijd prima. Het eerste jaar hadden ze een soort van "spiek"briefje met wat losse woorden en korte zinnetjes voor noodgevallen :up: want de 1e keer vliegen was wel een beetje eng. Ik weet wel dat mijn moeder de lange stop-overs vervelend vindt dus ze proberen meestal een maatschappij te vinden die zo "snel" mogelijk vliegt.

Zou me er niet al te druk over maken als ik jou was. Met die 10 woorden, handen en voeten en af en toe een opgetrokken wenkbrauw (en een spiekbriefje) komen ze vast een heel eind.

Succes
Syl
 
Bedankt Syl voor je bemoedigende woorden. Ik zie ze in mijn gedachten al staan op Hong Kong en niet weten waar ze naar toe moeten. Mijn man had het ook al over een spiekbriefje met zinnetjes. Och, ze zullen het wel overleven. En anders zijn er altijd nog mensen die wel engels en nederlands spreken, vooral als ze met KLM vliegen en anders schakelen we gewoon Wereldcontact in.
 
Mijn moeder (toen 73 jr en spreekt misschien 7 woordjes engels  :wink: ) heeft vorig jaar in haar uppie gevlogen met Singapore Airlines. Ze heeft de reis wel via een reisbureau geboekt en aangegeven dat ze begeleiding nodig heeft. En het is allemaal prima gegaan. Ze vondt het alleen een beetje raar dat ze overal met een rolstoel werd vervoerd.... Nou, dat is toch lekker  :up: dacht ik zo???? Op Schiphol naar de juiste gate begeleid, in Singapore moest ze blijven zitten totdat er weer iemand kwam met een rolstoel die haar naar een soort wachtruimte vervoerde. Daar heeft ze heerlijk gebabbeld met andere NL over emigrerende kinderen  :lol: totdat het tijd was voor haar vlucht naar Brisbane. Hup, in de rolstoel en toen ze ons zag in de aankomsthal was het alsof er een enorm wonder gebeurde: ze stond op uit de rolstoel om ons in de armen te sluiten  :grin:  :grin:  :grin: Wij hebben alleen de douaneformuliertjes die je bij aankomst in Australie moet invullen al van te voren naar haar in NL opgestuurd. Want ze zou niet weten hoe ze die zou moeten invullen! Die kun je aanvragen via de Australische douane.

KC
 
Ik lees veel 'zo snel mogelijk doorvliegen' adviezen. Short and sweet kan goed zijn wb vliegen, toch heb ik een ander advies.
Ik ontdekte in Singapore het transit hotel. Voor ongeveer 60 dollar een hotelkamer voor 6 uur. Deze kun je boeken via het internet. Als ik het mij goed herinner hoef je niet door de douane.
Na inchecken kun je inderdaad even zwemmen op de luchthaven (je ziet vanuit het zwembad vliegtuigen taxien, maar geniet ook van de vele orchideen rondom de tuin) en je kunt zelfs even naar de sauna. Met een halve slaaptablet je bed in. De wekker aan, 5 uur slapen en dan naar je volgende vlucht. Je komt echt superuitgerust aan in Australie, je voelt je fris door de douche en goede slaap en hebt veel minder last van jetlag.

Groet,
Fae
 
Hebben wij ook in HK gedaan Fae. Een enorm luxe hotel voor een paar uur en voor 50 euro (ja Hollanders). We hadden zelfs nog de tijd om de stad in te gaan. Je gaat wel door de douane.
 
Back
Top