werk en partnervisa??

Weet iemand of je met een partner visa wel mag werken in Australie? We surfen op internet en komen van alles tegen dat je niet zonder " australian citizenship" niet mag werken en dan nergens werk kan krijgen...
Dan moeten we toch voor een ander visa gaan als dit zo blijkt...

Met een partnervisum kun je gewoon werken, je bent dan permanent resident.

Groetjes,
Sacha

Ja hoor, mag je gewoon mee werken. Misschien niet bij Customs ofzo ;) maar verder zou het toch geen problemen hoeven geven. Op mijn partner visa grant stond zelfs nadrukkelijk dat er geen work restrictions aan vast zitten.

Je mag idd gewoon werken, maar de eerste 2 jaar heb je een tijdeljk visum, welke na het invullen van wat documenten na 2 jaar omgezet wordt naar een permanent visa. Ze willen gewoon checken of je nog bij elkaar bent.

groeten Johan

Oef, fijn!! We waren al even bang....mijn diploma's zijn niet geheel geldig down under en dan zal Michel zijn ding moeten doen...Zijn diploma's zijn zeer gewild als ik het zo begreep...blij dat hij in elk geval aan de slag mag!

Van het tijdelijke van 2 jaar had ik al het een en ander van begrepen. We hebben een visa bureau wat info gevraagd ( we gaan het toch zelf doen, scheelt een boel kosten en we hebben er tijd voor..) en deze vertelden ons dat we waarschijnlijk meteen permanent krijgen. Dit omdat we al 5 jaar getrouwd zijn en 2 kindjes hebben, dit werkt in je voordeel. Maar goed, dit ligt aan desbetreffende ambtenaar en ik geloof niet dat dit zo " easy" gaat als ik de verhalen mag lezen en geloven!

We zullen braaf na 2 jaar wel laten zien dat het nog goed is tussen ons, hoewel je echt wel kunt zien van zo'n duizend miles dat we een high way to the sky hebben ;)

Ik heb ook gelijk een permanent visum gekregen, we zijn al 11 jaar getrouwd en hebben ook twee kinderen.

Volgens mij heb je die twee jaar wachttijd alleen als je een prostpective marriage visa hebt en dan in Australie trouwt met een Australier. Ik ben alles bij elkaar 2 1/2 jaar in Australie geweest voor ik m'n PR had. Die wachttijd is op zich natuurlijk een goede zaak, om schijnhuwelijken te voorkomen. En met je provisional visa mag je ook gewoon werken. In de meeste gevallen maakt het geen verschil op een PV hebt of PR bent.

Groetjes,
Rixta

Volgens mij heb je die twee jaar wachttijd alleen als je een prostpective marriage visa hebt en dan in Australie trouwt met een Australier.

Dit is niet waar! Die 2 jaar heb je in veel meer situaties. Wanneer je direct een permanente status krijgt of een permanente status op voorbehoud van bewijs dat je 2 jaar later nog steeds samen bent, die lijnen zijn wat vaag. In het kort als je al jaren samen bent voldoende bewijs hebt van een stabiele relatie dan krijg je meestal direct een PR. Is dat bewijs wat minder duidelijk dan wordt veelal eerst een tijdelijk visum afgegeven.

De aanvraag van een partner visum is niet rechtlijnig! De regels die er staan zijn ook niet 100% een must! De immigratie dienst heeft er geen belang bij om stelletjes of hele gezinnen gescheiden te houden.

Succes met jullie aanvraag!

Chantal

p.s. mijn partner is afgelopen feb in Melbourne aangekomen en ze is gewoon aan het werk hoor!
Geen restricties wat werk betreft, wel restricties betreffende uitkering en wat andere zaken als first home owners grant etc.

Back