Werk gezocht! Mechanical Engineer in Perth!

Dani & Roy

Member
Hi everyone, Wij zijn inmiddels zo'n twee maandjes geleden aangekomen in Perth en hebben het goed naar onze zin hier. We hebben een huurhuis in Lesmurdie (Perth Hills) en de kinderen gaan inmiddels al voor de vijfde week naar school. So far so good...alleen hebben we nog geen baan!:( Er is werk genoeg, althans er zijn genoeg vacatures op seek.com.au en mijn man solliciteert zich een ongeluk, alleen duren de procedures ontzettend lang en zijn nauwelijks transparant. Oké, we wisten dat het een risico was om zonder werk (maar met permanent visum!) te komen, maar we hadden gedacht om als mechanical engineer of any other job toch wel ergens aan het werk te komen.
Heeft iemand van jullie ideeën, suggesties, connecties die ons verder kunnen helpen? Het maakt ons echt niks uit wat voor werk we moeten doen. Ik ben trouwens HRM adviseur en sta ook open voor alle banen. Fingers crossed! Alvast bedankt! groetjes, Daniella
 
Kan mij voorstellen dat het heel veel onrust geeft als je geen baan kan vinden. Zeker als je alles aan wil pakken maar dus blijkbaar helemaal niets kunt vinden.
Wij hebben het er regelmatig over, hoeveel geld willen/moeten we minimaal meenemen om het toch echt een poos uit te kunnen zingen zonder baan.
Wel heel fijn dat het met de kinderen goed gaat op school!
Ben ervan overtuigd dat er uiteindelijk heus wel een baan komt maar het gevoel van liever vandaag dan morgen kan ik mij heel goed voorstellen!
Sterkte en hang in there :up:
 
Hoi Dani,

Wij zitten met hetzelfde probleem hier in Tasmanië. Vanaf 1 december 2013 wonen wij in de omgeving van Hobart, ook hier genoeg vacatures, maarja wordt maar eens uitgekozen voor een sollicitatiegesprek. Gelukkig heeft mijn vrouw werk gevonden als tandarts assistente. Alleen ik werd helemaal gek van het niets doen. Inmiddels wel al contacten gemaakt via de voetbalvereniging en met een aantal zakenmensen een bakie koffie wezen drinken, maar tot nu toe, zonder resultaat. Ze zeggen allemaal je moet geduld hebben, is wel gemakkelijk gezegd, want de vaste kosten moeten wel worden betaald.

Daarom sinds kort een eigen "caterings" bedrijfje gestart, het hoofdproduct is de echte Hollandse stroopwafel. Nu vooral op de markt, school fairs en evenementen de stroopwafel aan het promoten. Heel veel positieve reacties van de Aussies en moet zeggen de verkoop gaat steeds beter! Misschien een idee of iets met poffertjes....?
 
Ik denk zelf dat de markt voor poffertjes wel min of meer verzadigd is. Wij gaan heel veel naar fairs, farmers markets etc. en werkelijk overal staat wel een kraam met poffertjes of 'mini Dutch pancakes'
Wel goed zeg, dat je zelf iets begonnen bent! Stroopwafels zijn natuurlijk ook heel erg lekker, snap wel dat dat goed loopt
 
Heej Martijn, wat een goed idee! Of appelflappen ;), heerlijk! Het is inderdaad frustrerend om (nog) geen werk te hebben. Wij zitten de hele dag, als de kids naar school zijn, te solliciteren. Maarja, hopelijk wordt de zoektocht snel beloond. Mijn man heeft al 5 gesprekken gehad, dus je zou zeggen....nog effetjes...we zijn er bijna! Van deze gesprekken heeft hij er 2 via SEEK en de rest allemaal via via...vooral via de ouders van de kids op school hebben we veel visitekaartjes gekregen. Het is zo fijn dat iedereen met je mee denkt en allerlei mogelijke insteken aanbiedt. Dat is wel even anders dan in Nederland :up:. De onzekerheid over inkomsten is gewoon niet fijn, maarja. En, het is even wennen hoe je nu het beste solliciteert hier. Heel veel mensen zeggen dat het echt wel anders gaat dan in NL (dat klopt ook wel, veel via via), maar ik kan niet echt beamen dat mensen het op prijs stellen als je gewoon met je CV binnen loopt. Wij hebben dat ook vaker gedaan. maar meestal kom je niet verder dan de receptioniste, en mocht je wel een hogere baas spreken, dan kom je toch een beetje ongelegen en nemen ze niet uitgebreid de tijd om met je te spreken. Logisch ook.
Verder genieten we heel erg hier en zijn we heel blij en dankbaar dat we deze stap hebben kunnen nemen.:) De natuur is prachtig en aan het buitenleven raak je snel gewend, love it!! Succes met je zoektocht!
 
Dat 'met je CV naar binnen lopen' verschilt misschien ook wel per branche. Ik ken hier oa. verpleegkundigen en leerkrachten die op die manier aan een baan gekomen zijn. Ik ben zelf op zoek naar een baan als dierenarts en heb gemerkt dat de praktijkeigenaren die ik gesproken heb veel interesse toonden en volgens mij vonden ze het best leuk dat ik langs kwam om me voor te stellen. Ze hebben zonder uitzondering allemaal mijn CV gehouden, maar helaas had niemand op dat moment werk voor me.
Maar als jullie gemerkt hebben dat het in jullie vakgebied niet wordt gewaardeerd dan is dat zo.

En voor een bijbaantje in een winkel oid is het denk ik wel the way to go. Ik ben deze week met een stapeltje CV's hier de buurt rond gegaan bij winkels, cafes etc. en de meesten vroegen uit zichzelf of ik ook een CV bij me had. Wederom had niemand werk voor me, maar ik weet nu dat een boel mensen in de buurt mijn CV hebben en hopelijk als ze weer iemand nodig hebben kijken ze daar eerst naar.

Ik herken het helemaal wat je schrijft over dat iedereen zo met je mee denkt trouwens! Ook hier doen mensen suggesties, stellen je aan mensen voor die misschien wat voor je kunnen betekenen etc. Ik ben bijv. laatst via via bij een seminar geweest waar ik op gewezen ben door de schoonvader van een collega van mijn partner en heb hier een aantal hele interessante mensen ontmoet.

Tot slot, ik snap heel goed hoe frustrerend het is om zonder werk te zitten, en soms is de motivatie dan ver te zoeken. Maar ik heb wel het gevoel dat een baan steeds dichterbij komt als je er hard voor werkt en veel mee bezig bent, hopelijk herkennen jullie dat gevoel ook!!

Heel veel succes nog met het vinden van een baan :up:
 
Zijn jullie al wat verder gekomen in de zoektocht naar werk? Wij zitten binnenkort in hetzelfde schuitje. Wij landen 3 juli in Brisbane en gaan dan ook de uitdagingen van de arbeidsmarkt ontdekken.
Succes!
 
Back
Top